آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات

به عنوان یک عکاس حرفه ای باید بدانید که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جواهرات یکی از حساس ترین نوع سفارشات است. این سبک عکاسی گاهی بسیار ساده و گاهی بسیار دشوار به نظر می‌رسد، در واقع این شما هستید که حرف اول و آخر را می‌زنید! برای عکاسی از جواهرات لازم است نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

نکات مهمی که باید هنگام عکاسی از جواهرات رعایت کنید

جواهرات را تمیز کنید

اولین گام در عکاسی از جواهرات ، این است که مطمئن شوید قطعه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید کاملاً تمیز کنید. چیزهایی که شاید به چشم شما نیاید، هنگامی که توسط یک دوربین دیجیتال با رزولوشن بالا از آن عکس گرفته می‌شود، ممکن است عکس را خراب کند.

این مطلب را هم ببینید
اهمیت سادگی در عکاسی

اگر قطعه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید به تمیز شدن اساسی احتیاج ندارد، کافی است قبل از شروع عکاسی با یک دستمال میکروفیبر مرطوب گرد و خاک جواهر را پاک کنید. در صورت امکان شاید ایده‌ی بدی نباشد که یک دستکش پارچه‌ای نیز تهیه کنید تا اثر انگشتتان روی جواهرات نماند.

استفاده از لنز ماکرو

مهم ترین چیز در این نوع عکاسی ، استفاده از لنز ماکرو می باشد. یک لنز با فاصله‌ی کانونی کوتاه که به شما اجازه می‌دهید از فاصله‌ی بسیار کمتری از سوژه عکس بگیرید و بتوانید جزییات ریز جواهرات بزرگ‌تر را با کمک آن در عکس برجسته کنید و لنز دیگری با فاصله‌ی کانونی بلندتر که بتوانید از فاصله‌ی دورتری از سوژه عکس بگیرید.

دوربین را ثابت نگه دارید

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای عکاسی کاملاً شارپ، استفاده از سه‌پایه و در صورت امکان ریموت است. در صورت استفاده از سه‌پایه و ریموت، تکان‌های دوربین شما به حداقل می‌رسد و همچنین قابی که بر روی سوژه بسته‌اید ثابت مانده و کار تصحیح فوکوس و نورپردازی بسیار ساده‌تر می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از اسب ها

نورپردازی را تغییر دهید

فلزات و نگین‌های به کار رفته در جواهرات براق هستند و احتمال دارد که انعکاس خود و دوربینتان را در آن‌ها بیابید که مطلوب نیست. برای حذف انعکاس ها قطعه‌ای کاغذ بر روی لنز خود قرار دهید تا جلوی دیده شدن لنز در قطعه‌ی جواهر را بگیرد و کمی از نور را نیز بر روی قطعه بازتاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *