آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی در ساحل

عکاسی در ساحل

ساحل می‌تواند یک مکان جادویی و آرامش‌بخش برای روح‌مان باشد. برای هر عکاسی ، ضبظ تصاویر جذاب به یاد ماندنی در چنین موقعیتی ، جذاب خواهد بود. عکاسی در ساحل نیاز دارد تا نکاتی را مد نظر رار دهید تا بتوانید تصاویر فوق العاده ای داشته باشید. در این بخش با ما همراه باشید.

ترفندهای عکاسی در ساحل

از شلوغی دوری کنید

تنها بودن کنار ساحل رویایی است که خیلی‌ها (نه فقط عکاس‌ها) دارند اما اینکه ساحل به صورت کامل در اختیار شما باشد امکان پذیر نیست. با این وجود برای اینکه به منظور عکاسی در ساحل از جمعیت به دور باشید می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

اول از همه ساعت‌های شلوغ ساحل را پیدا کنید و سعی کنید تا جای ممکن در این ساعات به ساحل مراجعه نکنید. برای مثال زمان غروب و در طول شب مردم زیادی به ساحل مراجعه می‌کنند و اواسط روز و صبح خیلی زود ساحل خلوت‌تر است. در صورتی که قصد دارید از نور زیبای ساعت طلایی استفاده کنید، بهتر است صبح خیلی زود برای عکاسی به ساحل مراجعه کنید.

یکی از بهترین نکات برای عکاسی از ساحل این است که در فصل‌هایی که مردم کمی به آن‌ها مراجعه می‌کنند سفر کنید. در فصل زمستان سواحل زیبایی و احساس خیلی متفاوت‌تری نسبت به تابستان دارند. ابرهای سنگین و جریانات آب و هوایی می‌توانند رنگ‌های خیلی زیبایی به دریا و آسمان ببخشند.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با مدل های مختلف عکاسی پرتره

 استفاده از مردم

استفاده از مردم و شلوغی در عکس‌ها طرفداران زیادی ندارد اما به نظر ما گنجاندن آدم‌ها داخل کادر تصویر ایده خیلی خوبی است. به دنبال افرادی بگردید که به ظاهر جذابی دارند ولی سعی کنید به شکلی عکس بگیرید که قیافه‌ی آن‌ها مشخص نباشد. اکثر افرادی که در ساحل هستند لباس شنا به تن دارند و دوست ندارند از آن‌ها عکسی گرفته شود و یا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شود.

شما می‌توانید از فاصله دور یا از پشت سر عکاسی کنید یا بخشی از بدن سوژه را به تصویر بکشید. همچنین عکاسی ضد نور هم یک ایده خیلی خوب برای عکاسی است. شما هزاران موقعیت مختلف در اختیار خواهید داشت.

عکاسی از جزئیات

برخی اوقات بهتر است در کنار عکس‌های واید، چند عکس کلوزآپ هم بگیریم. تغییر پرسپکتیو به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های کاملا متفاوت‌تری بگیرید. به دنبال سنگ‌، صدف، ردپا و قلعه‌های شنی منحصر به فرد و… بگردید.

این مطلب را هم ببینید
لنز Sigma 105mm f / 2.8 DG DN Macro معرفی شد

عکاسی در ساحل

بازی با سرعت شاتر

به خصوص زمانی که از آب عکاسی می‌کنید، با بازی کردن با سرعت شاتر می‌توانید به افکت‌های مختلف دست بیابید. استفاده از سرعت شاترهای سریع باعث فریز شدن موج‌ها خواهد شد. این افکت برای عکاسی از موج‌های خروشانی که به سرعت به ساحت‌های سنگی برخورد می‌کنند مناسب است.

در طرف مقابل می‌توانید از نوردهی طولانی برای خلق تصاویر نرم و ابریشمی از آب استفاده کنید. برای پرداختن به عکاسی با نوردهی طولانی در ساحل به یک سه پایه نیاز دارید تا بتوانید با لرزش‌های دوربین مقابله کنید. فیلترهای ND نیز به شما کمک می‌کند تصاویر شما نوردهی مناسبی داشته باشند و بیش از حد روشن نباشند.

عکاسی ضد نور

در ساحل فضای باز خیلی زیادی وجود دارد و به همین خاطر یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی با نور تابیده شده از پشت است. در هر زمانی از روز می‌توانید چنین عکس‌هایی خلق کنید اما زمانی که خورشید به خط افق نزدیک‌تر است انجام این کار خیلی آسان‌تر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *