اخبار تکنولوژی

سامسونگ مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 را اعلام کرد

مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ

امروز قصد داریم شما را با مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ آشنا کنیم. اگزینوس که قبلا مرغ مگس خوار (به کره ای: 엑시노스) نامیده می شد، مجموعه ای از تراشه های سیستم روی تراشه مبتنی بر ARM است که توسط بخش System LSI سامسونگ الکترونیکس توسعه یافته و توسط سامسونگ Foundry ساخته شده است. این ادامه سری SoCهای قبلی سامسونگ S3C، S5L و S5P است. اگر می خواهید بیشتر با مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

این تراشه چه ویژگی هایی دارد؟

Exynos بیشتر بر اساس هسته های ARM Cortex است، به استثنای برخی از SoC های پیشرفته که دارای طراحی هسته اختصاصی سری M سامسونگ بودند. اگرچه از سال 2021 به بعد، حتی SoC های رده بالای پرچمدار دارای هسته های ARM Cortex خواهند بود. گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ صفحه‌نمایش درجه یک، کیفیت تصویر پیشرو در کلاس و ویژگی‌های ممتاز مورد انتظار (مانند امتیاز IP68، شارژ بی‌سیم) را ارائه می‌کنند. وقتی این عوامل را با در دسترس بودن جهانی ترکیب می کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا پرچمداران سامسونگ جزو پرفروش ترین تلفن های رده بالا در سراسر جهان هستند. مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ را از ما بخواهید.

مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ

اما یک منبع ثابت اختلاف این است که یک گوشی گلکسی اس در یک منطقه می تواند عملکرد، عمر باتری و کیفیت تصویر بدتری نسبت به همان دستگاه در بازار دیگر داشته باشد. این اختلاف به این دلیل وجود دارد که سامسونگ معمولاً بسته به منطقه دو چیپست مختلف در سری گلکسی اس ارائه می دهد. ایالات متحده تمایل دارد تلفن هایی با پردازنده های کوالکام اسنپدراگون دریافت کند، در حالی که بازارهای EMEA و هند تمایل دارند دستگاه هایی را ببینند که از چیپست های اگزینوس خود سامسونگ پشتیبانی می کنند.

تاریخچه کوتاهی از Exynos vs Snapdragon

با این حال، پردازنده های پرچمدار اسنپدراگون و اگزینوس برابر نیستند. گاهی اوقات یک چیپست بهتر از دیگری است و عمر باتری بهبود یافته و یا عملکرد CPU/GPU برتر را ارائه می‌دهد و در واقع دو دسته از مشتریان Galaxy S را ایجاد می‌کند. ما در گذشته تفاوت‌های قابل توجهی را در همه این بخش‌ها مشاهده کرده‌ایم، و سال 2022 ممکن است یکی دیگر از آن سال‌ها باشد، به طوری که Exynos 2200 سامسونگ در چند زمینه کاملاً متفاوت از Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام است – که می‌تواند دارای جلوه های ضربه ای برای سامسونگ گلکسی S22 آینده است. مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ بسیار فوق العاده است. خلاصه ای از بزرگ ترین اختلافات اگزینوس و اسنپدراگون وجود دارد. بنابراین در اینجا خلاصه ای از برخی از تفاوت های مهم تر در زمان های اخیر آورده شده است.

این مطلب را هم ببینید
جدیدترین تصاویر محیط ویندوز 11 + ویدیو

Exynos 990 2020 در سری Galaxy S20 از منظر عملکرد، نقطه ضعف خانواده Exynos در نظر گرفته شد. آزمایش خود ما نشان داد که نوع اسنپدراگون 865 عملکرد CPU چند هسته‌ای عالی و عملکرد گرافیکی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد، در حالی که این دو تقریباً در معیارهای تک هسته‌ای به هم نزدیک بودند. ما می‌توانیم تفاوت‌های عملکردی مشابه را در Galaxy S3 2012 دنبال کنیم. بنچمارک‌ها در آن زمان نشان دادند که نسخه اسنپدراگون می‌توانست مدل Exynos را در تست‌های CPU شکست دهد، علی‌رغم اینکه مدل Snapdragon یک CPU دو هسته‌ای در مقابل طراحی چهار هسته‌ای نسخه Exynos ارائه می‌کرد.

اگزینوس در مقابل اسنپدراگون

Samsung Exynos vs Qualcomm Snapdragon رقابتی است که سال هاست ادامه دارد. در حالی که می توان ادعا کرد که تصور عمومی طرفدار تراشه های کوالکام اسنپدراگون است، نمی توان انکار کرد که سامسونگ در مورد چیپست های اگزینوس خود نوآوری های زیادی انجام داده است. بیایید نگاهی دقیق به این کنیم که هر کدام از آنها برای چه چیزی خوب است و کدام یک برای استفاده شما مناسب تر است.

پردازنده اگزینوس توسط شرکت سامسونگ برای استفاده با گوشی های هوشمند سامسونگ خود ساخته شده است، به استثنای برخی موارد. SoC های اسنپدراگون توسط شرکت کوالکام برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه شخص ثالث ساخته شده اند. اکثر سازندگان گوشی های هوشمند از اسنپدراگون به عنوان SoC اصلی در دستگاه های خود استفاده می کنند. سامسونگ از پردازنده های اگزینوس برای بازارهای آسیایی خود استفاده می کند در حالی که از پردازنده های اسنپدراگون در اروپا و آمریکای شمالی استفاده می کند. این تمایز به دلیل قراردادی است که سامسونگ و کوالکام دارند که سامسونگ را مجبور می کند از اسنپدراگون در این مکان ها استفاده کند. مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ بهتر عمل کرده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر در جهان

اگزینوس هشت هسته ای است

با توجه به تفاوت های اصلی، تراشه های اگزینوس معمولاً هشت هسته ای هستند در حالی که تراشه های اسنپدراگون تراشه های چهار هسته ای هستند. در حالی که پردازنده های اگزینوس دارای تراشه های بیشتری هستند، تراشه های اسنپدراگون را می توان اورکلاک کرد و به سرعت پردازش بسیار بالاتری نسبت به تراشه های اگزینوس دست یافت. بنابراین، به طور کلی قدرت پردازش بین دو پردازنده متعادل است. تراشه‌های Exynos به پردازنده‌های گرافیکی Mali مجهز هستند، در حالی که چیپ‌های اسنپدراگون از پردازنده‌های گرافیکی بسیار سریع‌تر Adreno در مقایسه استفاده می‌کنند. پردازنده‌های گرافیکی در پردازش گرافیک مفید هستند، بنابراین، از نظر بازی، اسنپدراگون برنده واضح است.

مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ

وقتی صحبت از سرعت RAM به میان می‌آید، Exynos بسیار سریع‌تر است زیرا نیمه‌رسانای کوچک‌تری دارد که می‌تواند حافظه زیادی را با سرعت‌های بالاتر اداره کند. از سوی دیگر، اسنپدراگون پشتیبانی از LTE را یکپارچه کرده است و آنها اولین کسانی بودند که مودم های یکپارچه 5G را در SoC خود معرفی کردند. به علاوه، پردازش تصویر در اسنپدراگون مایل ها بهتر از اگزینوس است، زیرا پردازنده گرافیکی Adreno برتری است که در چیپست های اسنپدراگون استفاده می شود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مشخصات کامل تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ آشنا کنیم. Exynos برای استفاده روزمره و زمان بارگذاری سریعتر برنامه بهتر است. برای افرادی که از تلفن هوشمند خود فقط برای تماس، مرور یا به طور کلی استفاده از برنامه های سبک مانند اینستاگرام، فیس بوک استفاده می کنند، Exynos انتخاب بهتری است. برای افرادی که به بازی و عکاسی علاقه دارند یا از برنامه های فشرده استفاده می کنند، باید به سمت استفاده از دستگاه های دارای SoC Snapdragon گرایش پیدا کنند. منتظر اخبار بیشتر مرتبط با فناوری باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *