بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن رونمایی شدند

دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن

کانن شرکتی ژاپنی با حوزه‌ی فعالیت بین‌المللی بوده که تمرکز فعالیت خود را روی طراحی و تولید محصولات تصویربرداری و اپتیک همچون دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، دستگاه‌های فتوکپی، چاپ مدار مجتمع، پرینتر و تجهیزات پزشکی معطوف کرده است. دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن محصولات جدید این برند هستند که به تازگی رونمایی شدند.

دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام رویداد آنلاین کانن برگزار شد و جدیدترین دوربین‌های این شرکت معرفی شدند. بر این اساس کانن از دو دوربین فول فریم جدید با نام‌های ای او اس آر ۵ (Canon EOS R5) و ای او اس آر ۶ (Canon EOS R6) پرده‌برداری کرده است. این دو دوربین اهمیتی بسیار ویژه برای کانن و طرفداران این شرکت دارند. بسیاری از کارشناسان معتقدند EOS R5 یکی از مهم‌ترین دوربین‌های کانن طی چند سال اخیر به‌حساب می‌آید. با همه‌ی این‌ها هیچ‌یک از دو دوربین جدید، به‌صورت رسمی جایگزینی برای مدل اول EOS R به‌شمار نمی‌آیند.

کانن EOS R5

کانن EOS R5 با قیمت ۳۸۹۹ دلار تنها برای بادی عرضه می‌شود و پس از ۱D X Mark III، گزان‌ترین دوربین عکاسی این شرکت به حساب می‌آید. R5 با یک سنسور ۴۵ مگاپیکسلی فول‌فریم همراه است که نرخ طبیعی ISO آن، از ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ است. مهم‌ترین ویژگی این دوربین اما نه سنسور آن، بلکه امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۸K با فرمت RAW و سرعت ۲۹.۹۷ فریم در ثانیه و به صورت ۴:۲:۲ و رنگ‌های ۱۰ بیتی است. این قابلیت فیلم‌برداری در حال حاضر در هیچ دوربین عکاسی دیگری وجود ندارد که اهمیت این محصول کانن را نشان می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی ماکرو برای مبتدیان و نکات آن

فیلم‌برداری ۴K DCI تا حداکثر سرعت ۱۱۹.۹ فریم در ثانیه هم با این دوربین امکان‌پذیر است و با این تفاسیر، کانن EOS R5 یک بروزرسانی واقعا بزرگ نسبت به EOS R و قابلیت‌های محدود فیلم‌برداری آن به حساب می‌آید. کانن می‌گوید که R5 می‌تواند در دمای اتاق، تا بیست دقیقه فیلم‌برداری پیاپی در رزولوشن ۸K داشته باشد.

کانن EOS R6

اگر قیمت سرسام‌آور این R5 برای شما دست نیافتنی به نظر می‌رسد، کانن به فکر بوده و یک عضو اقتصادی‌تر از خانواده دوربین‌های بدون آینه خود را با نام EOS R6 معرفی کرده است.

از نظر طراحی این دو دوربین جدید، شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند، اما سنسور استفاده شده برای دوربین ارزان‌تر 20.1 مگاپیکسلی بوده و کاملاً مشابه 1D X Mark III است. از این رو قابلیت‌های فیلمبرداری آن با نمونه DSLR مشابه است. یعنی فیلمبرداری با کیفیت 1080p تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه. دقت تصویر منظره یاب این دوربین نیز به 3.69 میلیون نقطه کاهش پیدا کرده  و ابعاد نمایشگر آن 3 اینچی بوده که دقت تصویر آن 1.62 میلیون نقطه است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

قیمت دوربین R6 کنون 2499 دلار تنها برای بدنه است و امکان انتخاب بین کیت بدنه با لنز 24-155 mm f/4 به قیمت 3599 دلار یا 2899 دلار برای کیت بدنه با لنز 24-105 mm f/4-7.1 وجود دارد که از اواخر ماه آگوست در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *