مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

اینترنت 5G در دو نقطه از شهر تهران راه اندازی شد

اینترنت 5G در دو نقطه از شهر تهران راه اندازی شد

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. این نسل جدید، سرعت دانلود و آپلود بیشتر و ارتباطات باثبات‌تری را به ارمغان می‌آورد. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که در اینترنت ۵G، در مقایسه با نسل چهارم، در هر ناحیه گجت‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت موبایل وصل شوند و از سرعت بالاتری بهره ببرند. به گفته وزیر ارتباطات اینترنت 5G در دو نقطه از شهر تهران راه اندازی شد .

اینترنت 5G در دو نقطه از شهر تهران راه اندازی شد

پس از رونمایی از اولین سایت‌های اینترنت نسل پنجم شرکت ایرانسل، وزیر ارتباطات، امروز و در حاشیه جلسات هفتگی هیئت دولت، مدعی شده که دو نقطه از شهر تهران در حال حاضر می‌تواند به کاربران، اینترنت 5G ارائه دهد.

اگرچه آذری جهرمی در این مورد به صورت شفاف و دقیق، اسامی مکان‌ها و محل‌های ارائه این خدمات را اعلام نکرده ولی باید حدس زد که منظور وزیر جوان دولت تدبیر و امید، محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واقع در خیابان کارگر شمالی و دفتر مرکزی شرکت MTN ایرانسل در شهید پناهی نیا، خیابان زندی باشد. نکته دیگر این است که میزان کاربردی بودن این سایت‌ها تا چه حد است و چه دسته از کاربرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند؛ سوالاتی که همچنان پاسخ روشنی برای آنها وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم خودکار اندازه سلول ها در اکسل

در بخش دیگری از صحبت‌های جهرمی در حاشیه این نشست نیز عنوان شد برنامه‌های گسترده‌تری برای توسعه 5G در کشور در نظر گرفته شده است:

در حوزه ارتباطی هدف گذاری شد تا شبکه نسل پنجم تلفن همراه در ایران فعال شود که هم اکنون در دو نقطه از شهر تهران این شبکه در حال ارائه خدمات است و آزمایشگاهی در کنار آن بنا شده است که تا پایان شهریور این دو نقطه به 5 نقطه می‌رسد و به طور قطع کار تحقیقاتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال باید بر مبنای نسل پنجم تلفن همراه پیش رود.

به هر حال امیدواریم شبکه 5G در کشور ما وارد فاز عملی و کاربردی واقعی شود تا کاربران حقیقی بتوانند از آنها استفاده کنند. اگرچه این انتظار کمی بلندپروازانه است که طی امسال یا سال آینده به کاربری عمومی و با گستره بالایی از 5G برسیم ولی با توجه به میزان درآمدزایی بالای این طرح و بازگشت سرمایه کوتاه مدت آن، بعید نیست به مانند رشد سریع شبکه 4G، در سال‌های ورود آن به کشور، برای 5G نیز شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم و طی مدت کوتاهی، مراکز استان‌ها و بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، از پوشش این شبکه بهره‌مند شوند.

این مطلب را هم ببینید
ردمی‌بوک ایر ۱۳ رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *