مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش مسدود کردن دسترسی دستگاههای غیرمجاز به وای فای

مسدود کردن دسترسی دستگاههای غیرمجاز به وای فای

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های و افزایش روزافزون از اینترنت ، هک شدن وای فای یکی از نگرانی های است که برای بیشتر کاربران به وجود آمده است. شما می توانید به صورت مستقیم دستگاه هایی که از وای فای شما استفاده می کنند را مسدود کنید. این محدودیت ها میتوانند برای کسب و کار های تجاری، و وایفای های عمومی که دسترسی به شبکه را به ساعات کاری مشخصی محدود میکنند و اجازه استفاده دستگاه های غیر مجاز از پهنای باند را نمیدهند، مفید باشد. برای یادگیری نحوه مسدود کردن دسترسی دستگاههای غیرمجاز به وای فای این مطلب را از دست ندهید.

مسدود کردن دسترسی دستگاههای غیرمجاز به وای فای

شناسایی دستگاههای متصل

برای شناسایی دستگاههایی که در حال استفاده از وای فا شما هستند ، باید با تایپ آدرس آی‌پی روتر خود در مرورگر وارد صفحه تنظیمات DHCP آن شوید. در اینجا و در بخش connected devices یا چیزی شبیه به این می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل به شبکه خود را مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه آنها شناخته شده باشند و هر کدام که از نظر شما مشکوک است بلافاصله حذف کنید. بعضی از این اتصالات ممکن است نام‌های مشخص داشته باشند، در حالی که برخی دیگر تنها با آدرس مک فهرست می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش باز کردن فایل RAR در کامپیوتر

توجه داشته باشید که حذف آنها تنها ارتباط آنها را قطع خواهد کرد و آنها را برای همیشه مسدود نمی‌کند.

چگونه دستگاه‌های غیر مجاز را از وای‌فای خود بیرون کنیم؟

  1. کلمه عبور مودم و نام شبکه را تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که از یک کلمه عبور پیچیده استفاده می‌کنید و برای محافظت بیشتر استاندارد محافظتی WPA2 را فعال کنید. البته این روش متداولی نیست زیرا شما مجبور خواهید بود تا اطلاعات کلمه عبور جدید را در اختیار تمام کاربران مجاز قرار دهید. اما فراموش نکنید که این کار امنیت شبکه شما را افزایش می‌دهد.
  2. از تنظیمات روتر خود استفاده کنید. با تایپ آدرس آی‌پی روتر خود در مرورگر وارد صفحه تنظیمات DHCP آن شوید. اتصالات مشکوک را غیرفعال کنید و بلافاصله کلمه عبور را تغییر دهید تا این کاربران نتوانند دوباره به شبکه شما متصل شوند.
  3. فیلترینگ مک را فعال کنید. در صورتی که روتر شما از این گزینه پشتیبانی کند می‌توانید آن را از بخش تنظیمات روتر فعال کنید. هر دستگاهی آدرس مک مخصوص به خود را دارد. بنابراین تنها کاربرانی که آدرس مک مورد تایید شما را در اختیار داشته باشند می‌توانند به شبکه شما متصل شوند.
این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور MSVCP140.dll در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *