آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی عروسی

عکاسی عروسی

مجلس عروسی آداب و رسوم و حال و هوای خاصی دارد و عکاسی در آن هم باید تا حد امکان متناسب با این حال و هوا باشد. از طرف دیگر افراد هم مدام در حال حرکت هستند و این موضوع کار را برای عکاسی مشکل می کند. با توجه به اینکه عکاسی عروسی امروزه به یکی از ژانرهای محبوب عکاسان تبدیل شده است ، در این بخش قصد داریم چند نکته کاربردی و کلیدی آن را آموزش دهیم.

عکاسی عروسی و قوانین مربوط به آن

موقعیت لوکیشن های مناسب برای عکاسی را خوب شناسایی کنید

از یک روز قبل، از محل عروسی دیدن کنید و خوب به لوکیشن هایی مختلف برای عکاسی دقت کنید. من اطمینان دارم که حتی بیشتر عکاسان حرفه ای هم این کار را نمی کنند! اما این کار واقعا برای شناخت موقعیت های عکاسی مفید است. شما با اینکار ایده های مناسب برای لوکیشن های مناسب و چگونگی تابش نور را پیدا می کنید. حتی شما می توانید در لوکیشن هایی که به نظرتان خوب می آید به طور آزمایشی و رایگان از عروس و داماد عکس بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی دوربین گوپرو هیرو 8 بلک

انتظارات را از قبل هماهنگ کنید

نکته ی دیگر در عکاسی مجلس عروسی این است که از قبل سبک کار خود را به عروس و داماد بگویید. سعی کنید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند؟ چند تا عکس می خواهند؟ دوست دارند چه رویدادهای خاصی ثبت شود؟ عکس ها به چه صورت (چاپی یا غیره) ارائه خواهد شد. در مورد قیمت عکس ها هم به توافق قبلی برسید.

درباره ی شات های خاص با زوج صحب کنید

شات هایی در ذهن داشته باشید که قبلا با عروس و داماد درباره ی آن ها قبل از عروسی صحبت کرده اید. در این حالت میتوانید از امکان پذیر بودن اجرای ایده هایتان صحبت کنید. به علاوه این که اگر آن ها عکس خاصی با فرد خاصی بخواهند، شما میدانید که باید این عکس خاص را ثبت کنید. شات لیست برای عکس هایی که میدانید آن ها را ثبت می کنید ضرورتی ندارد. ولی برای چیزهای مبهمی که زوج میخواهند از آن ها عکس داشته باشند، میتواند یک چیز فوق العاده باشد.

این مطلب را هم ببینید
نکات عکاسی از محصول

از جزئیات کوچک هم عکس بگیرید

در عکاسی مجلس عروسی فقط به دنبال عکس گرفتن از افراد نباشید. به همه موقعیت ها توجه کنید. از حلقه ها، دنباله ی پیراهن عروس، کفش ها، چیدمان میزها، منو و … عکس بگیرید. این عکس ها زیبایی خاصی به آلبوم ها می بخشند.

استفاده از نورهای مختلف

توانایی فلش زدن یا پخش آن، کلید اساسی کار شما در عکاسی مجلس عروسی محسوب می شود. در بسیاری از مکان های مقدس که در آن خطبه ی عقد خوانده می شود نور بسیار ضعیف است. اگر در چنین جاهایی اجازه ی استفاده از نور را داشته باشید حتما اطمینان حاصل کنید که  این کار لازم است. یادتان باشد که اگر در یک جای روشن فلش بزنید به روشنایی عکس اضافه خواهد کرد. اگر نیاز باشد، پخش کننده ی فلش بخرید تا نور را به طور ملایم پخش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *