مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تبلت TCL NXTPAPER رونمایی شد

تبلت TCL NXTPAPER

تی سی ال یک کمپانی چند ملیتی چینی است که شعبه اصلی آن در هویژو استان گوانگدونگ قرار دارد. این شرکت اکنون سومین تولید کننده تلویزیون دنیا است! تبلت TCL NXTPAPER محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی رونمایی شده و محصولی منحصر به فرد شناخته شده است.

تبلت TCL NXTPAPER

به گزارش DigitalTrends، تبلت NXTPAPER شرکت TCL یک محصول معمولی نیست. این تبلت اولین محصولی است که با صفحه‌نمایش Clever new NXTPAPER راهی بازار می‌شود. تکنولوژی این صفحه‌نمایش با LCD و AMOLED متفاوت است و از مزیت‌های E-Ink (جوهر الکترونیکی) استفاده می‌کند.صفحه‌نمایش این محصول کاملا رنگی و از نرخ نوسازی بالایی برخوردار است تا بتواند سیستم‌عامل اندروید را اجرا کند.

صفحه‌نمایش کاملا رنگی این تبلت ۸٫۸ اینچ است که وضوح ۱۴۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش بر پایه تکنولوژی IPS و شبیه LCD ساخته شده؛ تنها تفاوت اینجا است که هیچ نور پس‌زمینه‌ای برای صفحه‌نمایش NXTPAPER در نظر گرفته نشده است. این صفحه‌نمایش با استفاده از نور طبیعی روشنایی تولید می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود چشم‌ها بیشتر احساس راحتی داشته باشند و خواب کاربران را تغییر نمی‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ این کارها رو انجام بدید

TCL بیش از ۲۶ پتنت مختلف ثبت کرده است تا بتواند از تکنولوژی NXTPAPER استفاده کند. صفحه‌نمایش این تبلت از نرخ نوسازی ۳۰ هرتز بهره می‌برد و برای بازی‌ کردن و تماشای ویدئو مناسب است؛ پس نباید آن را با کتاب‌خوان‌هایی مانند کیندل مقایسه کنید. بر اساس اطلاعات منتشرشده، این تبلت باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و صفحه‌نمایش NXTPAPER ۶۵ درصد بیشتر از LCD استاندارد روشنایی تولید می‌کند. تی‌سی‌ال به این موضوع اشاره کرده است که با یک ‌بار شارژ این تبلت، می‌توان بیش از یک روز با آن کار کرد.

تبلت NXTPAPER به تراشه‌ای مجهز شده یک پردازنده هشت هسته‌ای در خود جای داده است. دوربین پشت این تبلت ۸ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن از حسگر ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این تبلت از وای-فای و شبکه 4G پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور D3DCompiler_43.dll در ویندوز

تبلت TCL تنها ۷٫۴ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۳۱۶ گرم است. صفحه‌نمایش این محصول بدون داشتن نور پس‌زمینه روشنایی خوبی تولید می‌کند؛ اما اگر در مکانی حضور داشته باشید که از نور محیطی کمی برخوردار باشد، روشنایی صفحه‌نمایش کم خواهد بود. برای حل این مشکل، داخل بسته‌بندی این تبلت یک نور خارجی قرار داده است. هنوز مشخص نیست در آینده از این تکنولوژی در گوشی‌ هوشمند استفاده می‌شود یا خیر.

NXTPAPER قرار است در اروپا، آسیا و بخش‌هایی از آفریقا با قیمت نزدیک به ۴۲۵ دلار راهی بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *