مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

افزونه Link to Text Fragment برای مرورگر کروم منتشر شد

افزونه Link to Text Fragment

مرورگرهای اینترنت امروزه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های کامپیوتر و موبایل محسوب می شوند. در این مرورگرها افزونه های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان عملکرد بهتری داشت. افزونه Link to Text Fragment برای گوگل کروم که به تازگی منتشر شده است ، لینک‌دهی به متن سایت‌ها را امکان پذیر کرده است.

افزونه Link to Text Fragment

برای استفاده از افزونه‌ی جدید گوگل، پس از نصب آن تنها باید بخشی از متن را انتخاب کنید که تصمیم به ساختن لینک برای آن دارید. سپس با کلیک راست کردن روی متن و انتخاب گزینه‌ی Copy Link to Selected Text می‌توانید لینک شخصی‌سازی شده برای هدایت کاربر به متن انتخاب‌شده را تولید کنید. لینک مذکور را می‌توان با افراد دیگر به اشتراک گذاشت که در مرورگرهای متنوع پشتیبانی می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اصولی تنظیم اندازه ها در اکسل ، سطر،جدول،ستون، سلول و ...

لینک‌های ایجاد شده از این روش، با نسخه ۸۰ به بعد همه مروگرهای مبتنی بر کرومیوم سازگار هستند. البته این قابلیت برای تمام مرورگرها فعال نشده و گوگل می‌گوید فایرفاکس و سافاری فعلاً از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و اگر با این مرورگرها روی لینک کلیک کنید، سایت طبق معمول نشان داده می‌شود و خبری از نمایش متن هایلایت شده نیست.

این دقیقا همان فناوری است که این روزها گوگل در قابلیت HowTo و برای اعلام دقیق پاسخ سوالات کاربران در صفحات اینترنتی استفاده می‌کند و پاسخ سوالات را در لینک باز شده با رنگ زرد مشخص می‌کند. این قابلیت فعلا در جستجوی عبارات فارسی کاربرد ندارد.

البته این افزونه بی نقص نیست و برای مثال برخی اوقات در مرورگر اج کرومیوم متن مورد نظر با رنگ زرد نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر این متن هایلایت شده نباید بیش از حد کوتاه باشد در غیر اینصورت با پیغام خطا مواجه می‌شوید. افزونه در تشخیص این مورد نیز در برخی مواقع کم دقت عمل کرده و با وجود انتخاب یک پاراگراف کامل، پیغام خطا را نشان می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *