اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

اهمیت سادگی در عکاسی

اهمیت سادگی در عکاسی

در قلب عکاسی ایده این است که شما یک پیام را به بینندگان تصویر خود منتقل می‌ کنید. شاید بخواهید زیبایی یک آبشار و یا درام یک طلوع باور نکردنی را نشان دهید. یا، ممکن است امید داشته باشید که شدت تاریکی یک قله مرتفع کوهستانی را به تصویر بکشید. یک عکس با یک پیام روشن می‌ تواند تا حد امکان موثر باشد. ترکیب آن، رنگ‌ ها، موضوع سوژه، و نور پردازی همه به این تصور که شما سعی دارید به بیننده منتقل کنید روح و احساس می دهند. و بیش از هر عنصر دیگری در عکاسی، مفهوم سادگی به شما کمک می‌ کند به این هدف دست یابید. ما در این مقاله قصد داریم تا از اهمیت سادگی در عکاسی صحبت کنیم.

این موضوع می تواند ما را یاری کند تا در زمینه تصویر برداری از سوژه ها بهترین نتیجه را بگیریم، پس با ما در ادامه همراه شوید.

صحنه‌ای که در جلو شما قرار دارد.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا اهمیت سادگی را در مناظر یا صحنه های که به عنوان سوژه عکاسی در مقابل ما قرار می گیرند بررسی کنیم. برای مثال ممکن است صحنه مقابل ما یک چمنزار یا صحرایی از دوری دست ها باشد. یا ممکن است یک جنگل استوایی با درخت‌ های بی‌ شمار و تاک‌ ها باشد که از هر جهتی جلوی دوربین ما قرار گرفته است. البته صحنه اول از صحنه دوم ساده تر است.

توضیح اهمیت سادگی در عکاسی

سنگ

هرچه صحنه پیچیدگی بیشتری پیدا می کند یافتن ترکیب مناسب در آن دشوار تر خواهد شد. حتی عکاساسن متخصص و خبر هم ممکن است در عکاسی از یک جنگل پر از دار و درخت دچار مشکل شوند. آن ها معمولا کار خود را به یک درخت خلاصه می کنند. از این رو می توانند اهمیت سادگی در عکاسی را بیان کنند. به عنوان یک مبتدی ، تمرکز روی عکس گرفتن از صحنه های ساده بسیار ساده تر است. پس من به شما توصیه می کنم که سادگی را دست کم نگیرید. البته این توصیه ما به معنای آن نیست که از گرفتن عکس های پیچیده اجتناب کنید. باید حتما در این زمینه تلاش بیشتری به خرج دهید تا بتوانید عکس های پیچیده و شلوغ خوبی ثبت کنید.

این مطلب را هم ببینید
فیلتر یووی چیست؟

سادگی در ترکیب‌ بندی

همراه با سادگی یک صحنه، یک عنصر دیگر در نمایش وجود دارد: ساختار خود ترکیب‌ بندی.

اهمیت سادگی در عکاسی مختلف

گل

همان طور که تصاویر مختلف در میزان پیچیپدگی شان متفاوت هستند، در مدل ترکیب بندی هم می توانند متفاوت باشند. به عبارت دقیق تر ساختار یک عکس هم می توانند نشان دهنده اهمیت سادگی در عکاسی باشد و هم می تواند با پیچیدگی های بسیاری بروز کند. حتی تصاویر با صحنه ها و سوژه های یکسان هم می توانند سطح پیچیدگی های مختلفی داشته باشند. برخی ساده تر ، واضح تر و جذاب تر از سایرین خواهند بود.

حذف

وقتی عکس می‌گیرم، اولین فکری که به ذهنم می‌ رسد همیشه چیزی است که می‌ توانم از یک تصویر خارج کنم تا عکس قوی‌ تر شود. این سخن یکی از نکات عکاسان معروف است. بله گاهی با حذف قسمت هایی از صحنه یا سوژه می توان به زیبایی و سادگی تصویر کمک بسیاری کرد. مثلا برای ساختن یک ترکیب ساده و زیبا ، گل های وحشی شاد را در حاشیه یک عکس حذف می کنم. برای نشان دادن یک منظره بیابانی وحشی ، من روی هر ردپایی در پیش زمینه تمرکز می کنم. 
اما دقت کنید که منظور و هدف از حذف این است که  اشیاء را فقط در صورتی وارد تصویر کنید که به عکس شما ارزشی اضافه کنند.

سادگی در مقابل پیچیدگی

به نظر می رسد، یکی از دلایلی که انزل آدامز آنقدر مشهور شده است ، پیچیدگی قدرتمند عکسهای وی است. ترکیبات وی به آسانی قابل فهم است ، اما همچنین هر تصویر ثبت شده توسط او مفصل و مملو از جزئیات است. در حقیقت بسیاری از عکس‌ های پیچیده دقیقا به این دلیل موفق می‌ شوند که در هسته شان ساده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *