اخبار تکنولوژی

دستمال نظافت دستگاه های اپل با قیمت گزاف عرضه شد

دستمال نظافت دستگاه های اپل

اپل در رویداد “Unleashed” خود مجموعه ای از محصولات جدید را معرفی کرد، از جمله دستمال نظافت دستگاه های اپل، MacBook Pro جدید، AirPods نسل سوم. دستمال نظافت دستگاه های اپل یکی از مهمترین آن ها بود. اپل در حال حاضر یک پارچه پولیش برای صفحه نمایش شما می فروشد که هزینه آن به اندازه یک آداپتور برق 20 وات USB-C است. پارچه ای که از “مواد نرم و غیر ساینده” ساخته شده است، صفحه نمایش محصولات اپل، از جمله شیشه های نانو بافت، را با خیال راحت و به طور موثر تمیز می کند. ما تصور می کنیم که صفحه نمایش های غیر اپل را نیز تمیز می کند، اما باید آن را آزمایش کنیم.

پارچه پولیش اپل

اپل مشخصات پارچه سفید معمولی را ذکر نکرده است، بنابراین ما نمی دانیم سایز آن چقدر است. در تصاویر، به نظر می رسد که یک مربع کامل با یک آرم کوچک برجسته اپل در گوشه سمت راست پایین است. اپل می گوید با iPhone 6 و نسخه های بعدی، MacBooks و iMac هایی که به سال 2015 برمی گردند، همه iPads ، Apple Watches و iPod touch و Pro Display XDR دارای دستمال نظافت دستگاه های اپل هستند. ما باید آن را روی دستگاه های قدیمی تر نیز آزمایش کنیم تا ببینیم آیا به طور موثر تمیز می شود یا خیر.

قبل از این تمامی افراد مظطرب بودند که دستگاه های اپل خود را با چه چیزی تمیز کنند تا آسیب نبیند، اما امروزه با تولید این دستمال ها دیگر نیازی به نگرانی نیست. شما با خیال راحت می توانید دستگاه های خود را توسط این دستمال های پولیش نرم تمیز کنید.

دستمال نظافت دستگاه های اپل

چگونه محصولات اپل خود را تمیز کنیم

توصیه ها و دستورالعمل هایی برای تمیز کردن Mac ، iPad ، iPhone ، iPod ، صفحه نمایش یا دستگاه جانبی وجود دارد اما بعد از تولید دستمال نظافت دستگاه های اپل بهتر است از آن ها استفاده کنید. محصولات اپل با مواد مختلفی ساخته می شوند و هر ماده ممکن است الزامات نظافت خاصی داشته باشد. برای شروع، نکاتی را که برای همه محصولات کاربرد دارد ذکر می کنیم: قطعا و حتما از یک پارچه نرم استفاده کنید که پرز نداشته باشد. از پارچه های ساینده، حوله، دستمال کاغذی یا موارد مشابه خودداری کنید.

این مطلب را هم ببینید
توسعه تراشه ای با الهام از مغز انسان توسط کمپانی سامسونگ

از پاک کردن بیش از حد که ممکن است باعث آسیب شود، خودداری کنید.
همه منابع تغذیه خارجی، دستگاه ها و کابل ها را از برق بکشید.
مایعات را از محصول دور نگه دارید، مگر اینکه در مورد محصولات خاص ذکر شده باشد.
رطوبت را به هیچ دهانه ای وارد نکنید.
از اسپری های آئروسل، سفید کننده ها یا مواد ساینده استفاده نکنید.
تمیز کننده ها را مستقیما روی اجسام اسپری نکنید.

آیا استفاده از ضدعفونی کننده روی محصولات اپل باعث ایجاد مشکل می شود؟

با استفاده از دستمال نظافت دستگاه های اپل به همراه الکل ایزوپروپیل، 70 الی 75 درصد دستگاه شما به راحتی تمیز می شود. با استفاده از این دستمال و الکل اتیل، یا دستمال مرطوب کننده Clorox، می توانید سطوح سخت و غیر متخلخل محصول اپل خود را مانند صفحه نمایش، صفحه کلید یا سایر سطوح بیرونی به آرامی پاک کنید. از محصولات حاوی سفید کننده یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. از جذب رطوبت در هر دهانه خودداری کنید و محصول اپل خود را در هیچ ماده شوینده فرو نبرید.از  پارچه های پشمی یا چرمی استفاده نکنید.

اگر مایع درون محصول اپل شما راه پیدا کرد، در اسرع وقت از ارائه دهنده خدمات مجاز Apple یا Apple Store کمک بگیرید. خسارت مایع تحت ضمانت محصول Apple یا برنامه های حفاظت AppleCare قرار نمی گیرد، اما ممکن است از حقوق مصرف کننده برخوردار باشید.

دستمال نظافت دستگاه های اپل

کامپیوتر های نوت بوک

با نحوه تمیز کردن کامپیوتر نوت بوک Mac خود آشنا شوید. که شامل مک بوک، مک بوک پرو و مک بوک ایر می شود. هنگام تمیز کردن قسمت بیرونی MacBook ، MacBook Pro یا MacBook Air ، ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کرده و آداپتور برق را از برق جدا کنید. سپس از دستمال نظافت دستگاه های اپل، نرم و بدون پرز برای تمیزکردن نمای بیرونی کامپیوتر استفاده کنید. از جذب رطوبت در هر دهانه خودداری کنید. مایع را مستقیماً روی کامپیوتر اسپری نکنید. از اسپری های آئروسل، حلال ها، مواد ساینده یا پاک کننده های حاوی پراکسید هیدروژن که ممکن است به قسمت نهایی آسیب برساند، استفاده نکنید.

این مطلب را هم ببینید
جزئیات نمایشگر و چیپست گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 2

برای تمیز کردن صفحه دسکتاپ MacBook ، MacBook Pro یا MacBook Air ، ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و آداپتور برق را از برق جدا کنید. یک پارچه نرم و بدون پرز را فقط با آب مرطوب کنید، سپس از آن برای تمیز کردن صفحه کامپیوتر استفاده کنید. برای پاک کردن لکه هایی که به سختی از بین می روند، می توانید پارچه را با محلول 70 درصد ایزوپروپیل الکل (IPA) مرطوب کنید.

مدلهای MacBook Pro را به همان روشی که صفحه نمایش را تمیز می کردید تمیز کنید، یعنی از دستمال نظافت دستگاه های اپل استفاده کنید. مک خود را خاموش کرده و آداپتور برق را جدا کنید. یک پارچه نرم و بدون پرز را فقط با آب مرطوب کنید، سپس از آن برای تمیز کردن Touch Bar و Touch ID استفاده کنید. مک بوک (13 اینچی ، اواخر سال 2009) و مک بوک (13 اینچی ، اواسط 2010): در قسمت پایینی این رایانه ها از مواد نرم و بدون لغزش استفاده می شود. از یک پارچه میکرو فیبر خاکستری 3M یا پارچه نرم بدون رنگ و بدون پرز برای تمیز کردن قسمت زیرین استفاده کنید.

سخن پایانی

دستمال نظافت دستگاه های اپل، ساخته شده از مواد غیر ساینده نامشخص، به صورت جداگانه در دسترس خواهد بود. به غیر از این که لوگوی اپل روی آن مهر شده است، مشخص نیست که آیا این پارچه با پارچه معمولی میکروفیبر که می توانید با کسری از قیمت تهیه کنید، تفاوت دارد یا خیر. در ادامه باید گفت محصولاتی که خود اپل تولید می کند قطعا با تولیدات دیگر تفاوت های شایانی دارد. اپل توصیه می کند هنگام تمیز کردن دستگاه های اپل خود از “پارچه نرم و بدون پرز” استفاده کنید و پارچه های ساینده، حوله، دستمال کاغذی یا موارد مشابه را به طور کلی حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *