آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

تکنیک های جذاب عکاسی

تکنیک های جذاب عکاسی

عکاسی تماما در مورد نور است. بسیاری از عکس هایی که برنده جایزه شده اند تماما تصاویر زیبایی هستند که توسط عکاسان به بازی گرفته شده اند. آن ها از تکنیک های جذاب عکاسی استفاده می کنند تا بتوانند بهترین تصاویر را ایجاد کنند. ما در این مقاله به بررسی این تکنیک های جذاب می پردازیم پس با ما همراه شوید تا با این تکنیک ها آشنایی پیدا کنید. اما یک عکاس برجسته نیازمند سال ها و سال ها تمرین است تا به نتیجه برسد. البته به میزان زیادی هم خلاقیت نیاز دارد. به خصوص توانایی تصور جهان پیرامون شما به روش‌های مختلف.

تاریخ

منشا دوربین های امروزی و  مدرن را می توان به دستگاهی که شامل یک جعبه مستطیلی کوچک، و شاید بزرگ‌تر از جعبه کفش بود، بر گرداند. جعبه ، در صورت بسته بودن ، تاریکی کاملی را در داخل آن تضمین می کرد ، به جز سوراخ کوچک روی یک صورت که اجازه عبور نور را داشت. نوری که از سوراخ عبور می کند تصویری معکوس را در قسمت مقابل داخل جعبه شکل می دهد. دوربین pinhole، یا دوربین obscura، نیازی به استفاده از لنز، یا هر نوع تجهیزات دیگر نداشت، اما کاملا براساس قوانین فیزیک ساخته شده‌ بود.

در ادامه مقاله به بررسی تکنیک ها می پردازیم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل

تغییر پرسپکتیو عکس

فاصله مقایسه‌ ای بین اشیا مختلف در صحنه شما اغلب می‌ تواند برای تولید نتایج چشمگیر مورد استفاده قرار گیرد. این یکی از آن هک های بسیار قدیمی عکاسی خلاق است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید سوژه خود را با غروب خورشید در پس زمینه ضبط کنید ، سوژه شما می تواند دست های خود را به دور خورشید ببندد (گویی خورشید را در کف خود محصور می کند).

تکنیک های جذاب عکاسی و ایده ها

خورشید

همه ما می دانیم که در واقعیت ، نگه داشتن خورشید غیرممکن است ، اما به دلیل اینکه خورشید بسیار دور است اما سوژه نزدیک می باشد می شود از این ایده به عنوان تکنیک های جذاب عکاسی استفاده نمود.

نور خود را ایجاد کنید.

ما قبلا گفتیم که عکاسی تماما در مورد نور است. نور طبیعی برای بسیاری از هک ها و خلاقیت های عکس ایده‌آل است، اما بدیهی است که نور طبیعی محدود است. شما نمی‌ توانید انتظار داشته باشید فقط در طول روز و در مکان‌ های خارجی عکس بگیرید. شما می‌ توانید با انواع نور (نور سفید، نور زرد، LED) نورپردازی دقیقی را درون خانه خود ایجاد کنید. چراغ‌ ها یک منبع عالی برای روشن کردن سوژه شما هستند، به خصوص زمانی که شما با  عکاسی از مواد غذایی سر و کار دارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نورپردازی در عکاسی پرتره

حقایق سه پایه

همه عکاسان مشهور بر اهمیت یک دسته ثابت در عکاسی به عنوان یکی از اساسی ترین هک های عکاسی تأکید می کنند. این تنها می‌ تواند نقش مهمی در جدا کردن عکس‌ های خوب از عکس‌ های عالی ایفا کند. البته، در مورد تصاویر متحرک مانند یک شکار حیات وحش یا مسابقه ماشین، شما نمی‌ توانید حرکت سوژه‌ های خود را کنترل کنید. اما با وجود یک سه پایه می توانید این سرعت را هم کنترل کنید.

رفلکتور ها

دقیقاً همانطور که نور نقش مهمی را در عکاسی ایفا می کند ، هر چیزی که منعکس کننده نور باشد ، بر تصویری که می خواهید از آن عکس بگیرید نیز تأثیر می گذارد.

بررسی تکنیک های جذاب عکاسی

رفلکتور

استفاده از رفلکتور ها برای ایجاد خلاقیت در عکاسی بسیا رمهم است. رنگ سفید بیشترین نور را منعکس می کند ، در حالی که رنگ سیاه بیشترین جذب را دارد.

فیلتر ها

فیلتر ها خلاقیت ها و تکنیک هایی در عکاسی هستند که می توانند تماس جادویی را به هر عکسی بیفزاید. ممکن است فیلت رهای آماده برای عکاسان مبتدی گران قیمت باشد از این رو می توانند با کمی تحقیق و بررسی فیلتر های دستی بسازند و از آن ها تکنیک ها جذابی در عکاسی ایجاد کنند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *