آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

برای کاهش لرزش دوربین در زمان عکاسی چه باید کرد؟

کاهش لرزش دوربین در زمان عکاسی

لرزش دست در عکاسی مشکلی است که ممکن است بسیاری از عکاسان خصوصا افراد مبتدی با آن مواجه شوند. یکی از راه حل ها برای جلوگیری از این موضوع ، استفاده از سه پایه است اما به هر حال اگر می خواهید در عکاسی حرفه ای شوید باید بتوانید مهارت کنترل لرزش دوربین را در خود تقویت کنید. در این بخش چند روش کاهش لرزش دوربین در زمان عکاسی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

روش های کاهش لرزش دوربین در زمان عکاسی

تکیه دادن

می‌توانید از موارد مختلفی مثل درخت، تیر برق، دیوار و… به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. برخی اوقات تکیه دادن به چیزهای بزرگ و مقاوم روش خیلی خوبی برای کاهش سرعت شاتر دوربین بدون وجود لرزش در تصویر است. شما می‌توانید از هر چیزی که تکان نمی‌خورد و حرکت نمی‌کند به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. خلاق باشید و از موقعیت استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه ایستادن خود را تغییر دهید

نحوه ایستادن و نگه داشتن دوربین شما تاثیر خیلی زیادی روی لرزش و ثبات آن دارد. پاهای خود را به عرض شانه باز کنید و آرنج‌های خودتان را به بدنتان بچسبانید. به این صورت لرزش کمتری در دوربین شاهد خواهید بود یکی از دست‌های خودتان را زیر لنز قرار دهید و با دست دیگر هم دوربین را نگه دارید. سعی کنید دوربین را نزدیک به صورت خودتان نگه دارید.

این بدین معنی است که باید از منظره‌یاب به جای صفحه نمایش استفاده کنید. نفس خودتان را حبس نکنید زیرا لرزش بیشتر خواهد شد. به جای این کار یک نفس عمیق بکشید، سپس ریه‌های خودتان را به صورت کامل خالی کنید و بعد عکس بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش RTH و فرود اتوماتیک کوادکوپتر DJI FPV

در هنگام عکاسی بنشینید

بهتر است از برخی سوژه‌ها از زاویه پائین عکاسی کنید. پس از همین موضوع استفاده کنید و از زاویه نشسته یا خم شده برای عکاسی استفاده کنید. شما می‌توانید در این پوزیشن آرنج‌های خودتان را روی پاهای خودتان تکیه دهید که برای ثابت کردن دوربین پوزیشن خیلی خوبی است. همچنین می‌توانید روی زمین دراز بکشید و آرنج‌های خودتان را روی زمین نگه دارید. با این روش ثبات خیلی خوبی به دوربین می‌دهید و علاوه بر این می‌توانید از یک پرسپکتیو غیرمعمول برای گرفتن عکس‌های منحصر به فرد استفاده کنید.

استفاده از بند دوربین

برخی اوقات فقط پیچیدن بند دوربین دور مچ دست خودتان ثبات کافی را برای شما تامین می‌کند و می‌توانید از سرعت شاترهای طولانی‌تر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *