مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

باکس اندروید تلویزیونAndroid TV Box چیست؟

دستگاه Android TV یا یک ستاپ باکس یا دانگل است که به تلویزیون شما وصل می شود. می‌توانید از این جعبه برای تماشای برنامه‌های ویدیویی درخواستی، سایت‌های ویدیویی و برنامه‌های تلویزیونی شبکه استفاده کنید.

“Android TV box” یک اصطلاح کاملاً تعریف شده نیست. آنها در شکل ها و اندازه های مختلف هستند و می توانند قابلیت های بسیار متفاوتی داشته باشند. تنها چیزی که همه آنها مشترک هستند توانایی آنها در اجرای سیستم عامل Android TV است.

سیستم عامل Android TV چیست؟

Android TV نسخه ای از سیستم عامل اندروید است که به طور خاص برای اجرا بر روی تلویزیون طراحی شده است.درست مانند نسخه موبایل اندروید، سیستم عامل Android TV نیز بسیار پراکنده است. بسیاری از تولید کنندگان جعبه تلویزیون اندروید سیستم عامل را تغییر داده اند تا به خواسته ها و نیازهای خود پاسخ دهند. حتی سیستم عامل Fire TV آمازون نیز یک نسخه به شدت اصلاح شده از سیستم عامل Android TV است.

و مانند نسخه موبایل، نسخه های مختلف زیادی به دلیل چرخه های به روز رسانی نامنظم در گردش هستند. Google مرتباً نسخه‌های جدیدی را منتشر می‌کند، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد در برخی موارد، سال‌ها – فیلتر شدن آن‌ها در همه دستگاه‌ها از طریق به‌روزرسانی‌های غیرواسطه سازنده.

سیستم عامل Android TV نیز در تلویزیون های هوشمند ساخته شده است. در زمان‌های مختلف، شارپ، سونی، فیلیپس و هایسنس همگی از سیستم‌عامل Android TV برای تقویت قابلیت‌های هوشمند تلویزیون‌های خود استفاده کرده‌اند.

نحوه یافتن محتوا در Android TV Boxes

علیرغم استفاده از نام آندروید، رابط کاربری در جعبه‌های Android TV شباهت کمی به همتای گوشی هوشمند خود دارد.

برنامه های شما روی نوارهای قابل پیمایش در سراسر صفحه نمایش داده می شوند. در اکثر جعبه‌های تلویزیون Android، می‌توانید موارد دلخواه خود را تنظیم کنید و همچنین محتوای توصیه شده از برنامه‌های خود را در نوارهای اضافی در پایین صفحه مشاهده کنید. جعبه‌های Android TV از ویجت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.
چه چیزی را می توانید در Android TV تماشا کنید؟

کاربران Android TV به فروشگاه Google Play دسترسی دارند. با این حال، اگر یک کاربر موبایل اندرویدی باشید، این فروشگاه Google Play نیست که به آن عادت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر

لیست برنامه های موجود به شدت اصلاح شده است. یک توسعه‌دهنده برنامه باید نرم‌افزار خود را با Android TV سازگار کند تا در نسخه تلویزیونی فروشگاه فهرست شود. این بدان معناست که بسیاری از برنامه های توسعه دهندگان کوچکتر در دسترس نیستند.

با این وجود، همه برنامه‌هایی که انتظار دارید پیدا کنید وجود دارند. می توانید Netflix، Hulu، Amazon Prime Video، Crackle، YouTube، HBO Go، NBC، ABC، BBC iPlayer، MLB.TV و بسیاری موارد دیگر را دانلود و تماشا کنید. برخی از برنامه ها با محدودیت های جغرافیایی روبرو هستند. از یک ارائه دهنده VPN با کیفیت بالا مانند ExpressVPN یا CyberGhost برای دور زدن بلوک ها استفاده کنید.

با این حال، اگرچه فروشگاه Google Play کوچکتر از نسخه تلفن همراه است، جعبه‌های Android TV به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را در کنار هم قرار دهید. این بدان معناست که می توانید فایل APK هر برنامه ای را که می خواهید روی جعبه خود اجرا کنید، بگیرید و آن را نصب کنید.

فقط توجه داشته باشید که برنامه های جانبی ممکن است با کنترل از راه دور شما سازگار نباشند. راه حل ساده این است که یک برنامه تلویزیون از راه دور Android را برای تلفن هوشمند خود دانلود کنید. آنها به شما اجازه می دهند از انگشت خود به عنوان نشانگر ماوس استفاده کنید.

آیا محتوای دیگری در Android TV Boxes موجود است؟

Android TV فقط تماشای فیلم نیست. برنامه های موسیقی مانند Spotify و Pandora، پخش کننده های ویدیویی مانند VLC، و برنامه های کاربردی مختلف مانند کاوشگر فایل و راه اندازی برنامه های جانبی وجود دارند.

با این حال، برجسته ترین شکل محتوای جایگزین در Android TV بازی ها هستند. برخی از جعبه‌های Android TV – به ویژه Nvidia Shield – حتی فروشگاه‌های برنامه‌های جایگزین را ارائه می‌دهند که می‌توانید بازی‌های متنوعی مانند Grand Theft Auto و Sonic the Hedgehog را دانلود و اجرا کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اتصال ایرپاد به لپ تاپ در ویندوز

اندروید تی وی باکس چه ویژگی های دیگری دارد؟

اینجاست که شروع به تیره شدن می کند. طراحان مختلف جعبه تلویزیون اندروید ویژگی های متفاوتی را در محصولات خود ایجاد کرده اند.

برخی از ویژگی هایی که ممکن است در جعبه های Android TV با آن مواجه شوید عبارتند از:
پشتیبانی داخلی Chromecast

می‌توانید مستقیماً از تلفن، رایانه لوحی یا مرورگر Chrome رومیزی خود مستقیماً به تلویزیون خود ارسال کنید.

دستیار گوگل

محصولات متوسط و رده بالا به طور فزاینده ای یکپارچه سازی دستیار Google را ارائه می دهند. گاهی اوقات، این به شکل ست تاپ باکس هایی است که همیشه گوش می دهند. در مواقع دیگر، باید دستیار را از طریق کنترل از راه دور Android TV box فعال کنید.

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، حتماً فهرست ما از ویژگی‌های شگفت‌انگیز دستیار Google را بررسی کنید.
پورت های اضافی

باز هم، وضعیت به طور قابل توجهی از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. بسته به سازنده، ممکن است درگاه‌های USB، اسلات کارت SD و درگاه‌های اینترنت برای اتصال به اینترنت سیمی پیدا کنید.

می‌توانید از پورت‌های USB برای اتصال صفحه‌کلید، موس، کنترل‌کننده‌های بازی و سایر لوازم جانبی استفاده کنید.
بلوتوث

اگر جعبه Android TV شما دارای بلوتوث است، می توانید از اتصال برای اتصال آن به تلفن، صفحه کلید، لپ تاپ یا دستگاه دیگری استفاده کنید.

چه کسی باید ست تاپ باکس اندروید بخرد؟

اگر سفارشی‌سازی، انعطاف‌پذیری و ادغام با سایر برنامه‌ها و سرویس‌های Google را دوست دارید،خرید

ست تاپ باکس اندروید بسیار توصیه می‌شود.

با توجه به طیف گسترده قیمت‌ها، می‌توانید به راحتی یک ست‌تاپ باکس Android TV ممتاز را بر روی تلویزیون اصلی خود نصب کنید و سپس از دانگل‌های ارزان‌تر Android TV در سایر تلویزیون‌های اطراف خانه خود استفاده کنید، بنابراین تجربه کاربری ثابتی را در کل خانه خود برای مدت زمان کوتاهی به دست آورید. قیمت مناسب

کاربران اپل ممکن است بخواهند از این موضوع دوری کنند. همانطور که انتظار دارید، Android TV به خوبی با مجموعه برنامه های اپل بازی نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *