مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آپدیت جدید کروم واقعیت افزوده را به مرورگر می‌آورد

آپدیت جدید کروم

یکی از محبوب ترین مرورگرهای دنیا میان کاربران اینترنت و شبکه ، گوگل کروم است. کمپانی گوگل نیز سعی دارد با افزودن قابلیت های کاربردی و جذاب به این مرورگر ، عملکرد آن را بهبود بخشد. از این رو در آپدیت جدید کروم می توانیم شاهد استفاده از فناوری نوین واقعیت افزوده باشیم.

آپدیت جدید کروم و نقش واقعیت افزوده در آن

غول اینترنتی بتای کروم ۸۱ را برای سیستم عامل های اندروید، لینوکس، مک و ویندوز منتشر کرده که پشتیبانی WebXR را برای واقعیت افزوده مبتنی بر مرورگر فراهم می سازد. WebXR در واقع پلتفرمی در مرورگر است که می تواند تجربیات بهینه ای از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای کاربران به ارمغان آورد. ارائه این پلتفرم کار توسعه دهندگان برای پیاده سازی ایده های AR در پلتفرم های مختلف را بسیار راحت کرده و آنها را از باز طراحی اپ ها راحت می کند. فریمورک پایه این قابلیت از قبل هم وجود داشت اما برای فعال سازی ان باید flagها فعال می شدند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های HP در سال 2020

گوگل تلاش زیادی را در راستای پر کردن فاصله بین اپ های نیتیو و مبتنی وب انجام داده که بخشی از آن به فراهم کردن امکان دسترسی این اپ ها به سخت افزارهایی مربوط می شود که اپ‌های عادی از آنها بهره می برند. وب بلوتوث گام بزرگی در این راستا بود و حالا نوبت به NFC رسیده است. در نسخه جدید کروم امکان خواندن تگ های NFC نیز به اپ های مبتنی بر وب داده شده است. علاوه بر آن می توان از مرورگر  به عنوان کارت هوشمند یا برای پرداخت هوشمند از طریق NFC استفاده کرد.

ارتقا امنیت در کروم ۸۱ از جمله ویژگی های چشمگیر آن است. در این نسخه پشتیبانی از پروتکل های TLS 1.0 و 1.1 که در ورژن ۷۲ منسوخ شده بود، به صورت کامل حذف می شود. بنابراین سایت هایی که هنوز از فرمت های قبلی استفاده می کنند برای اینکه برچسب غیر ایمن دریافت نکنند باید به فناوری های جدیدتر و ترجیحا TLS 1.3 به منظور ایمن سازی ترافیک HTTPS روی بیاورند.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فایل OGG به MP3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *