بازی و سرگرمی, بررسی و ترفندهای کنسول بازی

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ

یکی از هیجاناتی که نمی شود از آن دست کشید، بازی انواع گیم ها در کنسول های بازی است. اگر گیمر حرفه ای باشید، حتما دوست دارید که در عمق بازی فرو روید و هیچ چیزی مزاحم شما نشود. به این ترتیب فراهم کردن یک فضای ایده آل برای بازی به صورتی که بتواند مود گیمر را در دست بگیرد، بسیار مهم است، که یکی از تجهیزات ایده آل، تهیه کردن بهترین نوع صندلی گیمینگ است.

شاید شما که یک فرد معمولی هستید، با خود فکر کنید مگر صندلی گیمینگ ها چه تفاوتی با سایر صندلی ها دارد؟ برای جواب این سوال تنها کافی حتی یک گیمر معمولی باشید، تا بفهمید که داشتن احساس راحتی در یک صندلی بی نقص برای بازی تا چه مقدار در میزان هیجان و فرو رفتن در عمق بازی تاثیرگذار است. نشستن طولانی مدت در یک جایگاه و پشت یک کنسول بازی، ممکن باعث درد یا آسیب در ستون فقرات و گردن شود، به همین دلیل وجود یک صندلی گیمینگ بسیار اهمیت دارد.

از آنجایی که گیمرها دائما در معرض بروز چنین در دردها و آسیب هایی هستند، باید در هنگام بازی، به روی صندلی و جایگاهی باشند، که از ناحیه کمر و تکیه گتاه آن ها به خوبی محافظت کند. به این ترتیب، در این مقاله قصد داریم تا به عنوان یک راهنما به شما کمک کنیم تا بتوانید برای داشتن بهترین لحظات در بازی خود یک صندلی عالی و بی نقص را تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

صندلی گیمینگ چیست؟

این درست که تاکنون انواع صندلی های زیادی را دیده اید، ولی بهتر بدانید که این نوع صندلی اندکی متفات تر از نشیمنگاه هایی است که تاکنون دیده اید. سوالی که اغلب افراد قبل از خرید صندلی گیمینگ به دنبال آن هستند، این که اصلا این صندلی به چه صورت طراحی شده، و آیا برای من مفید است؟ قطعا که همین طور است. این صندلی به صورتی طراحی شده که بتواند نیاز گیمر به راحتی و آرامش را در عین بازی فراهم کند، به صورتی که گیمر بتواد ساعت ها بدون احساس درد و خستگی به روی صندلی خود مشغول بازی شود.

به این ترتیب این صندلی به گونه ای ساخته شده، که از آسیب رساندن به مهره های کمر و گردن جلوگیری می کند. انوع صندلی گیمینگ به نوعی توسط برندهای مطرح و معتبر، به صورت صندلی های اداری شکل طراحی شده که ساختار خاص و ارگونومیکی دارد، به صورتی که قابلیت تنظیم پشتی در زوایای مختلف، تنظیم دسته صندلی و تنظیم نشیمنگاه و یا کفی صندلی را فراهم کرده است. همچنین دارای ویژگی تاب خوردن و حرکت کردن به اطراف نیز می باشد، که این نرمی و راحتی قابل وصف نیست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی پی اس 2022

مزیت های صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ به دلیل طراحی خاص و ویژه ای که به همراه دارد، از مزایای زیادی برخوردار، که این مزایا باعث محبوبیت زیاد این صندلی شده است. بهتر بدانید از زمان تولید و ارائه این طراحی از صندلی مخصوص گیمرها، این محصول به یکی از پرفروش ترین ها در سطح بازار تبدیل شده که بسیار اهمیت دارد. از جمله مزیت های مهم این صندلی ایده آل و بی نقص شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • توسط شرکت های تولید کننده مطرح در یک کیفیت عالی و از متریال مرغوب ساخته شده است.
  • برای نشستن طولانی مدت طراحی شده و راحتی و آرامش را به همراه دارد، و به هیچ عنوان به ستون فقرات آسیب وارد نمی کند.
  • همانطور که ذکر شد، به راحتی قابلیت تنظیم دسته ها، کفی و نشیمنگاه، پشتی صندلی و حتی اندازه قد آن با صحفه کنسول بازی یا حتی مانیتور در آن وجود دارد.
  • مژده برای برنامه نویسان، هنرمندان، تولیدکنندگان محتوا و افرادی که مجبور هستند ساعت ها پشت مانیتور بنشینند، این که این صندلی برای آن ها نیز کاملا مناسب است.

نکات مهم قبل از خرید صندلی گیمینگ

قبل از تهیه کردن و خرید هر چیزی، یکسری اصول و نکات مهم وجود دارد، که باید به آن ها توجه کنید. شاید در خرید بعضی محصولات این نکات صدق نکند، ولی در تهیه محصولاتی که با سلامتی و حفظ جان شما در ارتباط است، این موضوع اصلا شوخی بردار نیست و باید مورد توجه قرار داده شود. صندلی گیمینگ نیز از آن دسته محصولاتی به حساب می آید که به دلیل آنکه نشستن طولانی مدت به روی صندلی نامناسب باعث آسیب رساندن به کمر و گردن شما می شود، باید قبل از خرید آن نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید، که این نکات شامل موارد ذکر شده در زیر است:

این مطلب را هم ببینید
کنترلر Wolverine V2 ریزر برای ایکس باکس های جدید رونمایی شد

سایز صندلی گیمینگ

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در یک صندلی برای گیمر تاثیرگذار است، سایز صندلی است. به این ترتیب سایز صندلی باید متناس با قد و وزن فردی که قصد استفاده از آن را دارد تهیه شود، تا فرد به دور از هر گونه آسیب و خستگی باشد. پس می توانید انواع این صندلی را در سایزبندی های کوچک، متوسط و بزرگ تهیه کنید.

نشیمنگاه صندلی

جنس نشیمنگاهی که قرار روزانه ساعت ها به روی آن بنشینید، در ایجاد راحتی شما بسیار اهمیت دارد. پس باید جنس این نشیمنگاه به صورتی باشد که در طول گذشت زمان حالت و فرم خود را از دست ندهد، و مانند روز اول باقی بماند.

چرخ های صندلی

از آنجایی که تحمل وزن فردی که به روی صندلی نشسته به روی چرخ ها می باشد، صندلی که تهیه می کنید باید از چرخ هایی با کیفیت بالا و ایده آل برخوردار باشد تا به مرور دچار شکستگی و آسیب نشود.

تکیه گاه صندلی

تکیه گاه صندلی باید به صورتی باشد که کمر و گردن فرد در هنگام نشستن در جایگاه درست قرار بگیرد و آسیب نبیند.

دسته صندلی

استفاده از یک صندلی با دسته های چهار جهته، به صورتی که به همه جهات حرکت کند، بسیار اهمیت دارد. این دسته ها به صورتی هستند که از مچ ها، آرنج و دست هامراقبت می کنند و باعث خستگی و یا ایجاد درد در آن ها نمی شوند.

نتیجه گیری

حفظ سلامتی شما از همه چیز مهم تر است، به همین دلیل باید در انتخاب انواع صندلی گیمینگ طراحی شده بسیار دقت کنید. به این ترتیب با مطالعه این مقاله که در جهت راهنمایی شما برای خرید یک صندلی عالی آماده شده است، می توانید به راحتی با مراجعه به سایت ها و فروشگاه های معتبر، نمونه عالی و بی نقصی از این محصول را تهیه کنید. پس همه چیز به تصمیمات درست شما بستگی دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی مخصوص بازی از سایت پایاتل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *