ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کندی ویندوز 10 پس از آپدیت

رفع مشکل کندی ویندوز 10 پس از آپدیت

ویندوز 10 یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در جهان است که مایکروسافت هرچند وقت یکبار برای آن بروزرسانی منتشر می کند. اما گاهی پیش می آید که کاربران پس از نصب آپدیت با مشکل کندی سیستم مواجه می شوند. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل کندی ویندوز 10 پس از آپدیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل کندی ویندوز 10 پس از آپدیت

آپدیت‌ها را حذف کنید

اگر آپدیت‌های جدید موجب کندی سیستم شما شده‌اند، می‌توانید به نسخه قبلی ویندوز ۱۰ برگردید و آپدیت‌ها را حذف کنید. مایکروسافت برای انجام چنین کاری، یک روش برای کاربران درنظر گرفته است. برای حذف آپدیت‌ها به تنظیمات بروید و سپس مسیر Settings > Update & Security > Windows Update > View update history را دنبال کنید. در ادامه روی گزینه «Uninstall Updates» کلیک کنید تا فهرستی از آپدیت‌های نصب شده در برابرتان ظاهر شود. در این بخش می‌توانید آپدیت‌هایی که بنظرتان باعث کندی سیستم شده‌اند را پاک کنید.

فایل‌های خراب یا آسیب ‌دیده را تعمیر کنید

برخی مواقع به علت مشکلات در شبکه یا موارد دیگر، در بروزرسانی وقفه ایجاد می‌شود یا فرایند آپدیت به درستی به پایان نمی‌رسد. این موضوع می‌تواند منجر به تخریب یا آسیب به فایل‌های ضروری ویندوز شود. در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شوید، سیستم شما به درستی عمل نمی‌کند و باید آن را تعمیر کنید. برای چنین کاری می‌توانید از ابزار رایگان «System File Checker» مایکروسافت استفاده کنید. این ابزار فایل‌های سیستم ویندوز را اسکن کرده و سپس آن‌ها را تعمیر می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ معرفی شد

برای دسترسی به System File Checker باید از کامند پرامپت (Command Prompt) استفاده کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی نوار جستجوی ویندوز کلیک کرده و عبارت Command Prompt را تایپ کنید.
  • نشانگر ماوس را روی بالاترین گزینه قرار دهید و کلیک راست کنید. در منوی باز شده، گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.
  • عبارت sfc /scannow را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.

پس از تکمیل اسکن، سیستم خود را ریبوت کنید.

اپ‌های پس زمینه را غیرفعال کنید

یکی دیگر از روش‌های مطرح برای رفع کندی ویندوز ۱۰ پس از نصب آپدیت، غیرفعال کردن تمام اپ‌های پس زمینه غیرضروری است. همانطور که می‌دانید سیستم عامل مایکروسافت به اپ‌های پیش فرض بی‌شماری مجهز شده و حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، در پس زمینه اجرا می‌شوند. با این حال برای اینکه سیستم شما عملکرد مناسبی داشته باشد، به برخی از آن‌ها نیازی ندارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Updating office please wait a moment در ورد

با توجه به این موضوع، اجرای آن‌ها در پس زمینه به معنای مصرف منابع مانند CPU و رم خواهد بود. اگر این اپ‌ها فعال نباشند، منابع آزاد می‌شوند و کمتر با مشکل کندی سیستم مواجه می‌شوید. در همین راستا به شما پیشنهاد می‌کنیم که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید. برای چنین کاری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات ویندوز مراجعه کنید.
  • به مسیر Privacy > Background Apps بروید.
  • در اینجا اپ‌هایی که ضروری نیستند را غیرفعال کنید تا در پس زمینه اجرا نشوند.

در پایان کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا سرعت آن مانند قبل شود و عملکرد عادی از خود نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *