مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

استفاده از گوگل تسک برای منظم کردن کارها

گوگل تسک

گوگل تسک (Google Tasks) یک سرویس قدیمی است که به نظر می رسید حتی خود گوگل هم آن را فراموش کرده باشد. اما سال گذشته بود که گوگل اقدام به احیای مجدد آن کرد. با بروزرسانی هایی که بر روی این برنامه انجام شد، کاربران می توانند به راحتی لیست کارهای روزمره خود را مرتب کرد و سر و سامان دهند. با ما همراه باشید تا با این سرویس بیشتر آشنا شوید.

گوگل تسک

در برنامه جدید گوگل Tasks، تغییرات جدیدی اعمال شده که در کنار نگه داشتن یادداشت ها و تقویم گوگل، می تواند به منوی کناری جیمیل هم اضافه شود. با توجه به افزایش تعداد کاربران جیمیل، به نظر منطقی می رسد که گوگل یک برنامه مستقل و جداگانه برای وظایف (Tasks) ارائه کند. برنامه To-Do قابلیت های کمتری نسبت به گوگل Tasks داشت و نمی توانست به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش زمانبندی حذف خودکار فایل از سطل زباله در ویندوز

گوگل تسک

به لطف همگام سازی گوگل تسک با سرویس های اهالی مانتن ویو، دیگر نیازی به این کار نیست و حالا تمام وظایفی که قبلا در بقیه سرویس ها نوشته اید کنار یکدیگر نمایش داده می شوند و می توانید آن ها را مدیریت کنید. در کنار اپلیکیشن، گوگل در حال آماده سازی نسخه وب این سرویس نیز است. گوگل تسک هم اکنون برای iOS و اندروید منتشر شده و با وجود سرعت بالا خود و سادگی به نظر همچنان در مرحله های اولیه ساخت خود به سر می برد

این برنامه، به صورت پیشفرض بر روی لیست کارها تنظیم شده است، شما می توانید کارهای جدید را اضافه کرده و یا آنهایی که وجود دارند را ویرایش و یا مدیریت کنید. حتی می توانید لیست کارها را تقسیم کرده و به لیست های کوچکتری تبدیل کنید. تغییر اولویت بندی ها به راحتی و تنها با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) کردن کارها امکان پذیر است.

این مطلب را هم ببینید
عمر ویندوز 7 به پایان رسید! خطرات امنیتی ین سیستم عامل

فراموش نکنید که گوگل Tasks امکان تعیین زمان برای کارها را به شما نمی دهد، شما فقط می توانید برای لیست کارهای خود، تاریخ تعیین کنید. در واقع دلیل ارزشمند بودن این برنامه امکان ادغام شدن آن با سایر سرویس های پر کاربرد گوگل مانند جیمیل و تقویم گوگل است که کاربر را قادر به زمانبندی و برنامه ریزی دقیق برای انجام کارهای خود می کند. از این طریق شما می توانید به راحتی کارهای خود را در ایمیل خود ردیابی کنید و یا آنها را در تقویم گوگل مشخص کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *