بازی و سرگرمی, ترفند های بازی

چگونه در بازی های آنلاین امنیت خود را حفظ نماییم؟

امنیت بازی های آنلاین

امروزه بازی های آنلاین به طرفداری زیادی در بین گیمرها رسیده است، زیرا هیجان این بازی ها خیلی بیشتر از گیم های آفلاین می باشد. همچنین استرس و تپش قلبی که در این بازی ها به دلیل ترس از به خطر افتادن امنیت بازی ایجاد می شود، قابل انکار نیست. به همین دلیل آن ها اغلب به دنبال این هستند که بدانند چگونه می توانند امنیت بازی های آنلاین خود را حفظ کنند.

حفظ امنیت بازی های آنلاین

بازی کردن از جمله طبیعی ترین سیر تکامل برای رشد و سرگرمی برای همه سنین می باشد، که نمی توان آن را به سن خاصی نسبت داد. یکی از جذاب ترین بازی های ویدیوی، بازی به صورت آنلاین می باشد که قطعا هیجان و شگفتی آن بسیار بیشتر از گیم های آفلاین است. از آنجایی که امروزه دیگر بیشتر بازی ها به صورت آنلاین شده است، دیگر کمتر کسی را سراغ دارم که وقت خودش را برای بازی های آفلاین صرف کند. به این صورت این مخاطبین به دلیل آنکه دائما به اینترنت متصل هستند، ممکن امنیت بازی های آن ها به خطر افتد. پس حفظ کردن این امنیت بسیار حائز اهمیت می باشد. با این حال که این بازی ها لحظات خوشی را برای ما فراهم می کنند، ولی باز هم بی خطر نیستند.

شاید فکر کنید منظور از به خطر افتادن بازی آنلاین چیست؟! بهتر بدانید همیشه افرادی در نقش هکر هستند، که برای ورود به کامپیوتر و کنسول های بازی گیمرها همیشه در تلاش هستند، تا بتوانند اطلاعات بازی آن ها را از آن خود کنند یا مرود خرید و فروش قرار دهند که به سود آن ها تمام شود. به همین دلیل مسلما هیچ کس دوست ندارد بازی که مدت ها برای آن تلاش کرده و امتیازات زیادی را در آن به دست آورده، از دست بدهد. به همین دلیل آن ها دائما به فکر این هستند که چگونه می توانند امنیت بازی های آنلاین را تضمین کنند.

امنیت بازی های آنلاین

روش های حفظ امنیت بازی های آنلاین

در این حیطه  متدهای زیادی وجود دارد، که به گیمر کمک می کند تا امنیت بازی خود را تضمین کند و با خیال آسوده به انجام بازی های آنلاین خود بپردازد. این متد و روش ها به صورت زیر می باشد:

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین و بدترین بازی های نقش آفرینی پلی استیشن 3

استفاده از فایروال

اولین قدمی که می توانید برای حفظ کردن امنیت بازی آنلاین خود انجام دهید، این که از فایروال استفاده کنید. به این ترتیب باید فایروال را به روی سیستم خود فعال کنید. نکته مهم در این حیطه این است که در حین بازی ممکن است از شما خواسته شود که فایروال را غیرفعال کنید. ولی هرگز چنین کاری نکنید، زیرا این کار باعث می شود تا بدون هیچ محدودیتی اینترنت به ویروس ها دسترسی پیدا کند و امنیت شما به خطر می افتد. پس برای فعال کردن این گزینه، باید وارد بخش تنظیمات شده، و مراحل لازم را طی کنید.

پیکربندی روتر به صورت مناسب

یکی دیگر از گزینه های مهمی که باعث حفظ کردن امنیت بازی های آنلاین شما می شود، این که روتر را به درستی و به صورت کاملا صحیح پیکربندی کنید. زیرا روترها از گزینه های امینتی مهم برخوردار هستند، که برای شما بسیار مناسب است. روترها به صورت کامل شما را از دست تهدیدات هکرها در امان نگه می دارند، که شامل رمزگذاری وای فای و استفاده از فایروال می باشد. عده ای تصور می کنند که فعال کردن این گزینه ها ممکن تجربه بازی آن ها را خراب کند، در صورتی که این یک تصور غلط است. شما برای حفظ امنیت بازی خود باید این کار را انجام دهید.

ممنوعیت در استفاده از برنامه های تقلب

اغلب گیمرها به دلیل آنکه دوست دارند هر چه زودتر در بازی های آنلاین برنده شوند، از انواع برنامه های تقلب در اینترنت برای برنده شدن استفاده می کنند. شاید این کار گاهی اوقات بی خطر به نظر برسد، ولی متاسفانه امنیت بازی و دستگاه شما را به خطر می اندازد. از آنجایی که این برنامه های تقلب در حین بازی می خواهند که شما آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید، پس به راحتی می توان به اطلاعات بازی دسترسی داشت. پس این اشتباه را هرگز تکرار نکنید زیرا ممکن به طور کلی همه تلاش هایتان در بازی از دست برود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Tour de France 2020

امنیت بازی های آنلاین

حفظ کردن اطلاعات شخصی

گیمرهایی که با بازی های آنلاین آشنایی دارند، می دانند که انجام این بازی ها اغلب به تک بازیکن نیاز دارد، تا سایر بازیکن ها بتوانند آن ها را پیدا کنند. در این صورت از کاربر اطلاعاتی مانند ایمیل، نام کاربری، یا موقعیت خواسته می شود به این ترتیب قبل از آنکه این کار را انجام دهید، بهتر که در بخش تنظیمات حریم خصوصی کلاینت های بازی را مانند استیم مورد بررسی قرار دهید، تا در نهایت این کار باعث سو استفاده کردن از اطلاعات شخصی شما نشود. به همین دلیل برای حفظ کردن امنیت بازی های آنلاین باید در قبول کردن دوستی گیمرهای دیگر برای بازی محتاطانه عمل کنید.

استفاده از آنتی ویروس در حالت گیمینگ

شاید آنتی ویروس ها بتوانند شرایط بازی شما را سخت تر کنند و شما را محدودتر کنند، ولی تنها هدف از این کار حفظ کردن امنیت اطلاعات و بازی آنلاین شما می باشد. پس از اینکه آنتی ویروس خود را خاموش کنید، به صورت جدی دوری کنید. پس زمانی که فکر کردید آنتی ویروس ها شرایط بازی را برای شما سخت کرده اند، کافی بدون آنکه آن را خاموش کنید، حالت گیمینگ را برای آن در نظر بگیرید. در این شرایط آنتی ویروس بی صدا شده و مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند. برخی از آنتی ویروس ها نیز فایل های اضافی را پاک می کنند، تا بتوانید یک تجربه ایده آل تر را کسب کنید.

نتیجه گیری

حفظ امنیت بازی های آنلاین و اطلاعات شخصی در زمان اتصال به اینترنت بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل باید از بهترین راه هی برای ایجاد این امنیت استفاده کنید. ارزشی ندارد که به دلیل پشت گوش انداختن این کار، خودتان را به دلیل وارد شدن ویروس یا هکر به دستگاه شما به خطر اندازید. پس این موضوع را جدی بگیرید و هر چه زودتر برای حفظ امنیت بازی و دستگاه خود دست به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *