آموزش تلفن پاناسونیک

تلفن های دو خطی چگونه کار می کنند؟

تلفن‌های دو خطی می‌توانند به افرادی که در خانه کار می‌کنند این امکان را بدهند که یک خط جداگانه برای تماس‌های کاری داشته باشند و تماس های کاری با تماس های خانه تداخل نداشته باشد و یک خط دیگر مربوط به خانه و خانواده باشد. تلفن های دو خطی دو خط تلفن مجزا (دو شماره تلفن متفاوت) را در یک دستگاه ارائه می دهند.

اگر صاحب یکی از این تلفن‌های دو خط هستید، ممکن است به اینکه چگونه دو خط تلفن مجزا از یک دستگاه نشات می‌گیرند برایتان سوال به وجود آمده باشد. می توان گفت هر دو تلفن های تک خطی و دو خطی به طور قابل توجهی شبیه به هم هستند و به یک شکل وصل می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند پس جادوی کار کجاست؟

سیم تلفن را از جک بیرون بکشید و از نزدیک به آن نگاه کنید. احتمالاً چهار سیم داخل آن خواهید دید. برخی از سیم های تلفن بیشتر و برخی کمتر هستند، اما تعداد استاندارد آنها چهار سیم است. یک خط تلفن فقط به دو تا از آن سیم نیاز دارد، بنابراین شما باید دو تا از آن را ذخیره کنید. برای فعال کردن خط دوم هم کافی است با شرکت مخابرات منطقه مراجعه کنید و درخواست یک خط دیگر را به شما بدهند و در نتیجه  دو سیم دیگر تلفن را برای خط دوم شما فعال کنند.

این مطلب را هم ببینید
کلید DSS چیست؟

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه تماس گیرندگان می توانند از دو خط تلفن در یک تلفن استفاده کنند.

اتصال تلفن دو خطی

اسپلیترهای دو خطی جایگزینی برای گوشی های دو خطی هستند. آنها با منحرف کردن یکی از خطوط به تلفن تک خط اول و خط دیگر به تلفن تک خط دوم کار می کنند.

گزینه ها و برندهای تلفن دو خطی به ظاهر نامحدود هستند. خرده فروشان تعداد زیادی تلفن با قابلیت های چند خطی را تبلیغ می کنند. تلفن های تجاری دو خطی، تلفن های لمسی دو خطی و تلفن های بی سیم دو خطی وجود دارد. تلفن های همراه دو خطی که همه گزینه های موجود از تلفن های دو خطی هستند.

همه تلفن ها دارای یک جک هستند که سیم تلفن را به آن وصل می شود. جک تلفن به جک دیواری متصل است که به سیم کشی شرکت تلفن متصل می شود. جک تلفن با کنتاکت هایی پوشانده شده اند که سیم های داخل را تشخیص داده و با خط ارتباط برقرار می کند. در حالی که مخاطبین در جک تلفن دو خطی به طور خودکار هر چهار سیم و بنابراین هر دو خط تلفن را تشخیص می دهند، مخاطبین در جک تلفن تک خطی فقط خط اول را تشخیص می دهند. بنابراین حتی اگر دو خط تلفن راه‌اندازی داشته باشید، اگر سیم دو خط را به یک جک تلفن تک خط وصل کنید، باز هم فقط از خط اول تماس دریافت می شود و خط دوم را دریافت نخواهید کرد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک KX-DT543 و KX-DT546

ویژگی تلفن های دو خط

تلفن های دو خط فوراً هر دو خط تلفن را تشخیص داده و اینکه اکنون کدام یک از خط ها زنگ می خورد را به ما اعلام می کنند. سوالی که مطرح است این است که آیا استفاده از دو خط تلفن بدون استفاده از تلفن دو خطی امکان پذیر است؟ بله امکان پذیر است اما باید جک های دیواری تلفن خود را دوباره سیم کشی کنید یا یک اسپلیتر دو خطی خریداری کنید. این دستگاه ها به یک جک استاندارد دو خط متصل می شوند و خط را تقسیم می کنند و خط اول را به یک جک و خط دوم را به جک دیگر هدایت می کنند. با یک اسپلیتر، فقط دو تلفن تک خطی خواهید داشت که از همان جک خارج می شوند. یکی از تلفن ها از خط یک و دیگری از خط دو تماس دریافت می کند.

در نهایت، تلفن های دو خطی تفاوت چندانی با همتایان تک خطی خود ندارند. در سایت پایاتل می توانید به این دستگاه های دو کاره نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *