مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

تقویت ۱۰ برابری سیگنال وای فای به کمک سطوح هوشمند

تقویت ۱۰ برابری سیگنال وای فای

آنتن های وای فای برای آن که بتوانند سیگنال های قوی ارسال کنند، نیاز به فضای مناسبی دارند. اما با کوچک کردن دستگاهها ، این موضوع با مشکل روبرو خواهد بود. از این رو محققین دانشگاه MIT به دنبال راه حلی برای بهبود بخشیدن به این مسئله بودند که گویا روش آن را یافته اند. به عقیده آن ها با استفاده از سطوح هوشمند می توان تقویت ۱۰ برابری سیگنال وای فای را به همراه داشت.

تقویت ۱۰ برابری سیگنال وای فای

این سطح هوشمند که از دل آزمایشگاه MIT CSAIL بیرون آمده و بسیار کاربردی‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. این سطوح با تقویت ۱۰ برابری سیگنال‌ها، به راحتی پوشش وای فای را به تمامی نقاط خانه می‌آورند. سطوح هوشمند RFocus از ۳ هزار آنتن ریز و کوچک تشکیل شده و به کمک نرم‌افزار اختصاصی، طوری برنامه‌ریزی می‌شود تا حداکثر میزان دریافت سیگنال را داشته باشد. این کار به کلی سیستم‌ها تقویت‌‌کننده وای فای و استفاده از چند آنتن را از بین می‌برد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این سطوح هوشمند، هزینه پایین ساخت آن‌هاست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن ساعت چند منطقه زمانی در ویندوز 10 بصورت همزمان

این فرایند مقرون به صرفه است ، چرا که ساخت هر ردیف از این آنتن‌ها تنها چند سنت هزینه دارد که نسبت به سیستم‌های متداول تقویت سیگنال، هم هزینه کمتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند. علاوه بر آن این سطوح هیچ نیازی به آمپلی فایر و تقویت‌‌کننده ندارند و در نتیجه نیروی زیادی نیاز ندارند. در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه این سطوح هوشمند تعیین نشده است.

محققین دانشگاه MIT در حال تغییر و بهینه‌سازی طراحی این سطوح هستند تا در نهایت بتوانند این سطوح را در مقیاس بزرگ‌تر تولید کنند. این سطوح هوشمند به دلیل ابعاد کوچکشان، نمی‌توانند آنتن‌های بزرگ و قدرت‌مند را در خود جای دهند و عموما به وسیله‌ای دیگر برای ارتباط وابسته هستند. انتظار می رود با ارائه این سطوح ، ساخت و طراحی محصولات کمی بهتر شود.

این مطلب را هم ببینید
هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به این نکات توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *