ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

با بهترین افزونه های گوگل کروم ، تبدیل به یک کاربر حرفه ای شوید

بهترین افزونه های گوگل کروم

طبق آمار Stat Counter ، گوگل کروم پرکاربردترین مرورگر وب در سراسر جهان است. این محبوبیت با عملکرد سریع ، رابط کاربری تمیز و همگام سازی آسان با دستگاه های تلفن همراه ، به راحتی قابل درک است. از طرفی ، ارائه افزونه های کاربردی برای این مرورگر باعث شده تا کار با کروم جذاب تر شود. اما افزونه کروم چیست؟ گوگل افزونه‌هایی را به کاربران خود ارائه می‌کند که در بخش فروشگاه وب کروم موجود هستند و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این بخش می خواهیم بهترین افزونه های گوگل کروم را معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای شوید.

بهترین افزونه های گوگل کروم

Toby و OneTab

اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که نیاز دارید در مرورگر خود، تب‌های زیادی را باز نگه دارید توصیه می‌شود یکی از این دو افزونه بسیار خوب را نصب کنید. Toby یک افزونه جدیدتر و بروزتر از OneTab است. البته OneTab نیز واقعا یک افزونه خوب و کاربردی به حساب می‌آید و همچنان کاربران می‌توانند از قابلیت‌های خوب آن بهره ببرند اما به طور کلی پیشنهاد می‌شود Toby را به منظور انجام این کار روی مرورگر خود نصب کنید.

درست همانند OneTab، نحوه عملکرد Toby نیز به این صورت است که همه تب‌های باز شما را در یک تب به صورت کارت (پنجره‌های کوچک به شکل فلش کارت) جمع‌آوری می‌کند. همانند برنامه‌های کاری Trello و Asana،‌ این افزونه به شما امکان افزودن لینک و حتی یادداشت نکات ضروری کنار هر لینک را می‌دهد!

این مطلب را هم ببینید
بهترین مکان برای قرار دادن مودم در خانه یا اداره

Google Translate

احتمالا بسیاری از شما با سایت ترجمه گوگل تحت عنوان گوگل ترنسلیت آشنا هستید. در حالی که سایت گوگل ترنسلیت ابزاری قوی برای ترجمه کردن متن به هر زبان دلخواه است، افزونه آن نیز که از بهترین افزونه های گوگل محسوب می‌شود در مرورگر کروم به شما این امکان را می‌دهد تا با تنها یک گزینه در نوار ابزار، تمامی سایت‌های اینترنتی را به هر زبانی که خواستید ترجمه کنید.

این افزونه به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که زبان سایت مورد نظر شما با زبان پیش‌فرض مرورگر تفاوت دارد و به شما پیشنهاد می‌دهد که آیا تمایل دارید تا آن را به صورت خودکار برای شما ترجمه کند یا خیر. کاربران می‌توانند تمامی متون قابل ترجمه در سایت مورد نظر خود را به هر زبانی که دوست دارند ترجمه کنند. این افزونه را در این آدرس می‌توانید پیدا کنید.

The Great Suspender

یکی از معایب کروم ، مصرف بالای آن از منابع است. برای اینکه بتوانید مصرف بالای کروم را کنترل کنید، باید کاری کنید تب‌ها به حالت فریز درآیند! یعنی هم در جای خود حضور داشته باشند تا در مواقعی که نیاز داریم به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشیم و هم اینکه از اجرا بودن آن در پس زمینه مرورگر جلوگیری کنیم تا اینگونه در مصرف رم صرفه‌جویی کنیم.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ThinkBook 15 Gen 2 لنوو رونمایی شد

The Great Suspender افزونه‌ای است که دقیقا به همین منظور طراحی شده و می‌تواند به صورت خودکار تمام تب‌هایی که تا یک ساعت (یا هر موقعی که خود تعیین می‌کنید) توسط شما بازدید نشده‌اند را به حالت فریز در بیاورد. همانطور که اشاره کردیم این تب‌ها در جای خود باقی می‌مانند اما دیگر خبری از مصرف بالای منابع سیستم نخواهد بود.

Linkclump

یکی از کاربردی‌ترین و بهترین افزونه‌های گوگل کروم مخصوص کاربرانی که به خواندن اخبارهای متعدد یک صفحه علاقه‌دارند، افزونه Linkclump است. فرض کنید وارد سایتی شده‌اید و می‌خواهید ۱۰ خبر صفحه اصلی آن را مطالعه کنید. با کمک Linkclump تنها کافی است با نگه داشتن کلید Z روی کیبورد و درگ کردن آن ۱۰ خبر با کلیک چپ موس، همه را به یکباره باز کنید!

Checker Plus for Gmail

افزونه Checker Plus یکی از بهترین افزونه های گوگل محسوب می‌شود که در جیمیل، پیام‌های ایمیل شما را مرتب نگاه می‌دارد و همواره آن‌ها را در دسترس شما می‌گذارد. همچنین با کمک این افزونه، جدیدترین پیام‌های دریافتی، تنها یک کلیک با شما فاصله دارند. حتی نیاز نیست که شما صفحه‌ای که در آن قرار دارید را ترک کنید و به صفحه جیمیل خود بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *