مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اقدام برای دریافت مجوز ماینر

دریافت مجوز ماینر

احتمالا شما هم این روز ها درباره کامپیوتر و یا دستگاهی به نام ماینر و یا تکنولوژی بیت کوین زیاد شنیده باشد. به فرایند تولید بیت‌کوین و پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین، استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود و ماینر دستگاهیست که این فرایند را انجام می دهد. البته این کار تا مدت ها در کشور ما ممنوع و غیرقانونی بوده و استفاده از دستگاههای ماینر جرم محسوب می شد. اما بعد از مدتی این قانون تغییر کرده و در ایران هم به را افتاد. امروز سخن‌ گوی صنعت برق اعلام کرد که جهت دریافت مجوز ماینر می توانید اقدام کنید.

دریافت مجوز ماینر

دریافت مجوز ماینر

مصطفی رجبی‌ مشهدی ضمن اعلام قیمت مراکز استخراج رمزارزها به‌ ازای هر کیلو وات ساعت گفت ماینرها از امروز می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت رسمی در استخراج رمزارزها اقدام کنند:

مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها مشخص شد و براساس این مقررات، قیمت برق مراکز استخراج رمزارزها به‌ازای هر کیلو وات‌ ساعت معادل متوسط قیمت صادراتی برق ۹۶۵ تومان خواهد بود که در هشت ماه از سال این مقدار ۵۰ درصد مبلغ متوسط قیمت صادراتی، یعنی ۴۸۰ تومان، خواهد بود و برای چهار ماه گرم سال، دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود.

البته وی اعلام کرد که این مراکز امکان استفاده از برق را برای ۳۰۰ ساعت از سال را ندارند که ساعات اوج بار مصرف و در ماه‌ های تیر و مرداد خواهد بود و در این ساعات استفاده از برق برای آن‌ ها ممنوع است. مشهدی این گونه ادامه داد:

هزینه‌ های انشعاب عمومی برق برای این استخراج‌کنندگان رمزارزها دریافت نخواهد شد و در‌صورتی‌که این مراکز به‌صورت مجتمع و میزان مصرفی بیشتر باشند، از تخفیفات بیشتری برخوردار خواهند شد.مراکزی که به شبکه‌ی برق متصل می‌شوند، میزان تخفیفات آن‌ها ۲۰ درصد خواهد بود و علاوه‌بر این تخفیف، اگر از تجهیزات داخلی استفاده کنند، ۱۵ درصد دیگر به این تخفیف اضافه می‌شود و مجموع تخفیفات ۳۵ درصد خواهد بود.

ماینرهای غیر قانونی را معرفی کنید ؛ پاداش بگیرید!

مصطفی رجبی‌ مشهدی، سخن‌گوی صنعت برق، اعلام کرد که انجام هرگونه عملیات مربوط به استخراج بیت کوین بدون داشتن مجوز کاملا غیرقانونی بوده و اگر مجوز از وزارت صنعت نداشته باشند یا از انشعابات غیرمجاز استفاده کنند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین

اما ماجرای پاداش چیست؟

سخن‌گوی صنعت برق گفته است که هر کسی به شناساسیی افرادای که بدون داشتن مجوز به چنینی فعالیت های مشغول هستند، کمک کند ، مستحق پاداش بوده و این پاداش تا ۲۰ درصد خسارت وارده خواهد بود.

تاکنون چه میزان مجوز قانونی برای استخراج رمزارزها صادر شده است؟

درخواست ها برای دریافت مجوز ماینر از امروز آغاز شده است . هنوز آمار دقیق از تعداد متقاضیان منترش نشده است. لازم به ذکر است که در طی فرایند دریافت مجوز کلیه درخواست‌کنندگان و متقاضیان استخراج رمزارزها مجهز به کنترل هوشمند خواهند شد؛ از این رو وضعیت آن‌ها کاملا رصد خواهد شد.

دریافت مجوز ماینر

دلیل استخراج بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش مشخصی دارد. افراد زیادی بیت‌کوین را در سرتاسر دنیا خرید و فروش می‎کنند.
استخراج‌کنندگان با استخراج بیت‌کوین، مقداری بیت‌کوین بدست می‌آورند و می‌توانند آنرا بفروشند و پول رایج کشورشان را دریافت کنند.
برخی تصور می‌کنند استخراج بیت‌کوین هزینه‌ای ندارد یا اینکه بسیار ساده و راحت انجام می‌شود.  با وجودیکه در استخراج بیت‌کوین بصورت مستقیم مبلغی بابت خرید بیت‌کوین خرج نمی‌شود ولی استخراج‌کننده پول زیادی را صرف خرید ماینرها (تجهیرات استخراج بیت‌کوین) می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
اینترنت فیبر نوری چیست و چه تفاوتی با ADSL و VDSL دارد؟

پس برای استخراج بیت‌کوین هزینه‌های دیگر نیز مانند هزینه خرید سخت‌افزارهای جانبی، هزینه برق و… را خواهید داشت. اگر نخواهید از طریق استخراج، بیت‌کوین بدست آورید، راه دیگر این است که می‌توانید با پرداخت پول و بدون درگیر بودن در فرایند پیچیده استخراج، این ارز دیجیتال خریداری کنید. البته یکسری فعالیت‌های دیگر نیز برای بدست آورن ارزهای دیجیتال وجود دارد و سایت‌هایی هستند که در آنها می‌توان با سرمایه‌گذاری یا صرف وقت، مقداری بیت‌کوین بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *