اخبار تکنولوژی

آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022؛ استقبال ضعیف ازنسخه مینی

آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022

آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 می باشد. این تلفن همراه دارای موارد مثبت بسیار زیادی است و بدنه ی آن نیز جلوه ای شیک و زیبا دارد و علاوه بر این ها دوربین آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. به طور کل اپل همیشه سعی بر این داشته که بهترین محصولات را تولید و روانه ی بازار جهانی بکند. به همین علت نیز تلفن‌ های همراه تولید شده توسط این برند همیشه جزو پر فروش‌ ترین‌ ها و محبوب ترین ها محسوب می‌ شوند.

شاید تلفن های همراه تولید شده توسط کمپانی اپل قیمت بالا تری نسبت به دیگر تلفن های همراه موجود در بازار داشته باشند. اما کیفیت بسیار بالای موبایل های اپل یا همان آیفون ها باعث شده است که بسیاری از افراد اهمیت چندانی به قیمت بالای آن ندهند و علاقه مند به خرید این تلفن‌های همراه زیبا و خوش ساخت و با کیفیت باشند.

آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022

کمپانی اپل از گذشته تا به امروز جزو یکی از قدرتمندترین کمپانی ها در زمینه ی تولید انواع تلفن های همراه می باشد که تلفن‌های همراه آن به عنوان آیفون معروف شده اند. جدیدترین تولید این کمپانی آیفون 13 می باشد. این گوشی در تاریخ 14 سپتامبر سال 2021 توسط کمپانی اپل رونمایی و عرضه شد. تراشه ی این تلفن همراه A15 می باشد و کیفیت عکس ‌برداری و فیلم‌ برداری آن نسبت به گوشی های پیشین اپل بسیار بالاتر است.

علت محبوبیت آیفون 13

موسسه ی CIRP ارائه کرده است که این داده ها نشان می دهد تقریباً سه چهارم گوشی های فروخته شده توسط کمپانی اپل در اولین فصل سال 2022 آیفون 13 بودند. این یعنی این این تلفن همراه از کمپانی اپل فروش بسیار بالایی در اولین فصل سال 2022 داشته است. به همین علت است که می گوییم آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 می باشد. البته این آیفون 13 دارای یک نسخه ی مینی نیز می باشد. اما نسخه ی مینی به اندازه ی نسخه اصلی طرفدار پیدا نکرده است و به فروش نرفته است. به همین علت ممکن است که کمپانی اپل به تولید آیفون 14 مینی نپردازد. البته آیفون 13 مینی با آیفون 13 تفاوت چندانی ندارند و فقط نسخه ی مینی آن کمی از نسخه ی اصلی آن کوچک تر است. اما اکثر افراد علاقه مند هستند و ترجیح می دهند که آیفون 13 را انتخاب بکنند.

این مطلب را هم ببینید
ردمی 10A شیائومی رونمایی شد

شکل ظاهری این تلفن همراه شاید یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل محبوبیت آن باشد. چون بدنه ای کاملا باریک و خوش دست دارد و در قسمت پشت آن نیز سه عدد دوربین وجود دارد که جلوه ای دو چندان زیبا به گوشی شما بخشیده است.

یکی دیگر از علت‌ های مهم که آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 می باشد، این است که همه گیری بیماری کرونا باعث شد که گوشی های جدید آیفون فروش بیشتری داشته باشد. این همه گیری خریداران را وسوسه و ترغیب کرد که گوشی‌ های جدید خریداری کنند. همان طور که می‌ دانید کرونا باعث شد بسیاری از کار ها، خرید ها، کلاس های تحصیل و موارد دیگر مجازی شوند. به همین علت استفاده از تلفن همراه در این دوره بیشتر از همیشه شد. در نتیجه افراد علاقه‌ مند شدند که تلفن‌ های همراه با کیفیت و زیبایی را تهیه کنند که آیفون 13 جزو این تلفن‌ های همراه محسوب می‌ شود.

شایعاتی مبنی بر این موضوع وجود دارد که آیفون 14 تغییرات زیادی نسبت به آیفون 13 نخواهد داشت و به همین منظور نیز بسیاری از افراد ترجیح می دهند که آیفون 13 را با قیمتی به مراتب مناسب تر، خریداری بکنند. چون فرق چندانی با آیفون 14 ندارد. همی موضوع نیز سبب شده است تا آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 باشد و خریداران زیادی را نیز در سطح بازار جهانی به خود جذب بکند.

ویژگی های آیفون 13

شاید دلیل این که آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 شده است ، ویژگی های آن است. برای مثال ابعاد جمع و جور و وزن کم آن، جزو ویژگی های مهم و کلیدی آیفون 13 به حساب می آید. ابعاد این تلفن همراه برابر با 71.5 * 7.77 میلی متر است. وزن این موبایل نیز برابر با 174 گرم است که میزان بسیار کمی است و نشان دهنده ی سبک بودن این تلفن همراه می باشد.

این مطلب را هم ببینید
سلاح های هوشمند در آستانه تایید

این تلفن همراه در قسمت پشت بدنه ی خود دارای فریم آلومینیومی می باشد. این فریم  سبب شده است که بدنه ی این گوشی مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع ضربه، خط و خش و فشار داشته باشد و هرگز آسیب نبیند. این گوشی کاملا ضد آب می باشد و مقاومت آن در برابر آب معادل سی دقیقه در عمق شش متری آب است.

دوربین این تلفن همراه جزو کلیدی ترین و مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید و باعث شده است که آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 باشد. سایر برند های تولیدکننده ی تلفن همراه هرگز نمی توانند در زمینه ی کیفیت تصویر و دوربین به گرد پای برند اپل هم برسند. گوشی آیفون 13 دارای دوربینی با کیفیت است که تصاویر را با وضوح، کنتراست و کیفیت فوق العاده بالا ثبت می کند.

باتری این تلفن همراه از نوع لیتیوم یونی می باشد که دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد. در نتیجه به ندرت ممکن است که دچار مشکل شود. ظرفیت این باتری برابر با 3240 میلی آمپر است که میزان نسبتا بالایی می باشد و نشان می دهد که باتری این تلفن همراه دیر به دیر خالی خواهد شد و شارژ را به خوبی در خود نگه می دارد.

گوشی های پر فروش دیگر از برند اپل

شاید آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022 باشد. اما نکته ی مهم و قابل توجه این است که هنوز که هنوزه برخی از تولیدات اپل دارای فروش نسبتا بالایی در سطح بازار هستند و جزو گوشی های محبوب به شمار می آیند. برای مثال آیفون 11، آیفون SE2020، آیفون XR در بازار موجود می باشند و خریداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *