مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا در چین

اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا

ویروس کرونا این روزها افکار زیادی را درگیر خود کرده است. این ویروس موجودیت جدیدی نیست و پیش از این نیز قربانیان زیادی گرفته بود، اما به تازگی، نوع جدید و جهش یافته‌ای از آن سر و کله‌اش در شهر ووهان چین پیدا شده است و در تمام دنیا در حال پخش شدن می باشد. در طی شیوع این بیماری ، دو شرکت چینی موفق به ساخت اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا شده اند.

اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا

چینی­ ها این روزها رو به استفاده از اپلیکیشن­ های نقشه خوان آورده اند تا بتوانند از مناطق آلوده به ویروس کرونا و پرخطر اطلاع یافته و از رفتن به این مناطق خودداری کنند و یا لااقل خود را برای مواجه شدن احتمالی با این ویروس آماده کنند. این اپ با هشدار به کاربران در هنگام نزدیک شدن به بیماران به آنها هشدار میدهد. این اپلیکشین پس از دریافت وضعیت کاربران از طریق اسکن یک کد QR از انها می خواهد تا نام و کد ملی خود را وارد کنند. همچنین این اپلیکیشن می تواند وضعیت سه شخص دیگر را از طریق شماره ملی آنها را بررسی کند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ

در واقع این اپلیکیشن کمک می کند تا از وضعیت افرادی که با یکدیگر در یک کلاس حضور دارند، کسانی که در همسایگی هم زندگی می کنند، همکاران کادر پزشکی و حتی مسافران در یک سیستم حمل و نقل مطلع شوند. اگر کاربر در نزدیکی شخصی که علائم ویروس را داشته حضور پیدا کند، اپلیکیشن از او میخواهد تا در خانه بماند. اطلاعات دریافتی دراین اپ از طریق ارگان های دولتی نظیر کمیسیون ملی سلامت، وزارت حمل و نقل، راه آهن و اداره هوانوردی چین دریافت می شود تا کاملا موثق و قابل اطمینان باشد.

“آوریل” مدیر مستقر در شنزن گفته است: “شنژن ممکن است ظرف چند روز آینده با شیوع بالایی از ویروس کرونا مواجه شود اما اطلاعات دولتی در این خصوص به کندی بیرون می آید.”

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت Edge به عنوان دومین مرورگر محبوب شناخته شد

وی می گوید: “دیدن نقشه آنلاین یک آسایش روانی برای کاربران ایجاد می کند. درواقع شما نمی توانید تضمین کنید که موارد تازه ای از افراد آلوده به کرونا وجود نخواهد داشت ، اما می توانید از وجود افراد آلوده و منطقه ای که در حال حاضر این افراد در آن مستقر هستند آگاه شوید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *