آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در خانه سگ یا گربه نگهداری می‌کنند و دوست دارند عکس‌های حرفه‌ای و خوبی از حیوان خانگی خود در اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک بگذارند. این نوع عکاسی ، یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال جذاب‌ترین ژانرهای عکاسی به شمار می‌رود. برای عکاسی از حیوانات خانگی می بایست نکاتی را رعایت کنید تا در نهایت عکس های حرفه ای داشته باشید.

نکات مهم در عکاسی از حیوانات خانگی

مطمئن شوید تمامی وسایل ممکن را آماده کرده‌اید

با اینکه نوع و برند وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنید تعیین کننده‌ی نتایج نهایی نیستند، اما بهتر است از وسایلی استفاده کنید که با آن‌ها راحت هستید و احساس می‌کنید برای انجام کار مورد نظر مناسب هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

در صورتی که دوربین DSLR ندارید می‌توانید از دوربین گوشی یا دوربین Point and Shoot خودتان برای عکاسی استفاده کنید اما در صورتی که دوربین DSLR دارید از یک لنز زوم استفاده کنید که حداکثر فاصله کانونی آن دست کم ۴۰ میلیمتر باشد.

حیوان را آرام کنید

حیوانات خانگی هم مثل کودکان می‌توانند چیزی که ما احساس می‌کنیم را احساس کنند. بنابراین کمی وقت خودتان را به کشیدن نفس‌های عمیق و ریلکس شدن اختصاص دهید.

بررسی نورپردازی محیط

قبل از فشار دادن کلید شاتر ضروری است که نورپردازی محیط را بررسی کنید. بهترین گزینه برای عکاسی از حیوانات خانگی استفاده از نور طبیعی است زیرا نور فلاش دوربین ممکن است باعث قرمزی چشم و یا ترساندن حیوان خانگی شما شود.

این مطلب را هم ببینید
اهمیت فوکوس دستی در عکاسی

فوکوس روی چشم‌های حیوان خانگی

در صورتی که می‌خواهید یک عکس کاملا معنادار بگیرید که توانایی داستان‌سرایی داشته باشد باید فوکوس را روی چشم‌های حیوان خانگی خودتان قرار دهید.

بهترین زمان برای عکاسی از حیوانات خانگی

بهترین موقعیت برای عکاسی چند دقیقه بعد از بیدار شدن حیوان یا زمانی است که خواب‌آلود است و هر لحظه ممکن است به خواب برود. در این زمان‌ها کنترل حیوان خانگی برای شما خیلی ساده‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *