ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ساخت کاغذ خط دار در ورد

ساخت کاغذ خط دار در ورد

نرم افزار word  یا Microsoft Word یک نرم افزار واژه پرداز است که در اکثر ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی برای تایپ، ویرایش و طراحی متون استفاده می شود. اگر با این نرم افزار کار کرده باشید ی دانید که صفحات ایجاد شده در آن بدون خط و کاملا سفید می باشند. اما در این بخش می خواهیم روش هایی برای ساخت کاغذ خط دار در ورد به شما عزیزان آموزش دهیم.

ساخت کاغذ خط دار در ورد

روش اول

فایل ورد مورد نظر خود را باز کرده و سپس از تب Home و در بخش ابزار Paragraph روی فلش آیکنی که شبیه پنجره می باشد کلیک کنید. اگر می خواهید کل کاغذ را خط دار کنید، گزینه All Borders را انتخاب کنید.

ساخت کاغذ خط دار در ورد

سپس دکمه Enter را فشار دهید. با این کار یک خط کامل را مشاهده خواهید کرد. برای رسم خط های بیشتر، مجدد دکمه اینتر را به تعداد مورد نیاز فشار دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز

روش دوم

وارد تب Layout شده و سپس روی آیکن کوچک گوشه بخش Page Setup کلیک کنید.

پنجره جدیدی برایتان باز خواهد شد که در آن باید وارد بخش Margins شده و اعداد هر فیلد را نسبت به اندازه های مورد نیاز برای پروژه خود تنظیم کنید. روی OK کلیک کنید.

ساخت کاغذ خط دار در ورد

حال به تب Insert بروید. روی فلش زیر آیکن Tables کلیک کرده و Insert Table… را انتخاب کنید. مقدار Number of Columns را ۱ قرار داده و مقدار Number of Rows را بر حسب نیاز خود تعیین کنید. با کلیک بر روی دکمه OK جدول شما ایجاد خواهد شد. سپس روی آیکن + در گوشه سمت چپ و بالای جدول راست کلیک کرده و Table Properties… را انتخاب کنید.

به تب Row بروید. مقدار Specify Height را بر حسب نیاز خود تنظیم کنید و Row Height is را روی Exactly تنظیم کنید. OK را بزنید. در این مرحله باید به تب Design زیر Table Tools بروید و روی فلش کوچک زیر Borders کلیک کنید. در لیست باز شده گزینه Borders and Shading را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات دلخواه خود را برای شکل، اندازه، رنگ و.. خط ها تنظیم کنید و OK را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم بزودی منتشر خواهد شد

ساخت کاغذ خط دار در ورد

روش سوم

در این روش از قالب های آماده استفاده می کنیم. برای این کار هنگامی که یک پروژه جدید را می خواهید ایجاد کنید، در قسمت جستجو آنلاین قالب عبارت Lined paper را وارد کرده و از الگو های آماده استفاده کنید. برای بارگیری هر قالب کافیست تا روی آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *