بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Alien Isolation

بازی Alien Isolation

یکی از سرگرمی های مورد علاقه همه افراد در کل دنیا، انجام بازی های هیجان انگیز برای انواع کنسول های بازی اعم از ایکس باکس وان در تمام ژانرها و برای تمام سنین است. این بازی ها در چنان طیف گسترده ای طراحی شده اند که نمی توان به دنبال آن ها نرفت. یکی از انواع هیجان انگیزترین بازی هایی که افراد دارای کنسول ایکس باکس وان را به سمت خود جذب می کند، بازی Alien Isolation  است.

این بازی در زمینه ژانر ترسناک، علمی و تخیلی از زمان طراحی و ارائه، مورد محبوبیت زیادی در تمام جشنواره ها قرار گرفت و به نوعی لقب بهترین بازی سال را از آن خود کرد. اگر زمانی که پای ایکس باکس خود برای بازی می نشینید، دوست دارید یک هیجان تکرارنشدنی را تجربه کنید، بی شک این بازی شما را به وجد می آورد. شاید برای شما جالب باشد، این بازی به دلیل طرفدارانی که به سمت خود جذب کرده، حداقل یک نسخه از انواع رمان ها، ویدیوها، تئاترها و فیلم های خارق العاده در این زمینه را در هر حرفه به خود اختصاص داده است.

تاریخچه بازی Alien Isolation

این بازی طراحی شده برای کنسول ایکس باکس وان، در واقع از یک مجموعه سینمایی جذاب در سال 1979 که به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده، برگرفته شده است. بازی مورد نظر به نوعی افراد را با سبک جدیدی از یک بازی علمی، تخیلی توصیف نشدنی روبه رو کرد و به شهرت جهانی رسید. این بازی در اصل روایتگر نبردی رمزآلود بین انسان ها و موجودی به نام Alien است، که این نقش آفرینی برای خوردن انسان ها و جنگ برای ادامه بقای انسان طراحی شده که نمونه متفاوتی از بازی های تخیلی و ترسناک را خلق کرده است.

در واقع این بازی برای کنسول ایکس باکس وان در سال 2014 طراحی و با وجود مود تک نفره بودن توانست نظر بسیاری از گیمرها را به سمت خود جلب کند. بازی Alien Isolation در عین ترسناک و تخیلی بودن، به دلیل رمزآلود و مخفی کاری هایی که درون بازی نهفته است، گیمر را مجبور به کشف یک دنیای جدید در بازی می کند، که این با توجه به سختی که به همراه دارد، بسیار هیجان انگیز و یک تجربه کاملا جدید است. همانطور که یکبار ذکر شد، این بازی در ژانر بهترین بازی های ترسناک، توانست در 24 کاندید جایزه 13 کاندید را کسب کند، که این یک رکورد تکرار نشدنی در جهان بود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Football Manager 2020

بازی Alien Isolation

توصیف داستان بازی Alien Isolation

داستانی که برای این بازی طراحی شده، در واقع با تمام بازی هایی که تا کنون تجربه کرده اید متفاوت است. همانطور که ذکر شد، این بازی نبردی سهمگین میان انسان و موجودی به نام Alien است، که بر خلاف تمام بازی های ترسناکی که دائما خفه کردن، کشتن، خون و خون ریزی را برای شما به همراه دارد، این بازی اتفاقات و سوپرازهای غیر قابل پیش بینی را برای شما رقم می زند. در اصل در هر لحظه از این بازی شما باید خودتان را برای تجربه و اتفاقات جدید آماده کنید، و تصور نکنید که تمام بخش های بازی یکسان و به یک شکل است.

لازم به ذکر که این بازی فکر شما را نیز کرده، و برای آنکه بتوانید به موفقیت بهتری در آن دست پیدا کنید، فرمول هایی را برای شما آماده کرده تا به وسیله آن ها بتوانید مراحل را به صورت عالی تر طی کنید. این بازی در عین حال شما را برای ادامه دادن اغوا کرده و در این حین به طرز شیرینی اعصابتان را به دلیل مرموز بودن بیگانه بر هم می زند. بازی Alien Isolation هم شما را به اوج می رساند که دوست دارید هر چه زودتر بازی تمام شود، و هم آنقدر جذاب است که دوست دارید بیشتر به رمز و رموز آن پی ببرید و دست از بازی نکشید.

در این بازی شما اصلا نیازی به اسلحه ندارید، و فقط برای ادامه دادن آن و کشف دنیای تازه باید مخفی شوید، تا راه های جدید برایتان نمایان شود. مکانیزم های این بازی آن چنان جذاب و ایده آل است، که مخاطب را به طرز باورنکردنی تحت تاثیر قرار می دهد. اگر یک گیمر واقعی باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که مانند این بازی وجود ندارد. این عنوان اکشن محور همچنان ادامه دارد و تمام نمی شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Pragmata برای کنسول PS5

چرا بازی Alien Isolation پرطرفدار است؟

اگر یک گیمر واقعی باشید، حتما بازی های زیادی را تجربه کرده اید، که همه آن ها به صورت یکنواخت حرکت می کنند و به نوعی بعد از مدتی بازی برایتان تکراری شده و از آن دست می کشید. ولی آیا شما کسی را سراغ دارید که از قرار دادن خودش در نقش بیگانه بازی Alien Isolation خسته شده باشد؟ به جرئت می توانیم بگوییم این غیر ممکن است. شاید این بازی در اوایل شروع اندکی وحشت انگیز و پیچیده باشد، ولی در ادامه شما را آن چنان درگیر این پیچیدگی ها و رمز و رازها می کند، که اصلا نمی توانید از آن دل بکنید.

در واقع طراحی مراحل متفاوت و غیر قابل پیش بینی شما را به وجد می آورد. این بازی احساسات شما را به گونه ای در دست می گیرد، که در نقش بیگانه غرق شده و بین واقع گرایی و توهم گیر می کنید. پس دیگر سوالی برای اینکه چرا این سبک بازی کنسول ایکس باکس پر طرفدار است، باقی نمی ماند.

از داستان غیر قابل وصف و جذاب این بازی که گذر کنیم، به کیفیت بسیار زیبا و هیجان انگیز آن می رسیم، که انگار در حال تماشای یک فیلم واقعی هستید، تا یک بازی طراحی شده برای کنسول های بازی، و این دیگر حرفی باقی نمی گذارد. نکته ای که باید در رابطه با این بازی بدانید، این که به دلیل صحنه های ترسناک و هیجان انگیزی که به همراه دارد، برای رده سنی بالای 18 سال طراحی شده و به سنین کمتر از آن پیشنهاد نمی شود. پس برای تهیه این بازی مهیج و دلهره آور می توانید به سایت های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی پایاتل مراجعه کنید و یک تجربه جدید در زندگی تان را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *