ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز

رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز

ویندوز محبوب ترین سیستم عامل در جهان می باشد که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. نسخه های مختلف این سیستم عامل دارای امکانات زیادی بوده و بسیار کاربردی هستند اما در عین حال مشکلاتی نیز وجود دارد. یکی از این مشکلات سیاه شدن و یا عدم نمایش دسکتاپ است. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز

بررسی اتصال

اگر از مانیتور استفاده می کنید و از زمان فشار دادن دکمه استارت کامپیوتر هیچ چیزی را مشاهده نمی کنید، ممکن است مانیتور شما به درستی به سیستم وصل نشده باشد. برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۱۰ و صفحه سیاه اتصال را چک کردن و مطمئن شوید ورودی و خروجی به خوبی وصل شده باشند. بهتر است سلامت کابل و مانیتور را نیز جداگانه تست کنید. زیرا ممکن مانیتور دچار مشکل سخت افزاری شده باشد.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین پلاگین های فتوشاپ آشنا شوید

ریستارت Explorer ویندوز

یکی از اولین کار هایی که باید انجام دهید، ریستارت کردن فایل اکسپلورر ویندوز است. برای این کار ابتدا دکمه های Ctrl+Shift+Esc و یا Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه نمایش داده شده Task Manager را انتخاب کنید. در پایین پنجره روی More details کلیک کنید. روی منوی File کلیک کرده و Run new task را بزنید. در باکس باز شده explorer را تایپ کرده و OK را بزنید. سپس باید دسکتاپ شما به حالت عادی برگردد.

غیر فعال کردن Tablet Mode

برای خارج شدن از حالت تبلت در ویندوز ۱۰، ابتدا وارد تنظیمات ویندوز شده و روی System کلیک کنید. در پنل سمت چپ وارد بخش Tablet mode شوید. منوی کشویی When I sing in را باز کرده و گزینه Use desktop mode را انتخاب کنید. همچنین می توانید گزینه های Hide app icons on the taskbar in tablet mode و Automatically hide the taskbar in tablet mode را غیر فعال کنید. در نهایت سیستم را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های ساخت ویجت برای iOS 14

اسکن فایل های سیستمی

اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، ممکن است فایل های سیستمی شما دچار مشکل شده باشند. برای رفع این مشکل می توانید از ابزار System File Checker (SFC) استفاده کنید. در این ابزار با دستور SFC /Scannow مشکلات فایل های سیستمی بررسی و رفع می شوند. ما قبلا در انزل وب روش تعمیر ویندوز با دستور SFC /Scannow را به شما آموزش داده ایم که می توانید از آن کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *