مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مایکروسافت Edge به عنوان دومین مرورگر محبوب شناخته شد

دومین مرورگر محبوب

جدیدترین آمار مؤسسه‌ی NetMarketShare نشان می‌دهد مایکروسافت اج مبتنی‌بر کرومیوم با گذر از موزیلا فایرفاکس، به دومین مرورگر وب محبوب در بین کاربران دسکتاپ تبدیل شده است. این یک هشدار رقابتی برای کروم و موزیلا محسوب می شود.

دومین مرورگر محبوب

بعد از اینکه مرورگر مایکروسافت Edge نتوانست آنطور که باید رضایت مخاطبان را به خود جلب کند، مایکروسافت تصمیم گرفت مرورگری را تحت عنوان مایکروسافت Edge مبتنی بر کرومیوم طراحی کند و به نظر می‌رسد تصمیم درستی نیز گرفت چون اکنون این مرورگر دومین مرورگر محبوب دسکتاپ شده است! آمار یادشده تا مارس ۲۰۲۰ ثبت شده‌ است. اج هنوز با گوگل کروم اختلاف بسیار زیادی دارد؛ ولی آمار نشان می‌دهد ۶۸/۵ درصد از سهم بازار مرورگرها در تصاحب گوگل کروم است. باوجوداین، این موضوع چیزی از ارزش‌های اج به‌عنوان مرورگری تازه‌نفس و نوپا کم نمی‌کند.

این مطلب را هم ببینید
مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم بزودی منتشر خواهد شد

چرا اج با چنین پیشرفتی مواجه شد؟

پاسخ به این سوال کار چندان دشواری نیست، اول از همه Microsoft Edge خود مرورگر پیش فرض ویندوز است و کاربران زیادی مداوم از آن استفاده می کنند دوم اینکه شرکت مایکروسافت در نسخه کرومیوم اشکالات نسخه قبلی را برطرف کرد و این نشانه از توجه کامل به انتقادات کاربران خود بود. از همه مهم تر این نسخه جدید با دستگاه های مختلف بیشتری همگام سازی دارد، همچنین پرسرعت تر و متنوع تر است.

کاربرانی که قبلا از نسخه قبلی مایکروسافت اج استفاده کرده بودند اعلام داشتند، کاربرد این مرورگر تنها از جهت دانلود دیگر مرورگر ها کار ساز بود، در حالی که حالا در نسخه جدید بسیاری از نیاز های کاربران دسکتاپ توسط خود Microsoft Edge برطرف می شوند و نیازی به دانلود دیگر مرورگرها نیست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن پسورد وای فای

آیا گوگل باید از پیشرفت مایکروسافت نگران باشد؟

البته همه این پیشرفت‌ها نشان نمی‌دهد گوگل باید لزوما نگران باشد. اگرچه مایکروسافت Edge استفاده از برنامه و سرویس‌های مایکروسافت را تبلیغ می‌کند اما از طرفی کاربر می‌تواند به راحتی به موتور جست‌و‌جوی گوگل سوییچ کند و خوشبختانه دیگر خبری از جست‌و‌جوگر Bing نخواهد بود. از آنجایی هم که توسعه‌دهندگان، کمتر تمایل دارند سایت‌های مستقل از مرورگر طراحی کنند و در عوض آن‌ها را برای موتور گوگل بهینه می‌کنند، این مسئله می‌تواند به ضرر کاربرانی باشد که مرورگرهای فایرفاکس، سافاری و … در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *