آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از آتش فشان

عکاسی از آتش فشان

اتفاقات طبیعی از جمله صاعقه ، آتش فشان ، خروشان دریا و … جزو بهترین سوژه ها برای عکاسی هستند. اما از آنجایی که خطراتی را به دنبال دارند ، عکاسانی که می خواهند مسئولین این نوع عکاسی را بر عهده بگیرند ، باید از آمادگی لازم برخوردار باشند. برای آموزش عکاسی از آتش فشان با ما در این بخش همراه باشید.

آموزش عکاسی از آتش فشان

تجهیزات عکاسی لازم

مطمئنا عکسی که یک عکاس داخل مواد مذاب ایستاده است و کفش‌ها و سه پایه او در حال سوختن هستند را مشاهده کرده‌اید. تجهیزاتی که برای این نوع عکاسی استفاده می‌کنید به سه بخش تجهیزات ایمنی، تجهیزات حمل و نقل و تجهیزات عکاسی تقسیم می‌شوند. تمامی تجهیزاتی هم که از آن‌ها استفاده می‌کنید باید از مقاومت کافی برخوردار باشند.

  • بدنه‌ی دوربین
  • لنز
  • سه پایه
  • فیلتر
  • کاور باران
  • تجهیزات پاکسازی

تجهیزات ایمنی

  • کلاه ایمنی: یکی از بزرگترین مخاطرات در اطراف آتش‌فشان‌ها سقوط صخره‌ها (یا بمب‌های گدازه‌ای) است. پوشیدن کلاه ایمنی می‌تواند تا حدودی از شما در برابر این مخاطرات محافظت کند.
  • ماسک گاز: در اطراف آتش‌فشان‌ها ممکن است گازهایی وجود داشته باشد که زندگی شما را به خطر بیاندازند. شما برای مراقبت از خودتان در برابر این خطر باید از ماسک گاز استفاده کنید.
  • لباس مقاوم در برابر حرارت: نزدیک شدن به مواد مذاب کار خیلی خطرناکی است و به همین خاطر در چنین محیط‌هایی باید از لباس مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید تا از آتش گرفتن لباس‌های خودتان جلوگیری کنید.
این مطلب را هم ببینید
سبک شخصی خود را در عکاسی چگونه پیدا کنیم؟

نکات مهم

پیدا کردن بهترین نقطه دید

شما باید مقداری وقت بگذارید و نقاط دید مختلف را بررسی کنید. استفاده از یک فرد محلی که به صورت کامل نقاط دید به آتش فشان را می‌شناسد به این پروسه خیلی کمک خواهد کرد. شما باید این نقاط را خودتان بررسی کنید تا مطمئن شوید که لوکیشن‌های خوبی برای عکاسی هستند. همچنین باید لنز مناسب برای هر نقطه‌ی دید احتمالی را هم انتخاب کنید.

بررسی مواد مذاب و فعالیت‌های آتش فشان

پس از اینکه به محل فعالیت کهکشان رسیدید، باید کمی وقت بگذارید و فعالیت‌های کهکشان را از یک فاصله‌ی ایمن بررسی کنید. شما باید شدت انفجارهای آتش فشان و جهت حرکت مواد مذاب را مشاهده کنید. پس از انجام این کار شما می‌توانید به آتش فشان نزدیک‌تر شوید و بهترین مکان برای عکاسی را پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی در فصل تابستان

نزدیک شدن به انفجارهای آتش فشانی خیلی خطرنک است و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که به انفجارهای خیلی بزرگ نزدیک شوید. شاخص VEI دو و یا کمتر آتش فشان‌هایی هستند که می‌توانید به آن‌ها نزدیک شوید. هرچقدر مخاطرات آتش فشان کمتر باشد، بهتر است.

مراقبت از وسایل

با وجود تمام هشدارهایی که در این مقاله در مورد مراقبت از وسایل و تجهیزات به شما داده شد، شما باز هم باید از وسایلی که دارید مراقبت کنید. پایه‌های سه پایه و کفش‌هایی که آتش گرفته‌اند ممکن است داخل عکس خیلی زیبا باشند اما مطمئن باشید در دنیای واقعی به هیچ وجه اینطور نیست. به همین خاطر است که توصیه می‌شود حتما یک دستیار به همراه خودتان داشته باشید تا در صورتی که چنین اتفاقی برایتان رخ داد بتواند به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *