ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش پارتیشن بندی درایورها بعد از نصب ویندوز 10

آموزش پارتیشن بندی درایورها

وقتی لپ‌تاپ یا کامپیوتر جدید خریداری می‌کنید، پارتیشن‌بندی یا مدیریت درایو سخت عملی اجتناب‌ناپذیر است، به خصوص برای کاربران ویندوز. پارتیشن بندی هارد شما را به چند واحد منطقی تقسیم می کنند. در واقع با پارتیشن بندی هارد شما می توانید فایل ها، پوشه ها و برنامه های خود را در درایوهای مجازی سازماندهی کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید خوب است بدانید که این سیستم عامل ابزاری به نام Disk Management Tool را در اختیارتان قرار میدهد تا به راحتی درایور جدید ایجاد کنید. برای آموزش پارتیشن بندی درایورها این مطلب را از دست ندهید.

آموزش پارتیشن بندی درایورها در ویندوز 10 بدون استفاده از نرم افزار

به “Windows Start Menu” بروید و “Disk Management Tool” را جستجو کنید، روی “Create & Format Disk Partition,” کلیک نمایید. وقتی “Disk Management Tool,” باز شد، رابط را مطابق تصویر مشاهده خواهید دید، دیسک اصلی که می‌خواهید از آن یک پارتیشن جدید بسازید را راست کلیک نمایید. روی “Shrink Volume“ کلیک نمایید.

این مطلب را هم ببینید
گلکسی کروم بوک ۲ سامسونگ رونمایی شد

حالا در کادر قابل ویرایش، اندازه دیسک را که می‌خواهید به پارتیشن جدید اختصاص دهید، وارد نمایید. روی “Shrink”  کلیک کنید. اکنون پارتیشن ساخته شده است، اما شما آن را در سیستم خود نمی‌بینید؛ شما پارتیشن را در “Disk Management Tool”  با نام “Unallocated Partition” دریافت خواهید کرد.

برای اینکه پارتیشن ساخته شده قابل مشاهده شود روی “Unallocated Partition” راست کلیک کرده و اولین گزینه یعنی “New Sample Volume” را کلیک نمایید. سپس در سه مرحله روی Next کلیک کنید. در نهایت Finish را انتخاب کنید. حال پارتیشن جدید را در سیستم خود دریافت خواهید کرد.

2 دیدگاه در “آموزش پارتیشن بندی درایورها بعد از نصب ویندوز 10

  1. محمد گفت:

    ویندوز اورجینال روی لب تاب رو نصب کردم اما تنظیمات پارتنیشنی برام نیومد عجیب بود . به هر حال این آموزش خیلی مفید واقع شد و استفاده کردیم . ممنونم

    1. payatel گفت:

      سلام ، وقتتون بخیر
      پیام های شما به ما انرژی میده .ممنونم و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *