مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تاثیر ویروس کرونا بر کیفیت اینترنت کشور

کیفیت اینترنت کشور

شیوع ویروس کرونا روی همه چی تاثیر گذاشته است چه بعد انسانی و چه بعد اقتصادی؛ اما به نظر می‌رسد جدی‌ترین تاثیرش را روی سرعت و کیفیت اینترنت کشور گذاشته است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از سرعت پایین و اختلالات شدید در سرویس اینترنت خود گلایه‌مند هستند و اعلام می‌کنند در شرایطی که برخی از کسب‌وکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا دورکار شده‌اند و کارها را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنند، کاهش کیفیت سرویس اینترنت بسیاری از کارهای آنها را با مشکل مواجه کرده است.

کیفیت اینترنت کشور پس از ورود کرونا

در همین راستا سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات اینترنتی در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر در لایه دسترسی بین شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌ الملل مشکل خاصی نداریم، مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌ دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها تخصیص دادیم.

این مطلب را هم ببینید
آپدیت می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ منتشر شد

ریس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام افزایش 40 درصدی استفاده کاربران از اینترنت ، خبر از تلاش های صورت گرفته برای بهبود آن داد. حسین فلاح جوشقانی می‌گوید پس از شکایت متعدد کاربران نسبت به کیفیت سرویس اپراتورهای مختلف ، آنها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات به اپراتورهای ثابت و همراه دستور داده‌اند ضمن بررسی شکایت کاربران، حداکثر تا فردا شب نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

وی درباره علت آماده نبودن اپراتورهای اینترنتی برای افزایش مصرف اینترنت توسط کاربران توضیح داد : در یک هفته گذشته مصرف دیتای کشور ۴۰ درصد افزایش داشته که شامل دیتای داخلی و دیتای بین‌ الملل می‌شود که این مصرف در روزهای اخیر هم به اوج رسیده است، ‌ اما اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ ی شبکه هم در لایه‌ ی فرکانس آماده نبودند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های اسکرین رکوردر برای موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *