اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

رفلکتور در عکاسی پرتره

بررسی رفلکتور در عکاسی

کاری که یک وسیله ساده عکاسی می تواند برای شما انجام دهد بسیار شگفت انگیز است و این وسیله رفلکتور نام دارد. ما در مقاله ای به معرفی کامل در ارتباط با این وسیله پرداختیم. در این مقاله می خواهیم بدانیم رفلکتور در عکاسی پرتره چه اثری دارد و اصلا چرا باید از این وسیله در عکاسی پرتره استفاده کنیم. ما در این مقاله فرض را بر این گذاشته ایم که شما برای عکاسی پرتره کاملا مبتدی هستید پس با ما در ادامه همراه شوید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. رفلکتور ها می توانند تصاویری زیبا برای ما ایجاد کنند.

استفاده از یک رفلکتور به عنوان یک نور پر کننده

این احتمالا شایع‌ ترین نحوه  استفاده برای یک رفلکتور است. در حالی که عکاسان استودیو می‌ توانند موقعیت استروب / فلاش‌ های خود را تعیین کنند، عکاسان در نور طبیعی چنین تجملاتی با خود ندارند. آن ها معمولا از رفلکتور ها در عکاسی پرتره در طبیعت استفاده  می کنند. از این رو باید نحوه استفاده از آن ها به عنوان جایگزینی مناسب فلاش را بدانند. عکاسی زمانی که خورشید در آسمان بالا است، برای مثال، می‌ تواند سایه‌ های عمیق زیر چشم‌ ها، بینی و چانه ایجاد کند و تصویری را ایجاد کند که نه شما و نه سوژه آن را نپذیرید. 
رفلکتور در عکاسی

رفلکتور در عکاسی

شما می‌ توانید با قرار دادن یک رفلکتور در حدود سطح کمر سوژه خود، از این مشکل اجتناب کنید و به بهبود شرایط کمک کنید. نوری که به سمت بالا بر روی صورت سوژه شما بازتاب می‌کند، سایه ها را به خوبی پر خواهد کرد. 

استفاده از این وسیله به عنوان نور اصلی

باور کنید یا نه، یک رفلکتور می‌ تواند به عنوان نور اصلی برای یک پرتره عمل کند. این چیدمان ساده است. حتی اگر خلاف آنچه را که در مورد نورپردازی پرتره آموخته اید . در این سناریو ، موضوع خود را با خورشید در پشت آنها قرار می دهید.
اما با یک رفلکتور که در یک زاویه در مقابل مدل شما قرار گرفته‌است (این بار شما به یک پایه یا دستیار نیاز خواهید داشت)می‌توانید برخی از نور نرم شده را بر روی صورت خود بازتاب کنید، با نور خورشید که به عنوان نور لبه عمل می‌کند. 

استفاده از یک رفلکتور برای مسدود کردن نور

ممکن است کمی عجیب و دور از تصو ربه نظر برسد. اما در واقع گاهی اوقات می توان ار رفلکتور ها برای جلوگیری از نور و مسدود کردن نور هم استفاده نمود. به طور مثال زمانی که که زیر سایه درخت کار می کنید. زمانی که نور خورشید شدید است درختان می توانند پوشش خوبی برای نور باشند و در نور سنجی به شما کمک کنند. سایه درخت همیشه یک راه حل عالی نیست چرا که گاهی اوقات برگ های درخت می توانند به صورت یک فیلتر عمل کنند و سوژه را دچار مشکل کنند. در این حالت تلفیق نور و سایه می تواند برای عکاسان مبتدی مشکلاتی را به وجود آورد. در اینجا، یک رفلکتور می‌ تواند نقطه مقابل چیزی را که به طور معمول از آن برای مسدود کردن نور برای جلوگیری از خراب کردن یک پرتره استفاده می‌ کنید، انجام دهد. 

استفاده از این وسیله برای ایجاد سایه

شما ممکن است از خودتان بپرسید چه نوع رفلکتور ایجاد سایه می‌کند، که پاسخ آن یک “رفلکتور سیاه” است. البته در این حالت سوالات زیادی برای مبتدیانی که تازه با این وسیله آشنا شده اند ایجاد می شود. یک رفلکتور سیاه برای جذب نور استفاده می شود و علاوه بر آن می تواند برا یاجاد سایه هم کمک کننده باشد. این سایه ها در واقع سایه های ملایمس هستند که می توان از آن ها برای عکس های روح نواز و دراماتیک استفاده نمود.
این مطلب را هم ببینید
تمیز کردن لنز های دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *