ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم شناسایی هارد اینترنال در کامپیوتر

رفع مشکل عدم شناسایی هارد اینترنال

یکی از اشکالات نه چندان شایع مشاهده شده در لپ تاپ ها و کامپیوتر های امروزی، مشکل شناخته نشدن هارد توسط این دستگاه‌هاست. عدم‌شناسایی هارد دیسک توسط کامپیوتر می‌تواند ناشی از اشکال در اتصال باشد. اگر هارد دیسک شما یک مشکل داخلی داشته باشد ممکن است نیاز به تعمیر هارد باشد اما اگر کامپیوتر شما، هارد اکسترنال یا اینترنال شما را شناسایی نمی‌کند شما می‌توانید چند روش عیب‌یابی را برای تست هارد خود در کامپیوترتان انجام دهید. در این بخش قصد داریم روش های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اینترنال در کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اینترنال در کامپیوتر

اتصال مجدد هارد

یکی از راه هایی که می تواند به سادگی مشکل عدم شناسایی هارد را حل کند، اتصال مجدد هارد است. هارد خود را جدا کرده و آن را مجدد وصل کنید. در بسیاری از موارد هارد به درستی متصل نشده است که در نتیجه سیستم نمی تواند آن را شناسایی کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های هتل داری برای گوشی

پارتیشن بندی جهت رفع مشکل عدم شناسایی هارد در ویندوز ۱۰

اگر هارد دیسک جدید شما فقط در File Explorer نمایش داده نمی شود ولی آن را در Disk Management مشاهده کردید، ممکن است دلیل آن ناشناخته بودن دستگاه برای سیستم و یا عدم پارتیشن بندی باشد. در چنین موارد تنها کاری که لازم است تنظیم اولیه و پارتیشن بندی هارد می باشد تا آماده استفاده شود.

بررسی اتصال برای رفع مشکل دیتکت نشدن هارد

اما چرا هنگام نصب ویندوز هارد را نمی شناسد؟ اگر هارد به طور کلی در فایل اکسپلورر و دیسک منیجر نمایش داده نمی شود، ممکن است به علت عدم اتصال صحیح، مشکل درایور یا تنظیمات نادرست بایوس باشد. برای رفع مشکل اتصال ابتدا کابل هارد را بررسی کنید که کاملا سالم باشد. در صورت امکان به جای کابل USB از کابل SATA استفاده کنید. در مرحله بعد پورت را تغییر دهید. جهت اطمینان از سلامت کابل، بهتر است از کابل دیگری نیز استفاده کنید. در نهایت هارد خود را به کامپیوتر دیگری متصل کنید تا مطمئن شوید که خود هارد مشکلی نداشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از تایم لاین ویندوز 10

بررسی تنظیمات BIOS

اگر هارد شما در تنظیمات بایوس غیر فعال شده باشد، سیستم عامل قادر به تشخیص آن نخواهد بود. برای رفع مشکل عدم شناسایی هارد اینترنال در بایوس، کامپیوتر خود را ریستارت کرده و کلید بایوس (بسته به کامپیوتری که استفاده می کنید متفاوت است) را فشار دهید تا وارد تنظیمات بایوس شوید. قابل ذکر است که ما قبلا در انزل وب تنظیمات بایوس و نحوه ورود به آن را به شما معرفی کرده ایم.

با کمک کلید ها به بخش Integrated Peripherals بروید. وارد بخش USB Controller شده و آن را در وضعیت Enabled قرار دهید. تغییرات را ذخیره کرده و از تنظیمات خارج شوید. پس از ریستارت باید مشکل شما رفع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *