تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ این کارها رو انجام بدید

ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ

استفاده از لپ تاپ گیمینگ در طی سال های اخیر میان گیمرها و عاشقان بازی های ویدیویی رواج زیادی پیدا کرده است. اما همانطور که می دانید این بازی ها ، منابع زیادی از سیستم مصرف می کنند و ممکن است پس از گذشت مدتی ، با کندی سرعت دستگاه و کاهش عملکرد ان مواجه شوید. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ به شما عزیزان آموزش دهیم.

ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ

تمیز کردن

تمیز نگه داشتن لپ تاپ تاثیر زیادی در عملکرد آن دارد. مسدود‌ شدن روزنه‌ های تهویه‌ی هوا با گرد و غبار و ذرات دیگر و متوقف‌ شدن جریان هوا باعث افزایش حرارت دستگاه، ایجاد فشار روی پردازنده و کارت گرافیک و در نتیجه مختل‌ شدن عملکرد آن‌ها و تضعیف عملکرد لپ‌تاپ در هنگام انجام بازی‌ها می‌شود. تمیز کردن لپ تاپ از حساسیت بالایی برخوردار است و پیشنهاد ما استفاده از تجهیزات مخصوص برای تمیز کردن این دستگاه قابل حمل می باشد. همچنین می توانید با مراجعه به مراکز مجاز خدمات پس از فروش از افراد متخصص بخواهید قسمت داخلی و خارجی فن‌های لپ‌تاپ را نیز تمیز کنند.

این مطلب را هم ببینید
پیدا کردن رمز عبور وای فای

برای تمیزکردن منافذ و صفحه‌ کلید حتما از دستمال‌های نانو و اسپری هوای فشرده یا دمنده‌های فشار بالا (برای تمیز‌شدن ذرات بسیار ریز و خروج کامل آن‌ها از منافذ کوچک و شیارهای باریک)، آب مقطر و تصفیه‌ شده و دستمال‌ های مرطوب ضدعفونی‌ کننده استفاده کنید تا این قسمت‌ها کاملا تمیز و ضدعفونی شوند.

ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ

به‌ روزرسانی‌ کردن درایورها

دستگاه‌های دارای سیستم‌های عامل‌ ویندوز، macOS و لینوکس مجهز به سخت‌ افزارهای یکسان با معماری‌ های یکسان هستند و به‌ روزرسانی‌ های مستمر درایورهای آن‌ها امری ضروری است. آپدیت درایورها امری ساده بوده که به راحتی انجام می شود.

نصب جدیدترین نسخه‌ نرم‌ افزار DirectX

یکی از نرم افزارهایی که برای تسهیل پردازش گرافیکی بازی‌های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، DirectX می باشد. این نرم افزار بصورت پیش فرض بر روی ویندوز 10 نصب است. به‌ منظور مشاهده‌ نسخه‌ی DirectX سیستم‌تان، ابتدا برای بازکردن پنجره‌ی خط فرمان یا منوی Run، دکمه‌ های ویندوز و R را با هم بزنید و سپس عبارت dxdiag را وارد کنید و منتظر اجرای ابزار DirectX Diagnostic Tool یا DXDiag شوید.

افزایش نیرو

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید خوب است بدانید که این سیستم عامل امکانات خوبی برای گیمرها قرار داده است. برای مثال می توانید از یک ویژگی آن برای کاهش مصرف برق لپ تاپ بهره ببرید. برای فعال‌ کردن این حالت در ویندوز 10، پس از دنبال‌ کردن مسیر Settings > System > Power and sleep > Additional power settings گزینه‌ی High performance را انتخاب کنید. همچنین می‌ توانید با دنبال‌ کردن مسیر Change plan settings > Change advanced power settings، تنظیمات مرتبط‌ با مصرف برق را تغییر دهید و تغییرات لازم برای مصرف بهینه‌ی نیرو در هنگام انجام بازی را اعمال کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

فعال‌‌کردن حالت ‌بازی ویندوز 10

برای فعال‌ کردن این حالت، ابتدا برای اجرای اپلیکیشن Xbox دکمه‌های ویندوز و G را بزنید و پس از اجراشدن اپلیکیشن، گزینه‌ی «Yes, this is a game» را فعال و درنهایت گزینه‌ی Game Mode در نوار بازی در سمت راست صفحه‌ نمایش را فعال کنید. پس از فعال‌ شدن این گزینه، ویندوز بازی‌ها را با تنظیمات بهینه اجرا می‌‌کند و در هنگام اجرای بازی اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌ های در‌حال‌ اجرا در پس‌ زمینه‌ی سیستم‌ عامل بسته یا متوقف می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *