مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اختلال در اینترنت ایران به دلیل اختلال جهانی

اختلال در اینترنت

چند ساعتیست که کاربران کشور با اختلال در اینترنت مواجه شده اند. این موضوع برای هر دو اینترنت ثابت و موبایل تاثیرگذار بوده است. گفته می‌شود ۶۵۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره دلیل بروز این مشکل بدست آورید.

اختلال در اینترنت

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با انتشار توویتی از اختلال در شبکه‌ی اینترنت کشور به دلیل اختلال جهانی خبر داد و گفت در ساعت ١١:١۵ حدود ۶۵٠ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده است. وی همچنین از بروز این مشکل در کشورهای همسایه خبر داد و اعلام کرد شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان آیفون در سال 2020

بنابی در ادامه گزارش توییتری خود از بازگشت شرایط اینترنت به حالت عادی خبر داد و نوشت:

«ارتباطات بین الملل به شرایط عادی بازگشت. با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین الملل، از دقایقی قبل، اینترنت به شرایط عادی بازگشت. ضمن عرض پوزش از اختلال رخ داده، که خارج از محدوده ایران بوده است، از شکیبایی شما متشکریم.»

وی همچنین اعلام کرد قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. به‌گفته‌ی او شرکت ارتباطات زیرساخت در حال جا به‌ جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌ مانده‌ی غرب و جنوب است. نت‌ بلاکس نیز با انتشار پستی در توییتر خود اختلال گسترده‌ی اینترنت در ایران را تأیید و اعلام کرد وضعیت دسترسی به اینترنت در ایران به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک

بسیاری از کاربران از قطعی و کندی سرعت اینترنت adsl و همچنین اینترنت اپراتورها خبر داده‌اند. آیا اینترنت شما هم با اختلال مواجه شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *