تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مک بوک پرو 16 اینچی اپل با حاشیه های باریک تری معرفی شد!

مک بوک پرو 16 اینچی اپل

مدتیست که شایعاتی در خصوص مک بوک پرو جدید اپل که نمایشگر کم حاشیه ای دارد به گوش می رسد. امروز تمام این شایعات خاتمه یافتند چرا که مک بوک پرو 16 اینچی اپل با افزایش عملکرد 80 درصدی و مجهز به کیبورد مکانیزم پروانه ای معرفی شد. اپل ادعا دارد که این محصول ، بهترین لپ تاپ حرفه ای دنیاست. مهم ترین تغییری که در مک بوک پرو 16 اینچی اپل نظر هر شخصی را جذب می کند ، کیبورد آن است از این رو ابتدا به بررسی همین بخش می پردازیم:

کیبورد مک بوک پرو 16 اینچی اپل

این صفحه کلید را کیبورد جادویی نامیده اند. این کیبورد حدود یک میلیمتر بیشتر از مدل های قبل فرو می رود و بی سر و صدا کار می کند. کلیدها نسبت به مدل قبلی کمی کوچکتر می باشند از این رو فاصله بیشتری با یکدیگر دارند. نکته مهم اینجاست که در صورتی خرابی یکی از کلید ها می توانید به راحتی آن را تعویض کنید و نیازی نیست تمام دستگاه باز شود.

مکانیزم به کار رفته در کیبورد مک بوک پرو 16 اینچی نیز جالب بوده و بحث های زیادی را پیرامون خود داشته است. کوپرتینونشین‌ ها مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با مکانیزم قیچی باز طراحی‌ شده‌ای با عمق حرکتی یک میلی‌ متری همراه کرده‌ اند. در حال حاضر هیچ گونه نظریه ای در خصوص این مکانیزم وجود نداشته و باید دید که چگونه عمل خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین CPU ها برای گیمینگ در سال 2021

ویژگی منحصر به فرد دیگر این کیبور جادویی آن است که تمامی کلید های آن دارای پوشش لاستیکی بوده و از ورود ذرات ریز یا گرد و غبار به داخل مکانیزم و تداخل کارکرد آن جلوگیری می شود.  علاوه بر آن دکمه Esc کیبورد این لپ تاپ بصورت فیزیکی طراحی شده است. همچنین دکمه های جهت هم به شکل T برعکس تعبیه شده تا پیدا کردن و استفاده از آن ها ساده تر شود.

مک بوک پرو 16 اینچی اپل

دیگر مشخصات سخت افزاری دستگاه

دستگاه نام برده در مدل پایه خود از پردازنده نسل نهمی اینتل Core i7 با شش هسته 2.6 گیگاهرتزی بهره می برد. خوب است بدانید که فرکانس این پردازنده در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می رسد. این مک بوک پرو با رم 16 اینچی DDR4، کارت گرافیک AMD رادئون پرو 5300M با 4 گیگابایت رم GDDR6 و 512 گیگابایت حافظه SSD به بازار عرضه می شود.

کمپانی اپل مدعی است که این لپ تاپ دارای 6 اسپیکر است که این اسپیکرها دقت بالایی دارند. در سیستم صوتی این لپ تاپ از فناوری انحصاری اپل استفاده شده و ارتعاشات ناخواسته‌ ای که منجر به اعوجاج صدا می‌شوند، کاهش یافته اند. ناگفته نماند که میکروفون های مک بوک پرو 16 اینچی قابلیت کاهش در نویز و بهبود نسبت سیگنال-به‌-نویز را برای ضبط صداهای شفاف‌ تر را تا 40 درصد دارند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست کردن ویندوز 10

توانایی آن در نگهداری شارژ بالا بوده و همچون گذشته از نوار لمسی تاچ‌ بار، حسگر اثر انگشت تاچ‌ آی‌ دی، ترک‌پد فورس‌ تاچ و تراشه‌ ی امنیتی Apple T2 استفاده می‌کند. در این نسخه از مک بوک پرو اپل وضوح نمایشگر به ۱۹۲۰ × ۳۰۷۲ پیکسل و تراکم آن به ۲۲۶ پیکسل‌ بر اینچ رسیده است.

فن دستگاه

سیستم خنک کننده ای لپ تاپ جدید نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد!!!
اپل می گوید که معماری حرارتی بکار رفته در مدل 16 اینچی پیشرفته ترین معماری را در تاریخ لپ‌تاپ‌های مک دارد. سیستم خنک‌ کننده‌ی جدید از فن‌ های بزرگ‌ تر با پره‌ های طویل در کنار دریچه‌ های وسیع‌ تر بهره می‌برد، به همین علت جریان هوا ۲۸ درصد افزایش می‌ یابد.علاوه بر آن ، ابعاد هیت‌ سینک این مک بوک پرو 35 درصد افزایش یافته و به راحتی می تواند گرما را انتقال دهد.

پیش فروش این محصول از امروز آغاز شده و قیمت پایه آن 2400 دلار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *