آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش چند ترفند ساده عکاسی

چند ترفند ساده عکاسی

مهم نیست در چه سبکی از عکاسی فعالیت دارید، چیزی که اهمیت دارد این است که نکات مهم و ترفندهای کاربردی را یاد بگیرید تا بتوانید با روش های ساده بهترین تصاویر را ثبت کنید. در این بخش قصد داریم چند ترفند ساده عکاسی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید کیفیت خود را به راحتی بهبود بخشید.

چند ترفند ساده عکاسی

هم‌زمان با عکس‌برداری ویرایش نکنید

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، نرم‌افزارهای جدید و فراوان ویرایش عکس توانسته کمک بسیاری به عکاسان کند. این نرم‌افزارها هم برای ویندوز و هم برای گوشی‌های هوشمند موجود است. بعد از عکاسی می‌توانید تصاویر خود را با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس به‌ راحتی ویرایش کنید و به کنتراست دلخواهتان دست پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
ثبت پلاک و نحوه اخذ مجوز پرواز پهپاد

زوایای عکس خود را سازمان‌دهی کنید

از خطوط افقی یا دیگر خطوط موجود در تصویر برای مرتب کردن و سازمان‌دهی عکس خود استفاده کنید. امروزه اکثر نرم‌افزارهای ویرایش عکس دارای ابزار زاویه‌بندی خودکار هستند که به ‌راحتی قابل ‌دسترس‌اند.

دوربین را ثابت نگه ‌دارید

دوربین را با دو دست خود نگه‌دارید به این‌گونه که یکدست را زیر دوربین قرار داده و با دست دیگر دوربین را نگه‌دارید. این کار به شما کمک می‌کند تا در اغلب شرایط عکاسی کنید از سرعت نسبتاً پایین شاتر استفاده کنید و نور دلخواهتان را به دست آورید

نور نقش مهمی را در عکاسی ایفا می کند

نور و روشنایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ‌راحتی روی موضوع خاصی فوکوس کنید، بدون آنکه بیننده دچار سردرگمی شود و نتواند به‌راحتی روی سوژه شما تمرکز کند. همچنین قادر هستید اشیا موجود در پس‌زمینه تصویر را محو کنید تا سوژه بهتر نشان داده شود، این کار مؤثرترین عملکرد برای بهبود عکس‌های پرتره شماست.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه GoPro hero 8 با GoPro hero 9

مطالعه کنید

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد ، شما برای حرفه ای شدن در عکاسی ، نیاز دارید تا همواره اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه داشته و نکات و ترفندهای مهم را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *