مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ویندوز

بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ویندوز

استفاده از نرم افزارهای اسکرین رکوردر در تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی بسیار کاربرد دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ویندوز آشنا شوید.

بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ویندوز را بشناسید

OBS Studio

OBS Studio بهترین نرم افزار فیلمبرداری از دسکتاپ است. این برنامه متن باز بوده و استفاده از آن نیز کاملا رایگان است؛ یعنی هیچ محدودیتی برایتان مشخص نمی‌کند و بر روی ویدیوها هم واترمارک نمی‌اندازد. این نرم افزار علاوه بر ضبط، از پخش آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند.

می‌توانید با کمک OBS Studio محتوای دسکتاپ را به صورت زنده بر توییچ یا یوتیوب پخش کنید. از ویژگی‌های مهم این برنامه، امکان ضبط تصویر از مانیتور حین انجام بازی‌ها به صورت تمام صفحه است. این نرم افزار ضبط صفحه نمایش ویندوز شاید در نگاه اول برایتان کمی پیچیده به نظر برسد؛ ولی با چند بار استفاده می‌توانید کاملا به آن آشنا شوید و از بهترین و قدرتمندترین نرم افزار ضبط فیلم از دسکتاپ لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های وایو SX14 و SE14 از راه می رسند

FlashBack Express

برنامه ضبط تصویر مانیتور Flashback Express، دومین نرم افزار برجسته رایگان برای فیلم برداری از دسکتاپ است. این برنامه هم محدودیت زمانی ندارد و بر روی ویدیوها واترمارک قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، ویژگی‌ها و قابلیت‌های گسترده آن با بسیاری از نرم افزارهای پولی قابل مقایسه است. همچنین رابط کاربری آن هم نسبت به OBS Studio ساده‌تر است. به همین دلیل اگر پیشتر از نرم افزارهای ضبط فیلم از صفحه کامپیوتر استفاده نکردید، انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود. از ویژگی‌های قابل‌توجه این برنامه امکان مخفی کردن رمز عبور، جایگزینی والپیپر، مخفی کردن آیکن‌های دسکتاپ و هایلایت کردن نشانگر موس است. همچنین یک حالت گیمینگ هم دارد که در آن می‌توانید مشخص کنید ویدیو با چند فریم بر ثانیه ضبط شود.

Debut Video Capture

Debut Video Capture برنامه‌ای است که به تازگی عرضه شده است. گرچه حتما با یک نگاه به رابط کاربری قدیمی آن فکر می‌کنید یک دهه قبل ساخته شده است. با وجود این رابط کاربری، Debut Video Capture یک برنامه بسیار قدرتمند است که قابلیت‌های آن تنها به اسکرین رکوردر دسکتاپ محدود نمی‌شود. این برنامه علاوه بر امکان فیلمبرداری از صفحه نمایش (بدون محدودیت زمانی و واترمارک)، می‌تواند از دستگاه‌های جانبی نیز ویدیو ضبط کند.

این مطلب را هم ببینید
هر آنچه باید درباره ی پنل های tn ips و va بدانید

ShareX

با استفاده از برنامه ضبط تصویر مانیتور متن باز ShareX، می‌توانید مانند برنامه‌های بالا به فیلم برداری از دسکتاپ بپردازید یا از صفحه اسکرین‌شات بگیرید. در این برنامه هم لازم نیست نگران واترمارک یا محدودیت زمانی باشید؛ ولی از آنجایی که رابط کاربری ShareX آنقدرها تعریفی ندارد، بهتر است از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. مثلا می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های Shift + Print Screen شروع به اسکرین رکوردر دسکتاپ کنید و با فشار دادن Ctrl + Shift + Print Screen کار را متوقف کنید. همچنین می‌توانید ویدیوها را به جای فرمت‌های ویدیویی، با فرمت GIF ذخیره کنید. این قابلیت برای به‌اشتراک‌گذاری ویدیوها در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *