بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

دوربین‌های عکاسی طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل‌توجهی در بخش فیلم‌برداری داشته‌اند که می‌توان از آن‌ها برای پروژه‌های حرفه‌ای و سینمایی بهره برد. با وجود تنوع دوربین ها در بازار انتخاب برای افراد خصوصا مبتدیان دشوار می باشد. در این بخش با راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری با شما همراه خواهیم بود.

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

زوم

یکی از مهمترین دلایل و نکات خرید دوربین فیلمبرداری لنز است. دوربین‌های فیلمبرداری در مقایسه با دوربین‌های DSLR یا دوربین‌های بدون آینه، سنسورهای تصویری بسیار کوچکتری دارند. حتی در برخی مدل‌ها این سنسورها از سنسورهایی که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند هم کوچکتر است؛ از همین رو نمی‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید نور محیط را به بهترین شکل جذب کنند. ولی در عوض دوربین فیلمبرداری می‌تواند زوم بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
چگونه یک استودیوی عکاسی خانگی راه اندازی کنیم

زمان ضبط

بسیاری از تولیدکنندگان دوربین به استثنا پاناسونیک، برای آنکه مجبور به پرداخت تعرفه‌های اضافی نشوند، مدت زمان ضبط ویدیو دوربین خود را به 29 دقیقه و 59 ثانیه محدود می‌کنند. زیرا اگر زمان ضبط یک دوربین از 30 دقیقه فراتر رود، در برخی کشورها به عنوان یک دوربین ویدیویی دسته‌بندی می‌شود و در نتیجه تولیدکننده برای واردات آن باید تعرفه بیشتری بپردازد. اما دوربین‌های فیلمبرداری هراسی از این موضوع ندارند و شامل چنین محدودیتی هم نمی‌شوند.

باتری قابل تعویض

دوربین‌های فیلمبرداری علاوه بر اینکه محدودیتی برای زمان ضبط ویدیو ندارند، در بیشتر موارد به شما اجازه می‌دهند باتری‌هایی که تولیدکننده روی آن‌ها نصب کرده را با باتری‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند تعویض کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. معمولا دوربین‌هایی که طراحی قسمت پشتی آن‌ها باز است، چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های کامپکت در سال 2021

صدا

ورودی میکروفون در تمامی دوربین‌ها وجود دارد، ولی بیشتر دوربین‌های میان‌رده و بدون آینه یک جک 3.5 میلی‌متری صدا را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال اگر ضبط صدا به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا برایتان مهم است، می‌توانید از دوربین‌های فیلمبرداری رده‌بالا استفاده کنید که ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای این کار ارائه می‌کنند که در دوربین‌های هیبریدی قابل دسترسی نیستند. مثل ورودی XLR برای حفظ تعادل صدا هنگام ضبط، گیره‌های مخصوص برای اتصال میکروفون به دوربین و دکمه‌های اختصاصی برای زیاد و کم کردن صدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *