مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی 7 برنامه برای تبدیل دست خط به متن تایپ شده در اندروید

تبدیل دست خط به متن تایپ شده

شاید شما هم جز آن دسته از کاربرانی باشید که از تایپ کردن با انگشت و دکمه های کیبوردی شکل اندروید خسته شده اید. اما نگهداری محتوای متنی به صورت متن تایپ شده ، این امکان رو بهتون میده که محتوای مورد نظر رو قالب بندی کرده و به زیبایی نگهداری کنید. نگران نباشید!!! در این بخش می خواهیم به معرفی چند اپلیکیشن کاربردی برای تبدیل دست خط به متن تایپ شده در سیستم عامل اندروید بپردازیم.

تبدیل دست خط به متن تایپ شده

اپلیکیشن Gboard

برای شروع در گوشی خود به محیط مورد نظر برای تایپ رفته و کیبورد را باز کنید. سپس روی آیکن چرخ دنده برای دسترسی به تنظیمات کیبورد، تپ کنید. سپس در بخش تنظیمات، وارد بخش Languages شوید. زبان انگلیسی را انتخاب کرده تا لیستی از از گزینه های مختلف برای تایپ برایتان نمایان شود. در بین گزینه ها به دنبال بخش Handwriting (تبدیل دست نویس به متن) باشید. روی کادر جلو این گزینه تاچ کنید تا تیک در کنار آن ظاهر شود.

این مطلب را هم ببینید
مدل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad لنوو معرفی شد

 تبدیل دستخط به متن تایپ شده در اندروید با Gboard

پس از برگشت به کیبورد، روی آیکن Globe (تغییر زبان) تپ کرده و چند ثانیه آن را نگه دارید. در لیست باز شده گزینه Handwriting را انتخاب کنید. حال طرح صفحه کلیک تغییر پیدا کرد. یک فضای خالی را در پایین کیبورد مشاهده می کنید. متن مورد نظر خود را در این قسمت بنویسید تا برنامه آن ها را شناسایی کرده و به متن تبدیل کند.سعی کنید متن را به صورت واضح و خوانا تایپ کنید تا گوگل آن را به درستی تشخیص دهد.

INKredible

این اپلیکیشن نیز به شما این امکان را می دهد تا با انگشت خود بنویسید و از ابزار قلم و پاک کن نیز استفاده کنید.

Write

هنگامی که وارد این اپلیکشین شوید ، محیطی شبیه به یک دفتر مشق مشاهده می کنید.  این برنامه با قابلیت های خود یکی از بهترین گزینه ها برای نوشتن در اندروید می باشد. قابل ذکر است که پس از اتمام نوشته، می توانید آن را با فرمت PDF ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بازیابی فایلهای ورد ذخیره نشده در ورد

Squid

Squid (نرم افزار نوشتن با دست)

این اپلیکیشن از امکانات زیادی برخوردار است. قبل از شروع به یادداشت، شما می توانید پس زمینه، نوع یادداشت و.. را تعیین کنید.

Myscript Nebo

این اپلیکیشن دارای قابلیت های حرفه ای بوده و پس از اتمام نوشتن، می توانید خروجی آن را در یک فایل ورد، پی دی اف و یا HTML ذخیره کنید.

Character Maker

برنامه تایپ با قلم برای اندروید Character Maker

این اپلیکیشن علاوه بر نوشتن، امکان طراحی را نیز به شما می دهد. در این برنامه امکاناتی وجود دارد که می توانید به راحتی در آن طراحی کنید. جهت دسترسی به امکانات حرفه ای اپلیکیشن باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

RoughAnimator

برنامه RoughAnimator

این اپلیکیشن در واقع یک انیمیشن ساز است. شما می توانید هر چیزی را در این برنامه طراحی کرده و سپس با افزودن فریم آن را متحرک کنید.

1 دیدگاه در “معرفی 7 برنامه برای تبدیل دست خط به متن تایپ شده در اندروید

  1. ارش رضایی گفت:

    با عرض سلام و خدا قوّت،.
    ایا نسخه ویندوزی نیز وجود دارد، ..جهت نوشتن و طراحی سریع صفحات وب بخصوص در زمینه دحاوا اسکریپت و core mvc
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *