آموزش و تکنیک های عکاسی, بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

تجهیزات ضروری عکس برای تمرین فعالیت عکاسی

تجهیزات ضروری عکس برای تمرین فعالیت عکاسی

البته شما چه یک عکاس مد باشی و چه عکاس ساختمانی، در خصوص تجهیزات عکاسی نیازهای یکسانی نخواهید داشت. با این حال، ما شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین تجهیزات عکاسی خود را انتخاب کنید و فعالیت عکاسی خود را با درخشش انجام دهید. و با خیال راحت عکس بگیرید.

با انتخاب دوربین دیجیتال خود شروع کنید

یک توصیه: در خرید دوربین خود خیلی عجله نکنید! اول از همه، شما باید بدانید که به چه نوع دوربینی نیاز دارید. چهار خانواده اصلی دوربین های دیجیتال وجود دارد:

کامپکت: این یک دوربین کوچک است، به همین دلیل نام آن “کامپکت” است که به شما امکان می دهد آن را به راحتی حمل کنید. بیشتر به عکاسان مبتدی و عشایری توصیه می شود. برای دوربین های برتر بین 70 تا 500 یورو حساب کنید. عکس گرفتن با آن بسیار آسان است و برای استفاده در فضای باز کاملاً مناسب است.

پل: بزرگتر از یک دوربین کامپکت، پل زوم بیشتری دارد. شما نمی توانید لنزها را عوض کنید و تنظیمات شما محدود خواهد بود، اما این نوع دوربین جایگزینی بین کامپکت و SLR است. به شما توصیه می کنیم به جای یک پل گران قیمت، یک SLR سطح پایه بخرید. تعادل رنگ سفید، تغییر لنز، تنظیمات دقیق تر و دیافراگم عکس های با کیفیت تری را در اختیار شما قرار می دهد.

SLR: این دوربین از بدنه ای با شاتر، صفحه نمایش و دکمه های تنظیم تشکیل شده است. بیایید لنز را فراموش نکنیم . وضوح تصویر، عمق میدان خوب و عکس‌هایی با حساسیت بالا، به شما کمک می‌کند عکس‌ های باکیفیتی بگیرید. خرید یک SLR یک سرمایه گذاری است. می توانید برای کاهش هزینه کلی به سراغ تجهیزات دست دوم بروید. توجه داشته باشید که لنز بسته به استفاده ای که خواهید داشت (منظره، عکاسی در فضای داخلی، عکاسی در شب و غیره) متفاوت خواهد بود.
ترکیبی: این دوربین دارای مزایای رفلکس با دوربین های کامپکت است. لنزهای قابل تعویض، اندازه کوچک، وزن سبک و سنسور بزرگ ، آن را به محصولی با کیفیت تبدیل کرده است.

لوازم ضروری عکاس

سه پایه عکس

سه پایه یکی از با ارزش ترین لوازم جانبی برای عکاس است. چه بخواهید از منظره، پرتره، دکوراسیون یا لوازم جانبی مد عکس بگیرید، مطمئناً به این نوع تجهیزات نیاز خواهید داشت. در واقع، پایداری آن به شما این امکان را می دهد که بدون حرکت دادن دوربین، و بنابراین بدون تأثیر بر رندر نهایی عکس، عکس های طولانی تری بگیرید. حتی برای عکس های گرفته شده در شب مفیدتر است.

اگر مبتدی هستید، می توانید با یک سه پایه سطح پایه شروع کنید. با این حال، اگر استفاده حرفه ای دارید، به شما توصیه می کنیم تجهیزات کاربردی تر، محکم تر و به راحتی قابل حمل و نقل را انتخاب کنید.

روشنایی

وقتی صحبت از نور می شود، عکاس گاهی با محدودیت های طبیعی مواجه می شود. اگر مجبور به عکاسی در فضای باز یا داخل خانه هستید و کمبود نور وجود دارد، به نفع شماست که روی تجهیزات اختصاص داده شده به نور اضافی سرمایه گذاری کنید. فلاش خارجی، پروژکتور، لایت باکس یا کیت نورپردازی استودیویی برای بهینه سازی کیفیت عکس های شما ضروری است. حتماً اندازه تجهیزات خود را در نظر بگیرید، اگر یک استودیو عکاسی باشد، ممکن است به سرعت فضا خالی شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱

تثبیت کننده (فیلم)

شما یک عکاس هستید و می خواهید زمینه های شایستگی خود را گسترش دهید؟ ممکن است، همه چیز ممکن است! برای این کار باید به فکر تجهیز کردن خود باشید. اگر می‌خواهید مهارت ویدیو را یاد بگیرید اما تجهیزات مناسبی ندارید، همیشه می‌توانید روی تثبیت‌کننده دوربین موتوری حساب کنید.

این شگفتی کوچک به شما امکان می دهد سکانس های ویدیویی روان و با کیفیت بسیار خوبی داشته باشید. تثبیت کننده حدود 1 کیلوگرم است و به شما امکان می دهد برای برخی از مدل ها تصاویری را با استقلال تا 11 ساعت ثبت کنید. برای تثبیت کننده کیفیت به طور متوسط 500 یورو حساب کنید. کلیپ ویدیویی، فیلم کوتاه یا تایم لپس… شما به لطف این تجهیزات جدید حوزه امکانات را گسترده می کنید!

بازتابنده عکس

رفلکتور یک ابزار کار ضروری برای هر عکاسی است که در فضای باز کار می کند. برای استفاده از بازتابنده عکس باید یک منبع نور اصلی داشته باشید. این می تواند خورشید، فلاش یا کیت روشنایی باشد.

به راحتی قابل حمل است، بازتابنده نیز بسیار ارزان است. به طور متوسط بین 10 تا 30 یورو حساب کنید تا شما را از موقعیت های گاهی اوقات سخت نجات دهید.

فیلترهای پلاریزه

دوربین شما مطمئناً تنظیمات تعادل رنگ سفید را دارد. همچنین نرم افزار روتوش شما احتمالا حالت تصحیح رنگ دارد. با این حال، توجه داشته باشید که فیلترهایی وجود دارد که نمی توانید آنها را از دوربین خود باز تولید کنید. برای این کار از شما دعوت می کنم به فیلترهای مناسب مراجعه کنید. فیلترهای پلاریزه یا فیلترهای انتشار، اکنون برای ایجاد عکس های زیبا در فضای باز مجهز شده اید.

ماشه از راه دور

همانطور که از نام آن پیداست، به لطف این مواد، می توانید بدون نیاز به لمس دوربین، عکس را از راه دور فعال کنید. بنابراین، خطر حرکت تصادفی دوربین خود را محدود می‌کنید و عکس‌های کمی تار می‌گیرید. با یا بدون سیم، ماشه کنترل از راه دور با یک کنترل از راه دور که می‌تواند فوکوس یا تایمر را برای برخی مدل‌ها تنظیم کند، با دوربین شما سازگار می‌شود.

 

کوله پشتی

شاید فکر کنید یک وسیله بیهوده است… دوباره فکر کنید! کوله پشتی یک عنصر ضروری برای پیمودن شیب دارترین مسیرها بدون ترس از نابودی وسایل است. در حالت ایده آل، کوله پشتی متناسب با عناصری که دارید انتخاب کنید.

دوربین، لنز، فلاش، کارت حافظه، فیلتر، پشتیبان باتری… شما می توانید همه چیز را در پشت خود داشته باشید و دست خود را برای حمل نور، سه پایه یا بازتابنده خود باز نگه دارید.

کارت های حافظه

ما نمی توانیم به اندازه کافی به شما بگوییم … احتیاط کلید آرامش است! برای این کار باید تا حد امکان در مواقع پیش بینی نشده برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ذخیره سازی تصاویر شما. ممکن است زمانی از ظرفیت ذخیره سازی خود فراتر رفته باشید یا ممکن است با کارت حافظه خود مشکل داشته باشید.

برای جلوگیری از این خطرات و اتلاف وقت برای حذف عکس‌های قدیمی‌تر یا تلاش برای رفع مشکل فنی به شما توصیه می‌کنیم 3 کارت حافظه 64 گیگابایتی همراه داشته باشید که همیشه همراه شما می‌مانند.

نیروگاه قابل حمل

ممکن است قبلاً به یک شارژر برای پر کردن باتری های خود با مجهز شده باشید. این مشکل یک راه حل دارد: شارژر خارجی که همه جا شما را همراهی می کند. وزن، استقلال و مفید بودن، آن را به یک محصول ضروری تبدیل کرده است.

این مطلب را هم ببینید
فوکوس یا واضح سازی در عکاسی

با این حال، اگر شارژر باتری شما فقط یک پریز برق متناوب دارد، همیشه می توانید در یک نیروگاه قابل حمل سرمایه گذاری کنید.

کانن، نیکون، سونی… آیا همه برندهای دوربین یکسان هستند؟

همانطور که قبلاً می دانید، وقتی صحبت از عکاسی می شود، مدارس زیادی وجود دارد. حساسیت برای یک نوع دوربین، برای لوازم جانبی پیشنهادی، برای نوع لنز و برای عملکرد، انتخاب یک نام تجاری را هدایت می کند.

کانن، تجهیزات عکاسی حرفه ای

کانن شماره یک در بازار دوربین های دیجیتال با لنزهای قابل تعویض است. در اواخر دهه 1950 بود که برند کانن اولین دوربین دیجیتال خود را تجاری کرد. این برند که توسط یک علاقه‌مند به عکاسی ایجاد شده است، به توسعه خود ادامه می‌دهد تا تجهیزات عکاسی حرفه‌ای را به عموم مردم ارائه دهد.

وقتی صحبت از دوربین‌های SLR به میان می‌آید، مطمئناً قدرتمندترین و کارآمدترین دوربین Canon EOS 5D Mark IV است که نقاط قوت آن به شرح زیر است:

سنسور فول فریم 30.4 مگاپیکسلی،
ویژگی های حرفه ای پیشرفته،
مناسب برای ساخت فیلم های با کیفیت
سرعت شاتر بالا،
فوکوس خودکار دقیق و سریع،
ویدیوی 4K،
نویز کمی در ISO بالا،
کیس جامد

Canon EOS 5D Mark IV یک جواهر واقعی در عکاسی است و برای کسانی که می خواهند شروع کنند چندان قابل دسترس نیست.

نیکون، 100 سال توسعه عکاسی

نیکون مانند همه برندهای اصلی دوربین در ژاپن متولد شد. این برند که در ابتدا به تولید تجهیزات نظامی اختصاص داشت، به تجهیزات فناوری پیشرفته نوری اختصاص داشت. در نیمه دوم قرن بیستم، نیکون یکی از شرکای ناسا بود و به تدریج توانست خود را به عنوان یکی از رهبران بازار عکاسی معرفی کند.

Nikon D850 برنده بزرگ در بین دوربین های SLR این برند است. دوربین نیکون D850 که در درجه اول برای عکاسان حرفه ای در نظر گرفته شده است دارای ویژگی های بسیاری است:

سنسور فول فرمت بزرگ (24x36mm)،
بالانس سفید خودکار پر پرواز،
فوکوس خودکار بسیار سریع 153 نقطه،
تمرکز بر عملکردهای اوج گیری/استیک کردن،
صفحه نمایش لمسی با قابلیت تنظیم عمودی

با این حال، قیمت آن و عدم تثبیت سنسور و USB-C آن را به نقص های جزئی تبدیل کرده است.

سونی، کیفیت برای عکاس

برند سونی یک شرکت چندملیتی است که با  تجهیزات سمعی و بصری از جمله عکاسی مشخص شده است. برند سونی که در سرتاسر جهان شناخته شده است، مراجع خوبی در این زمینه تولید می کند.

تا به امروز، دوربین Sony Alpha A7 III فرصتی برای عکاسانی است که می خواهند استعداد خود را نشان دهند. در اینجا مزایای این مدل وجود دارد:

سنسور فول فرمت،
صفحه نمایش LCD قابل تنظیم و لمسی پشت،
دو درگاه کارت SD،
فوکوس خودکار واکنشی و قدرتمند،
فوکوس خودکار،
تثبیت 5 محوری سنسور،
سوکت USB-C و micro USB

شروع در عکاسی یا کسب درآمد به عنوان یک عکاس مستلزم این است که به تجهیزات موجود در بازار علاقه مند شوید تا مهارت های خود را توسعه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *