مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر را بشناسید

بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر

خوشبختانه برنامه های چند رسانه‌ای یا همان مدیاپلیرها همیشه در اوج قرار دارند و این مهم نیست که شما کدام یک را انتخاب کنید؛ چرا که همگی کار شما را راه خواهند انداخت. اما در این بخش با شما همراه خواهیم بود تا بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر

VLC Media Player

بدون شک VLC Media Player محبوب‌ترین برنامه چندرسانه‌ای در جهان است. اگر حتی به سایتی نظیر AlternativeTo نیز نگاهی بی‌اندازید، می‌بینید که این پلیر با بیش از 5 هزار لایک همراه با مدیا پلیر کلاسیک توانسته از سایر رقبا با میزانی کمتر از 1000 لایک محبوبیت بیشتری را کسب کند. بنابراین به وضوح VLC را باید پادشاه مدیاپلیرها دانست.

PotPlayer

اگر PotPlayer را با ویدیو پلیرهایی نظیر VLC مقایسه کنیم، باید گفت که این برنامه نیز در طول سال‌های اخیر موفق به کسب شهرت خوبی شده است. این پلیر کامپیوتر توسط یک شرکت کره‌ای به نام Kakao طراحی و ساخته شده است و از ویژگی‌ها و مشخصات خوبی بهره می‌برد. این ویدیو پلیر از آپشن‌های شخصی‌سازی بسیاری پشتیبانی کرده و به کاربر این اجازه را می‌دهد که محیط برنامه را متناسب با نوع نیاز خود بچیند. برنامه PotPlayer به لطف بهره‌مندی از تکنیک‌هایی نظیر CUDA ،QuickSync و DXVA قادر است عملکردی عالی را از خود به نمایش بگذارد. به همین دلیل است که این پلیر را به عنوان دومین پلیر برتر کامپیوتر در این فهرست آورده‌ایم.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با کاربردی ترین میانبرهای مرورگر کروم

KMPlayer

بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر

یکی دیگر از بهترین پلیرهای تصویری و رایگان که تقریبا تمام فرمت های تصویری و صوتی را پشتیبانی می کند. این پلیر دارای یک کدک داخلی برای ویندوز ۱۰ است بنابراین کاربران به جستجوی کدک های مختلف نیاز ندارند. اما برای افزایش سازگاری این پلیر تصویری می توانید کدکهای خارجی اضافه کنید. این پلیر عالی ویندوز از ۳D, 4K, UHD پشتیبانی می کند و کاربران می توانند ویدیوهای با کیفیت بالا را در دستگاه خود تماشا کنند و از آن لذت ببرند.

ACG Player

از آنجا که این پلیر یک اپلیکیشن UWP است، در نتیجه علاوه بر پشتیبانی از کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ در تبلت‌ها نیز قابل اجراست. این پلیر کامپیوتر حجم کمی داشته و تمام ویژگی‌های موردنیاز نظیر افکت‌های صوتی و تصویری، ویژوالایزر موزیک، فونت‌های متنوع برای زیرنویس، کنترل ژست‌های حرکتی، موزیک متن و … را دارد.

Media Player Classic

Media Player Classic یک پلیر فیلم کلاسیک است که در فهرست برترین پلیرهای کامپیوتر نیز قرار می‌گیرد. برنامه مدیا پلیر کلاسیک در سال 2003 به عنوان جایگزینی برای مدیا پلیر ویندوز ایکس پی معرفی شد. این پلیر فیلم در سال 2006 مجددا توسعه داده شد و به دو پروژه مجزای Home Cinema و Black Edition تقسیم شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مخفی کردن فایل و درایو در ویندوز 10

GOM Media Player

بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر

این برنامه از مشهورترین و محبوب ترین فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. این بدان معناست که شما می توانید تمام فرمت های ویدیویی مشهور مانند AVI, MKV, MP4, FLV, MOV و غیره را پخش کنید. GOM Player دارای ویژگی های بسیار پیشرفته مانند کنترل سرعت، افکت های صوتی و تصویری، گرفتن عکس، ضبط فیلم و غیره می باشد. همچنین شما می توانید پوسته این پلیر را تغییر دهید و کل ظاهر برنامه GOM Player را کاملا سفارشی کنید.

Kodi

این پلیر کاملا قابل شخصی‌سازی است و کاربر می‌تواند از آن بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر PC خود استفاده کند. در حقیقت می‌توان گفت که پلیر Kodi جایگزین بسیار مناسبی برای برنامه ویندوز مدیا سنتر است که در ویندوز 10 حذف شده است. برنامه Kodi از اغلب فرمت‌های ویدیویی و صوتی پشتیبانی کرده و قادر است پادکست‌ها و سایر فایل‌های دیجیتالی روی کامپیوتر و یا از اینترنت را پخش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *