ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعال کردن بلوتوث کامپیوتر در ویندوز

فعال کردن بلوتوث کامپیوتر

بلوتوث شاید امروزه یکی از راه های ارتباطی کم کاربرد میان سیستم های رایانه ای با تلفن های هوشمند یا تبلت ها به حساب بیاید. اما بسیاری هستند که از بلوتوث لپ تاپ ها برای ارتباط با کیبورد ها یا موس های بی سیم استفاده می کنند. اگر می خواهید نحوه فعال کردن بلوتوث کامپیوتر در ویندوز را بیاموزید ، با ما همراه باشید.

فعال کردن بلوتوث کامپیوتر در ویندوز چگونه انجام میشود؟

در ویندوز 10

  1. وارد بخش  Action Center شده و روی دکمه All settings کلیک کنید. سپس به قسمت Devices مراجعه کرده و در قسمت چپ روی Bluetooth کلیک کنید.
  2. در اینجا می‌بایست Bluetooth را در وضعیت روشن (On) قرار دهید. پس از این کار می‌توانید با کلیک روی Add Bluetooth or other devices ویندوز را به جستجوی دستگاه‌های بلوتوثی موجود در محیط پیرامون وادارید.
  3. چنانچه لوازم جانبی بلوتوثی شما در وضعیت قابل جفت شدن قرار داشته باشند، نام آن‌ها پدیدار خواهد شد که با انتخاب دستگاه مدنظر خود می‌توانید اتصال آن به کامپیوتر را برقرار کنید.
این مطلب را هم ببینید
آیا استفاده از لپ‌تاپ در حین شارژ کار درستی است؟

برا خاموش کردن بلوتوث نیز مجدد باید وارد Action Center شوید.

در ویندوز 7

در ویندوز 7 پس از اتصال و کانفیگ کردن یک آداپتور بلوتوث به کامپیوتر، معمولاً دستگاه به طور خودکار روشن و آماده‌ی استفاده خواهد شد. همچنین در برخی لپ‌تاپ‌هایی که به صورت پیش‌فرض قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را دارند ممکن است کلید میانبری روی کیبورد و یا آیکونی در نوار وظیفه برای خاموش و روشن کردن بلوتوث لپ تاپ وجود داشته باشد.

  1. وارد منوی استارت شده و بر روی گزینه Devices and Printers راست کلیک کنید.
  2. پس از انتخاب گزینه Add a device دستگاه بلوتوثی مد نظر را انتخاب و روی Next کلیک کنید.

همچنین انجام این کار از طریق Control Panel نیز امکان‌پذیر است که برای این منظور باید ابتدا Hardware and Sound و سپس Devices and Printer را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل از کار افتادن هدفون در ویندوز

نکته

توجع داشته باشید که هنگام استفاده از فناوری بلوتوث در صورت عدم دسترسی به منبع انرژی، می‌تواند به سرعت شارژ باتری را تخلیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *