تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion

سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است. این کمپانی در زمینه های مختلفی فعالیت دارد که تکنولوژی یکی از آنهاست. لپ تاپ های این برند از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. در این بخش قصد داریم لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion را مورد بررسی قرار دهیم.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion

طراحی ظاهری

با ابعاد 12.04×7.87×0.51 و وزنی معادل 0.97 کیلوگرم، باید گفت که این یکی از نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. از لپ تاپ Apple MacBook Air که مدت‌ها معیار لپ تاپ‌های خیلی نازک شده بود هم نازک‌تر و سبک‌تر است. این بدین معنی است که می‌توان بدون دردسر این لپ تاپ را با خود حمل کرد و به راحتی روی یک دست نگه‌ش داشت.

مدل 15.6 اینچی، همانطور که حتما حدس زده‌اید بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. ابعادش 14.02×8.98×0.59 و وزنش معادل 1.19 کیلوگرم است. این حجم اضافی به این معنی است که این لپ تاپ نسبت به مدل کوچکترش قابلیت جابجایی کمتری دارد، اما حمل کردن آن هنوز هم آسان است. با این حال، اگر پورتابل بودن لپ تاپ برای شما اولویت است، بهتر است مدل 13.3 اینچی را خریداری کنید. صفحه تاچ این لپ تاپ به خوبی کار می‌کند و اگر بخاطر ویژگی منحصر به فردش نبود، شبیه به باقی پد‌های لمسی در دیگر لپ تاپ‌ها بود.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه مرورگر کروم و فایرفاکس ؛ کدوم بهتره؟

در رابطه با پورت‌ها باید گفت که لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion با اینکه طراحی نازکی دارد، مجموعه‌ای خوب از پورت‌ها را داراست. این لپ تاپ دارای دو پورت USB 3.0، یک پورت استاندارد HDMI، جک Audio و همچنین پورت Thunderbolt 3 USB-C است. به علاوه یک خوانشگر میکرو اس دی (Micro SD) هم برای آن تعبیه شده است. در بازاری که سازندگان لپ تاپ پورت‌ها را قربانی نازکی و اندازه طراحی می‌کنند، این خبری دلگرم کننده است.

سخت افزار

با داشتن پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 10210U در کنار هشت گیگابایت حافظه DDR4 (و حافظه 512GB NVMe SSD)، انتظار می‌رود لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion از لحاظ سخت افزاری قدرتمند باشد. حتی در زمانی که اپلیکیشن‌های مختلفی را همزمان باز نگه دارید این لپ تاپ می‌تواند بدون لگ و مشکلاتی از این قبیل کار کند. پردازنده نسل دهمی اینتل در اینجا کار اصلی را انجام می‌دهد. این مسئله که بعداً خود کاربر می‌تواند مقداری حافظه RAM هم به لپ تاپش اضافه کند بیش از پیش کاربران را از عملکرد سخت افزاری لپ تاپ در این حیطه خاطر جمع می‌سازد. گرچه حافظه هشت گیگابایتی DDR4 به نظر نیازمند ارتقا دادن نیست و کار را به خوبی انجام می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient و تشخیص نژاد و قومیت کاربران

باتری

آزمایشی معیار وجود دارد که در آن یک ویدیوی 1080 پیکسلی را بطور مداوم در لپ تاپ نمایش می‌دهند تا باتری خالی شود. لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion دوازده ساعت و بیست و سه دقیقه روشن در این آزمایش دوام می‌آورد. عمر باتری این لپ تاپ جزو نقاط قوت طراحی آن است. با اینکه تماشای ویدیو نهایت میزان استفاده از باتری نیست، می‌توان گفت این لپ تاپ با یک بار شارژ شدن مدتی طولانی روشن خواهد ماند و بطور مثال در میان یک سفر هوایی طولانی شما نیازی به شارژ دوباره ندارید.

قیمت

قیمت لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک Ion در آمریکا و انگلستان برای مدل 13.3 اینچی معادل 1199 دلار آمریکا و یا 1249 یورو است و برای مدل 15.6 اینچی قیمتی معادل 1299 دلار آمریکا در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *