تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios

لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios

ایسر یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب می‌شود و در رتبه‌ی پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی در جهان قرار دارد. لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios یکی از لپ تاپ های میان رده این کمپانی می باشد که در این بخش می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم.

لپ‌تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios

طراحی و کیفیت ساخت

بدنه لپ‌تاپ از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده که حس دوگانه‌ای به شما می‌دهد. پشت نمایشگر و قاب رویی آلومینیومی همان حس پریمیوم دوست‌داشتی را القا می‌کند ولی پلاستیک زیر بدنه و دور نمایشگر کمی از این حس خوب می‌کاهد. البته کیفیت ساخت بدنه عالیست. شاسی دستگاه به خوبی در برابر فشار مقاومت می‌کند و کیبورد هم هنگام تایپ یا بازی کردن فرو نمی‌رود. لبه‌های نمایشگر و بدنه اصلی دستگاه کمی زاویه‌دار طراحی شده تا جلوه متفاوتی ایجاد کنند. خروجی‌های هوای پشت بدنه هم با زائده پلاستیکی بزرگی همراه شده‌اند تا ظاهر خشن‌تری را به‌وجود بیاورند. البته ترکیب رنگ آبی و نقره‌ای و مشکی باز هم در این زمینه چندان موفق نیست.

باز کردن در دستگاه با یک دست به راحتی انجام می‌شود و تغییر زاویه نمایشگر هم با کمترین فشار صورت می‌گیرد. با این حال پس از انتخاب زاویه، نمایشگر کاملاً محکم و استوار سر جای خودش قرار گرفته و لرزشی نخواهد داشت. شاسی اصلی دستگاه با ورقه آلومینیومی یکپارچه و محکم پوشانده شده که البته مثل پشت نمایشگر، استعداد زیادی در جذب اثر انگشت دارد. قسمت کیبورد اندکی فرو رفته و کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه RGB را در خود جای داده است. تاچ‌پد نسبتاً بزرگی هم زیر آن قرار دارد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2020 با قیمت مناسب

کیبورد و تاچ‌پد

دکمه‌های کیبورد از همه نظر یعنی فاصله افقی، ارتفاع حرکت و مساحت، ایده‌آل هستند. بنابراین چه برای بازی کردن و چه برای استفاده عادی و تایپ کردن می‌توانید روی این کیبورد حساب کنید. حضور کلیدهای عددی (نام‌پد) هم نکته مثبت دیگریست که باید به آن اشاره کرد. چیدمان دکمه‌ها کاملاً استاندارد است و از همان ابتدا می‌توانید بدون خطا با کیبورد کار کنید. تنها دکمه اضافه روی کیبورد، دکمه‌ای با شمایل شکارچی است که جای معمول دکمه نام‌لاک را اشغال کرده است. با فشردن این دکمه اپلیکیشن PredatorSense باز می‌شود که امکانات کاملی را برای کنترل سیستم در اختیار شما می‌گذارد.

در حالت استاتیک می‌توانید دکمه‌های کیبورد را در چهار منطقه به هر رنگی که می‌خواهید درآورید. حالت دینامیک هم دکمه‌های کیبورد را با ۵ افکت مختلف نورپردازی می‌کند که احتمالاً تمامی سلیقه‌های ممکن را پوشش می‌دهد. نور پس‌زمینه را می‌توانید خاموش کنید یا در چهار سطح مختلف تنظیم نمایید. همچنین اگر ۳۰ ثانیه از کیبورد استفاده نکنید، نور پس‌زمینه به‌طور خودکار خاموش می‌شود. البته از منوی تنظیمات اپلیکیشن PredatorSense می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

تاچ‌پد لپ‌تاپ گیمینگ Predator Helios 300 با ابعاد ۱۱‍×۸ سانتی‌متر نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود و دقت بسیار بالایی هم دارد. این تاچ‌پد از درایور مایکروسافت پرسیژن هم پشتیبانی می‌کند تا به‌راحتی بتوانید فرمان‌های چندلمسی را به اجرا درآورید. تاچ‌پد دکمه جداگانه ندارد ولی با اندکی فشار می‌تواند عمل کلیک چپ و راست را انجام دهد.

نمایشگر

این لپ تاپ از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS بهره می‌برد. این نمایشگر با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای گزینه بسیار خوبی برای تجربه گیمینگ نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شود و با توان سخت‌افزاری دستگاه نیز هم‌خوانی دارد.

کیفیت نمایشگر دستگاه بسیار خوب است و مثل اکثر پنل‌های IPS رنگ‌ها را با دقت بالا -و نه اغراق شده- نشان می‌دهد. زاویه دید هم تقریباً کامل است و حتی در زوایای تند شاهد کاهش محسوس کنتراست و دقت رنگ نیستیم. لبه‌های صفحه هم نشت نور ندارد و تماشای فیلم یا بازی کردن در محیط تاریک هم لذت‌بخش خواهد بود.

باتری و شارژ

ایسر از باتری لیتیوم یونی ۵۹ وات‌ساعتی در لپ‌تاپ گیمینگ Predator Helios 300 استفاده کرده که با توجه به سخت‌افزار قدرتمند دستگاه، چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد. نتیجه تست باتری با نرم‌افزار PCMark در دو حالت مدرن آفیس و گیمینگ هم نشان می‌دهد که نباید انتظار شارژدهی بالایی از این لپ‌تاپ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *