بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین کانن Canon 4000D با لنز ۵۵-۱۸ DC III

دوربین کانن

در این مقاله قصد داریم برای شما یک مدل از دوربین عکاسی کانن را معرفی کنیم. معرفی و توضیح درباره دوربین های عکاسی به ما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم. نام این مدل از دوربین کانن،‌دوربین کانن Canon 4000D با لنز ۵۵-۱۸ DC III است.

معرفی اولیه

اگر قصد دارید دوربینی دی اس ال آر برای خود داشته باشید اما نمی خواهید زیاد هزینه کنید دوربین کانن 4000D گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این مدل را می توان ابتدایی ترین و ساده ترین مدل دوربین های دی اس ال آر شرکت کانن نامید. این دورببن می تواند اولین انتخاب کسانی باشد که به عکاسی علاقه دارند ولی امکان خریدن دوربین های گران تر را ندارند. حتما این مثل معروف را شنیده اید که می گویند هیچ گرانی بی علت و هیچ ارزانی بی علت نیست. همین ارزانی بر کیفیت ساخت دوربین کانن 4000D تاثیر گذاشته است.

ما در بیشتر دوربین های دی اس ال آر شرکت کانن یک سوئیچ روشن و خاموش را می بینیم اما یکی از ضعف های این دوربین هم نبودن این سوئیچ است. به عبارتی می توان گفت چیز هایی که باعث پایین امدن قیمت این دوربین شده اند، گرداننده ها و دکمه ها هستند. دکمه هایی که پشت این دوربین قرار گرفته اند قطعا برای علاقه مندان به شرکت کانن آشنا هستند.‌ اما نکته قابل توجه در این دوربین ها این است که به جای قرار گرفتن نام دکمه روی هر دکمه، نام ها روی بدنه دوربین نوشته شده اند.

مدل ۴۰۰ دی دوربین کانن

دوربین کانن

مهمترین ویژگی های این دوربین

در این بخش از مقاله قصد داریم مهم ترین ویژگی های دوربین کانن مدل را بیان کنیم.

  • این دوربین شرکت کانن دارای حسگر ۱۸ مگاپیکسلی CMOS قطع APS-C است.
  • پردازشگر آن DIGIC ۴ پلاس با قابلیت عکاسی سه فریم بر ثانیه می باشد.
  • لنز این مدل  ۵۵- ۱۸ میلی متر و محدوده دیافراگم آن ۳.۵ تا ۵.۶ است.
  • نمایشگر آن ۲.۷ اینچی و از نوع TFT- LCD می باشد.
  • این دوربین کانن دارای ۹ نقطه فوکوس است و قابلیت عکاسی با فرمت RAW را دارد.
این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی ورزشی

حساسیت یا ایزو آن از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ است اما تا ۱۲۸۰۰ ارتقا می یابد. محدوده سرعت شاتر این دوربین کانن ۳۰ تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه می باشد. این وسیله قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت FULL HD -30P را دارا می باشد. دوربین کانن مدل ۴۰۰۰D دارای فلاش داخلی است و قابلیت اتصال به سیستم وای فای را نیز دارد. در این دوربین می توانید انتخاب فوکوس را به صورت نقطه ای، پیاپی، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست، تصویر زنده، تطبیق چهره، تعقیبی، تکی، فوکوس نقطه مرکزی و گروهی انجام دهید. این دوربین فوکوس دستی هم دارد. سری لنز آن EF/ EF-S می باشد و ضریب آن ۱.۶ است.

سایر ویژگی ها

این وسیله صفحه نمایش لمسی ندارد اما قابلیت تصویر زنده را دارد. نوع منظره یاب این دوربین اپتیکال یا همان منشور پنج وجهی می باشد. این دوربین تا ۹۵ درصد پوشش منظره یاب دارد. مود ها یا حالت های عکاسی این وسیله M/ AV/ TV/ و AUTO می باشد. این وسیله علاوه بر این که فلاش داخلی دارد، قابلیت نصب فلاش جانبی را هم دارا می باشد. حالت های نورسنجی این وسیله جزئی، دایره مرکز و میانگین می باشد.

  • میکروفون و بلندگوی داخلی آن مونو است.
  • نوع کارت حافظه های آن می تواند SD, SDHC و SDXC باشد.
  • این وسیله قابلیت محافظت در برابر شرایط جوی و لرزشگر تصویر ندارد.
  • نوع باطری قرار گرفته در این دستگاه لیتیوم یون است و وزن ان با باتری ۴۳۶ گرم خواهد بود.
  • تعداد عکس هایی که با هر بار شارژ این دوربین می توان گرفت ۵۰۰ فریم است.
  • این وسیله حالت ماکرو ندارد و وزن لنز آن ۱۹۰ گرم است.
این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن مدل EOS 5D Mark IV و نقد و بررسی آن

 

سخن آخر

این دوربین برای افرادی که تمایل دارند از یک دوربین دی اس ال آر استفاده نمایند بسیار خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *