اخبار تکنولوژی

اسکرین شات آیفون با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی

اسکرین شات آیفون

یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد، قابلیت اسکرین شات گرفتن می باشد. این قابلیت به افراد این امکان را می دهد تا از هر محدوده ای از گوشی خود که دوست دارند، عکس بگیرند. نکته مهم اینجاست که نحوه استفاده از این قابلیت در تلفن های مختلف متفاوت است. برای نمونه می خواهیم راجع به اسکرین شات آیفون اطلاعات لازم را به دست آوریم.

اسکرین شات آیفون با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی

همانطور که دیگر همه شما می دانید، اسکرین شات گرفتن از صفحه چت، تصاویر جذاب، پروفایل ها و … از قابلیت های منحصر به فردی است که به لطف گوشی های هوشمند از آن ها برخوردار شدیم. این قابلیت در اکثر گوشی ها و همانطور گوشی های آیفون نیز به صورت گرفتن دکمه هوم و خاموش و روشن، و در بعضی از آن ها گرفتن دکمه هوم و دکمه کم کردن گوشی انجام می گیرد. به این صورت که اسکرین شات جزو پرکاربردترین ابزارها در گوشی های هوشمند شناخته شده است. ولی چیزی که نحوه گرفتن عکس از صفحه گوشی را در تلفن های اپل متفاوت کرده، این است که می توانید با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی این کار را انجام دهید.

نکته ای که در رابطه با این سبک از اسکرین شات گرفتن در آیفون وجود دارد، این که باید بدانید این قابلیت تنها در سیستم های عامل iOS 14 وجود دارد. البته انواع گوشی های آیفون از 6 اس پلاس و به بالا قابلیت این را دارند که به نسخه 14 و جدیدتر آیفون ارتقا پیدا کنند. ولی باز هم این به معنای این نیست که آن ها می توانند از این قابلیت در گوشی خود بهره مند شوند. برای آنکه بتوانید این قابلیت از اسکرین شات گرفتن را در گوشی های اپل خود فعال کنید، باید مراحلی را طی کنید که در ادامه با این آموزش در رابطه با اسکرین شات آیفون آشنا خواهیم شد.

اسکرین شات آیفون

قابلیت اسکرین شات آیفون با 2 بار ضربه زدن در چه گوشی هایی اجرا می شود؟

همانطور که ذکر شد، این قابلیت اسکرین شات آیفون در سیستم های عامل 14 وجود دارد. یا بهتر بگوییم از زمانی که این سیستم عامل به روزرسانی و در دسترس مخاطبین قرار گرفت، از این قابلیت اسکرین شات نیز رونمایی شد. ولی چیزی که مهم و یکبار ذکر کردیم، این که همه گوشی هایی که می توانند سیستم های عامل خود را به روزرسانی کنند، به طور قطع نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
پاوربانک Anker PowerCore Magnetic 5K برای آیفون رونمایی شد

به این ترتیب قابلیت اسکرین شات به وسیله دو بار ضربه زدن به پشت گوشی، تنها در برخی از تلفن های اپل قابلیت اجرا دارد. به این صورت هر مخاطبی که دارای گوشی آیفون X به بالا باشد، می تواند از این قابلیت بهره مند شود و آن را فعال کند و به اجرا در آورد. پس منظور از آیو اس 14 این نیست که همه گوشی های هوشمند آیفون می توانند از این ویژگی بهره مند شوند.

آموزش اجرای قابلیت اسکرین شات با دو بار ضربه به پشت گوشی

منظور از اینکه می توانید با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی های خود اسکرین شات آیفون بگیرید، این که ابتدا شما باید این قابلیت را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. پس این به خودی خود برای شما قابل انجام نمی باشد، و حتما نیاز به این دارد که این ویژگی را به صورت دو بار ضربه یا سه بار ضربه در تنظیمات خود تعریف کنید. سوالی که در این باره ممکن بپرسید، این که من چگونه این قابلیت را تنظیم کند. بهتر برای آموزش نحوه این اجرا به موارد شرح داده شده در زیر توجه کنید:

اسکرین شات آیفون

نحوه اجرای قابلیت اسکرین شات با دو بار ضربه به پشت گوشی

  1. مرحله اول برای انجام این کار، وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی، یعنی همان برنامه ای است که شبیه به چرخ دنده می باشد، که به معنای Setting است. می توانید این بخش را در منوی هوم خود پیدا کنید.
  2. سپس با دیدن گزینه Accessibility به روی آن کلیک کنید تا صفحه مورد نظر برایتان باز شود. در این صفحه با گزینه های زیادی مواجه خواهید شد که شما باید به روی گزینه Touch کلیک کنید.
  3. در این بخش تنظیمات، شما با گزینه ای به نام Back tap رو به رو می شوید، که به معنای همان ضربه از پشت گوشی برای اسکرین شات است.
  4. بخش ذکر شده را باز کنید و سپس دو گزینه Double tap و triple tap را مشاهده خواهید کرد، که به ترتیب به معنای دو ضربه و سه ضربه می باشد. به این ترتیب با علامت زدن هر یک می توانید مشخص کنید که می خواهید اسکرین شات آیفون با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی انجام شود، یا به سه ضربه انجام شود.
  5. بعد از آنکه گزینه مورد نظر را انتخاب کردید، صفحه ای به روی شما باز می شود، که باید به روی Screen shot ضربه بزنید.
  6. در نهایت تنظیمات را ذخیره کرده و می توانید از این بخش خارج شوید. همچنین برای تغییر دادن نحوه اسکرین شات نیز می توانید دوباره تمام این مراحل را طی کنید.
این مطلب را هم ببینید
لاجیتک از ماوس Lift با ساختار عمودی رونمایی کرد

چرا این نوع اسکرین شات آیفون پر طرفدار است؟

از آنجایی که گرفتن همزمان دکمه هوم و خاموش و روشن برای اسکرین شات آیفون کار وقت گیر و سخت تری است، مسملما این نحوه عکس گرفتن از صفحه سرعت عمل بیشتری به کارها می بخشد. همچنین راحت تر است. به همین دلیل این نوع اسکرین شات بسیار در بین مخاطبین محبوب و پرکاربرد شده است. به نوعی که آن ها اصلا اسکرین شات های معمولی را فراموش کرده اند. شما نیز می توانید برای بهره مند شدن از این ویژگی جذاب و هیجان انگیز، هر چه زودتر به بخش تنظیمات خود بروید و این قابلیت را فعال کنید.

نتیجه گیری

اپل همیشه با به روزرسانی های خود در سیستم های عامل، به نوعی با ارائه یک طرح جدید مخاطبین را سوپرایز می کند. پس شما نیز می توانید طی مراحل ذکر شده، از این ویژگی پرطرفدار برخوردار شوید و از سرعت عملی که به کارهای شما می بخشد لذت ببرید. در اصل اسکرین شات گرفتن در تلفن های هوشمند به یکی از فعالیت های مورد علاقه افراد تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *