آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

حالت لامپ در عکاسی چیست؟

حالت لامپ در عکاسی

در این مقاله قصد داریم کیی از تکنیک های عکاسی را برای شما معرفی کنیم. این تکنیک در واقع با نام حالت لامپ در عکاسی شناخته می شود. عکاسان اغلب از محدودیت سرعت شاتر 30 ثانیه ای در بسیاری از دوربین ها احساس نا امیدی می کنند. چیزی که ممکن است آنها متوجه نشوند این است که یک راه حل آسان برای این محدودیت وجود دارد. البته اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید. این راه حل در عکاسی به عنوان حالت لامپ شناخته شده است. ما در این مقاله تکنیک لامپ را برای شما توضیح می دهیم. با ما همراه شوید تا به درستی این مفهوم را یاد بگیرید.

این تکنیک در دوربین شما چیست؟

حالت لامپ به سادگی گزینه سرعت شاتر است که می توانید در دوربین های مختلف در حالت دستی آن را انتخاب کنید. این روش اجازه می دهد تا سرعت دیافراگم شما به هر اندازه ای که شما انتخاب می کنید باشد:

یک ثانیه ، یک دقیقه ، 17 دقیقه یا هر چیز دیگری.

نکته مهم در حالت لامپ این است که شاتر دوربین شما تا زمانی که دکمه انتشار شاتر را نگه دارید باز می ماند. محدودیت قرار گرفتن در معرض لامپ شما به مدل دوربین بستگی دارد.

بعضی اوقات 30 دقیقه ، گاهی اوقات تا زمانی که دوست دارید (یا تا زمانی که باتری شما دشارژ گردد ).

این مطلب را هم ببینید
فوکوس یا واضح سازی در عکاسی

نحوه دسترسی به این نکته

امروزه همه دوربین ها دارای حالت لامپ نیستند ، اما اکثر DSLR ها و دوربین های بدون آینه این کار را انجام می دهند. این مسیله شامل تقریباً هر دوربین

  • نیکون ،
  • کانن ،
  • سونی ،
  • فوجی ، ا
  • لمپوس و
  • پنتاکس
  • DSLR یا
  • دوربین بدون آینه

در بازار است.

بررسی اینکه دوربین شما دارای حالت لامپ است ، آسان است. دوربین خود را به Manual تبدیل کنید و سرعت شاتر خود را تا زمانی که می تواند تغییر دهید. معمولاً بعد از 30 علامت دوم ، دوربین شما حرف “B” را به عنوان سرعت شاتر شما نشان می دهد.

این همان حالت لامپ شماست!

توضیح حالت لامپ در عکاسی

خیمه

نحوه استفاده از سرعت شاتر

اگر قبلاً از حالت لامپ استفاده نکرده اید ، ممکن است سردرگم شوید که چرا گزینه “B” در معرض نورهای بسیار کم قرار دارد. به عنوان مثال ، تصور کنید که حالت لامپ را فعال کرده اید و می توانید مانند حالت عادی ، دیافراگم را فشار دهید. در این حالت ، شما فقط قرار گرفتن در معرض کسری از ثانیه را ضبط می کنید. این امر به این دلیل است که حالت لامپ به این مسیله نیاز دارد که دکمه انتشار دیافراگم دوربین را در تمام مدت نوردهی نگه دارید.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت لنز تله و واید چیست؟

اما!

یک مشکل بزرگ باقی مانده است:

فشار دادن دکمه دیافراگم دوربین در حالت لامپ تقریبا همیشه دوربین را تکان می دهد و تصویر تاری را معرفی می کند. این به این دلیل است که دستان شما ناگزیر می لرزند. حتی با ثابت ترین سه پایه موجود در بازار ، اگر از حالت لامپ مانند این استفاده می کنید ، احتمالاً عکس های مبهمی دریافت خواهید کرد.

  • اما چاره چیست؟
  • چگونه می توان این تاری در تصاویر را از بین برد؟

در بخش بعد به معرفی راه حل می پردازیم.

 

راه حل رفع تاری تصاویر

اغلب ، بهترین راه حل برای جلوگیری از مضرات در معرص تاری قرار گرفتن تصاویر این است که به هنگام عکس گرفتن اصلاً دوربین خود را لمس نکنید. در عوض ، دوربین خود را به گونه ای تنظیم کنید تا با استفاده از یک ریموت کنترل مخصوص وسیله خود از سوژه مورد نظرتان عکس بگیرید! توجه داشته باشید که برخی از نسخه های از راه دور دارای مکانیزم قفل برای نگه داشتن دکمه شاتر خارجی به طور خودکار تا زمانی که دوست دارید.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به معرفی حالت لامپ در دوربین های عکاسی پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *